Kommentointi: Äänestys kauden 2019-20 tulevasta järjestyksestä

A. Honka on suoranainen ilmentymä viime kauden Jypistä. HF:ssä nimimerkki tarheelhockey kirjoitti dev.campilta osuvan havainnon:

Honka already drives me crazy. He’s about a 2 on the intensity scale and has some really bad posture habits as a result. Tons of skill, maybe the most in camp.

Isoveljensä on sellainen joka suuntaan koheltaja joka yrittää tehdä kaiken itse, kun taas Anttoni vaikuttaa jäällä lähinnä miettivän vastausta erätaukokysymyksiin täystiilitalosta. Lopputulos kentällä näyttää aivan identtiseltä. Saa nähdä saako Tirkkonen tai joku jonkunlaisen otteen kaverista. Taitoa olisi enemmän kuin esimerkiksi viime kauden sensaatio Kaskella.

7 tykkäystä

Vähän tätä pohtinut lisää itse, yllättävän alhaiseksi KalPa jäänyt foorumin veikkauksissa.
Heillä kuitenkin:

• Keränen, Liigatasolle huippumaalintekijä
  • Ruuttu, huippumaalintekijäpotentiaali jo osaksi lunastettu
  • Hyvät sentterit, esim. Miikka Pitkänen hankittuna (pistepörssin 10., 48pistettä). Myös Matti Järvinen on Liigaan hyvä sentteri
  • Eero Kilpeläinen, voidaan olettaa Liigan yhdeksi parhaaksi veskariksi
  • Tommi Miettinen on vakuuttanut valmentajana kaikissa edellisissä pesteissään.
3 tykkäystä

Joni Ikonen on potenttiaalinen 40-50 pisteen pelaaja myös.

1 tykkäys

Totta. Sentteristö KalPalla on hyvässä kunnossa, Sebok voi tippua nelossenteriksi. Todnäk Pitkänen olisi ollut laituri jos Rissanen olisi jäänyt Kuopioon.

Keskikasti tulee luultavasti olemaan jälleen todella tasainen.

Monta mielenkiintoista seikkaa:

• HPK: Romahtaako mestaruuden jälkeen, kun useat avainpelaajat lähtivät ja tietty yllätysmomentti katosi? Ensi kaudella kaikki yrittävät pelata kuin Kerho ja pyrkivät voittamaan hallitsevan mestarin. Pennanen toki valmentajana velho.
  • Ilves: Karri Kiven viimeinen kausi? Joukkue näyttää paremmalta kuin aikoihin. Uskon olevan top 6:ssa.
  • JYP: Viime kausi meni pieleen kaikilla mahdollisilla tavoilla, nyt uuden kokeneen päävalmentajan johdolla. Luottoratsuja lähti.
  • KalPa: Viime kausi sukellus, nyt uuden päävalmentajan johdolla. Monta laatupelaajaa ja Kilpeläinen, mutta pakisto ei vakuuta. Minne yltää?
  • Lukko: Tämän kauden todellinen musta hevonen. Potentiaalia olla todella korkealla, jopa ihan mestariainesta, jos ulkomaalaishankinnat osuvat nappiin. Ei yhtään hankintaa Liigan sisältä.
  • Pelicans: Vaivaako toisen kauden kirous? Kiekollisten kärkipakkien lähtö valtava menetys.
  • TPS: Ei taida riittää kärkitaistoon, vaikka kovapalkkaisia nimimiehiä löytyy. Kaskinen ei vakuuta.
6 tykkäystä

Uusi äänestys alkoi.

Mä äänestin KalPaa 5 kertaa. Nyt on Pelsuille menossa toinen ääni putkeen.

1 tykkäys

Minä taasen olen tässä vaiheessa TPS:n bandwagonissa, jo toistamiseen. Vaikka hyökkäyksessä onkin liigakelpoista väkeä melkein kahteen ketjuun, niin eivät ne silti voi menestyä ilman maalivahtia ja puolustajia. Heikko jengi on heillä kasassa ihan valmentajaa myöten, ei jatkoon.

3 tykkäystä

Luottoa TPS:ään olen myös ihmetellyt. Itsehän olen äänestänyt turkulaisia jo tuolta 13. sijalta lähtien.

10 parhaasta pistemiehestä 7 poistunu ja tilalle tullut Wirtanen ja Nättinen. Ilmeisesti jotain Allsvenskan-hakuja on tulossa, mutta ei kyllä minua vakuuta ne millään tavalla.

