Kommentaattori Don Cherry erotettu Sportsnetiltä

Minkäs sitä faktalle mahtaa, ihme vain, että sai potkut.

1 tykkäys

Tämän päivän fake-news ja alt-truth -maailmassa lojaalius aatteelle ohittaa faktat mennen tullen. Faktat voi valita ja niille löytyy aina riittävästi tukea - kun etsii oikeasta paikasta.

1 tykkäys

Tämä @Kilo n viesti on kyllä ihan loistava sukellus asian ytimeen. Ollakseen oikeasti suvaitsevainen täytyy myös ymmärtää juurisyitä. Donin puheita ei tarvitse hyväksyä, mutta pitää sukeltaa pintaa syvemmälle, jotta nämä juurisyyt ymmärtää. Mies on aikansa vanki.

Cherry on monen aikalaisensa tavoin kasvanut kiinni aikaansa ja muutos on tullut tälle liian nopeasti. Itse pelikin on muuttunut aivan täysin, eikä Cherry ole pysynyt tämänkään muutoksen kärryillä - joka kerta jauhaa miltei kovuudesta yms “Katsokaa lapset, pelatkaa kuin John Scott!” (kuviteltu esimerkki).

Oikeastaan mies oli tikittävä aikapommi, joka lopulta luonnonlakien ja ajankuvan mukaan “räjähti”.
NHL ja tätä näyttävät mediat myös ajaa tietynlaista tasa-arvoisuuden ja “kaikki mukaan” -agendaa, jolloin pienikin soraääni voi olla liikaa. Tuota kanavaa nimittäin katsoo iso osa kiekkofaneja ja joillekkin Cherry on kuin jumalanääni. Ei enää kaikille tosin.

Tässä Ruudun Chrisun kommentteja Cherrystä :

OT. Mun mielestä tämä on taasen erinomainen ketju, jossa on paljon hyviä kommentteja.

Tämänkään tapauksen ja siinä potkuihin johtaneiden Cherryn edesottamusten osaltahan nuo pelkät mölinät lähetyksessä eivät todennäköisesti yksin olleet vaikuttamassa. Vaikka olihan niissäkin jo sisällöiltään, muodoltaan ja tilanteeltaan epäonnistunutta “palopuhetta” ihan riittämiin. Mutta jotain jää keskustelussa ehkä myös vähän huomaamatta, jos yksinomaan niihin keskitytään; viitaten siis toiseen virkkeeseen tässä:

Jos asenteet on 50-luvulta, niin 2000-luvulla aika tulee ajamaan vääjäämättä ohi. Varsinkin jos on yhtä jääräpäinen kuin Cherry, eikä ole valmis itse muuttumaan tippakaan.
Aikansa kutakin ja jotain nykyaikaisempaa tilalle, kiitos.

1 tykkäys

Twitterissä tullut vastaan, että Kanadan paikallinen vasurinainen päästänyt tekstiä suustaan. Kuvaa hyvin maailman kaksinaismoralistista menoa.