Tämä on muuten taas sellainen juttu, että miksi tarvitaan edes karsintaa?
Janne Ahonen hakee näistä kisoista vaan vielä tuntumaa, päätavoite 2022 Pekingin talviolympia kilpailuissa?
Oliskohan ensimmäinen isä ja poika samassa kisassa jos poikakin pääsisi?
Ja Nousiaisen hyppy jää vähän vaisuksi.Ei taida päästä itse kisaan.Aalto sijalle 16 hyppynsä hetkällä.
Lisää pituutta heti, muuten ei aukene loppukisapaikka!
Jos ei ole ollut kesäkisoissa esim. Ammunnassa tai ratsastuksessa tai talvikisoissa kelkkailussa?
Ei oikeen viitsi katsella kun on noin tahmeata. Liekö Jukalla tähän asiaa?
Jukkahan oli olympiakomiteassa töissä palloilulajeista vastaavana. Ehkä curlingjoukkueen treenijumi on niiltä ajoilta peräisin? Mäkihyppykin sakkasi niihin sanoihin aikoihin. 1+1?
Näköjään Georgialaiset äiti ja poika olleet samoissa kisoissa, ei kuitenkaan samassa kilpailussa.
Mäkikarsinnassa puolalaisen hyppääjän takapuoli antoi periksi kesken ilmalennon… Näin siis havaitsi asiantuntija Tommi Nikunen.
Tuliko vauhtiviivaa alastulossa?
Curlingia pelataan taas. Suomi - Venäjän Olympiaurheilijat. Kaksi päätä pelattu, Suomi johtaa 3-0.
E: Kolmas pää taas varsin heikko Suomelta ja Venäjälle 4 pistettä, eli tilanne 3-4
E2: Neljäs pää hoidettiin kunnialla ja peli tasan 4-4
E3: Viidennestä päästä Venäjälle piste. 4-5
E4: Kuudennesta päästä Venäjälle pari pistettä. 4-7
E5: Seitsemännestä päästä piste Suomelle. 5-7
E6: Kahdeksas pää loppuu paria kiveä ennen aikojaan, kun Suomen mahdollisuudet menivät. Suomi häviää 5-7
Jimi Salonen ja Jussi Penttala miehitti kaksi viimeistä sijaa kumparelaskun karsinnassa. Molemmat kaatuivat. Ensin mainittu ensimmäisen hypyn jälkeen ja toiseksi mainittu toisen hypyn jälkeen. Kymmenen parasta pääsi suoraan finaalikierroksille ja loput karsijat laskee vielä ennen finaalia toisen karsintakierroksen, mistä pääsee toiset kymmenen finaaliin.
Ja curlingissa taas otti Suomi nenään. Tällä kertaa Kanadalta. 8-2 lopputulos, kuuden pään jälkeen käteltiin.
E: Se on kyllä tuo Tomi Rantamäki ihailtavan positiivinen. Pelin jälkeen haastattelussa hymyssä suin juttelee, että tämä on niin hieno peli, ettei sen ole väliä voittaako vai häviääkö. Oona Kausteella taitaa ottaa vähän kovemmalle, kun ei tullut haastatteluun mukaan. Toimittajan mukaan keräilee itseään sivummalla.
Avajaiset alkaa vajaan tunnin päästä. Samalla tajusin, että minä tuijotan televisiota huomenna käytännössä koko päivän.
Aamusta naisten pursuittia, naisten ampumahiihdon pikakisaa, mäkihyppyä ja kruununa Tapparan matsi.
Sulla on mun luonto! Näin se kulkee minunkin päiväni. Ennen kaikkea toivon päivältä Kaisalle uran ensimmäistä olympiamitalia!
Hienoa, että alkaa kunnon lajit, vaikka curlinkia onkin kiva katsoa, niin minulle riitti yksi suomalaisten töpeksintä.
Olemme samassa veneessä. Haluan myös Kristalta kovaa suoritusta pursuitista. Björgen piippuineen voisi jäädä nyt taakse.
Täytyy vissiin saada superluuserit kansan syljettäviksi?
Hajosiko ihan palasiksi?
Hyppääköhän Janne vielä kuuskympoisenäkin, kun ei uusia nykäsiä enää oo näköpiirissä? Voisi saada täyden urheilijaeläkkeen?