Kakko ja Palve piti tota jengiä viime kaudella täysin kaksin pinnalla. Nyt siä on kärkilaitureina Suoranta ja Korpikoski, jotka hyvä jos 30 peliä saavat yhteensä pelattua kaudessa.

2 tykkäystä

Simon Suoranta - Petteri Wirtanen - Zach Budish
Lauri Korpikoski - Ilari Filppula - Lauri Pajuniemi
‘Anton Holm’ - Topi Nättinen - Markus Nurmi
Teemu Väyrynen - Jonne Virtanen - Hannu Kuru

‘Henrik Larsson’ - Joe Piskula
Santeri Lukka - Aleksi Salonen
Olli Kaskinen - ‘Filip Windlert’
Jani Forsström - Bernard Isiguzo

Rasmus Tirronen / Julius Pohjanoksa

Onhan tuo TPS:n joukkue paperilla Lukon joukkuettakin parempi siltin näyttää siltä, että Lukko sinne TOP4 matkaa.

Minä en osannut laittaa ruotsalaisia kokoonpanoon, mutta en siltikään ole varma, tekevätkö he joukkueesta paremman vai huonomman. Pidän kiinni vääristyneestä mielipiteestäni, turkulaiset saavat tehdä tosissaan töitä päästäkseen kymmenen parhaan joukkoon. Paljon mieluummin lähtisin itse kauteen Lukon kokoonpanolla ja sijoitankin heidät tällä hetkellä neljänneksi.

2 tykkäystä

En ilmeisesti sitten näe tuota samalla tavalla kuin muut. Lukon heittäsin ihan paperillakin selvästi edelle. Tällä hetkellä pidän jopa KalPankin porukkaa parempana.

2 tykkäystä

Wirtanen on Liigan huonoimpia ykkössenttereitä, Topi Nättinen taas kenties Liigan paras 3. sentteri., mikäli taso nousee korkeammalle kuin toissakaudella SaiPa-paidassa.
Korpikoski ja Suoranta ovat epävarmojakortteja rikkinäisyyden takia. Muutenkaan Laurin hyökkäyspotentiaalista vaikea sanoa mitään.
Ja tuo puolustus on kyllä kohtalaisen heikko. En sanoisi Lukon rosteria paremmaksi.
Ehkä säälien kotiedusta taistelemaan tuolla nipulla, mikäli Korpikoski pelaa potentiaalinsa yli ja Wirtanen on oppinut leipomaan kiekkoa kesän aikana.

3 tykkäystä

Jos toi Pelicans ei kohta ala lukkiutuun paikalleen, niin mä häivyn tästä äänestyksestä. Mä oon äänestäny sitä jo sijalle 10 ja vielä vaan se porskuttaa.
Nehän menetti kaiken! Ei ne voi menestyä. Te ootte kollektiivisesti väärässä.

7 tykkäystä

Uusi äänestys alkoi, sija 7.

Kyllä Ilves on nyt täysin ylihypetetty äänestäjien keskuudessa. Ei tuolla hyökkäyspaletilla tule sijoittumaan top 6 joukkoon.

2 tykkäystä

Wirtanen on J. Lajusen tyylinen monipuolinen sentteri ja tulee tekemään varmasti 30-40 pinnaa ensi kaudella(Jos ei loukkaannu)… Viime kaudella tepsissä reki 17 peliin 11 pinnaa +8… Vaihtaisin esim Malisen Wirtaseen miettimättäkään asiaa…

Wirtanen ei ole Jani Lajusen tasoinen sentteri Liiga-tasolle sanon ma.
Ottaisin Wirtasen alaketjujen sentteriksi enemmän kuin mielelläni, mutta 1. sentterinä mies on ihan väärässä paikassa😬

Ei Lajusen tasoa tietenkään(ne pelaa muissa liigoissa) , mutta vastaavan tyylinen… Liigan paras omassa roolissa 3., jopa 2 sentterinä…Ei tosiaan ykkösentteriksi minäkään ottaisi, mutta kuten sanoin Malisen vaihtaisin esim. heti Wirtaseen… Hifkissä 2-3 sentterin roolissa Wirtanen oli aikanaan loistava, jopa liigan paras… KHL:ään sitten ei eväät riittäneet…

Toinen kierros, sija 7. Jos saataisiin isompi ero kuin 1%.