Kommentointi: Äänestys kauden 2019-20 tulevasta järjestyksestä

Simon Suoranta - Petteri Wirtanen - Zach Budish
Lauri Korpikoski - Ilari Filppula - Lauri Pajuniemi
‘Anton Holm’ - Topi Nättinen - Markus Nurmi
Teemu Väyrynen - Jonne Virtanen - Hannu Kuru

‘Henrik Larsson’ - Joe Piskula
Santeri Lukka - Aleksi Salonen
Olli Kaskinen - ‘Filip Windlert’
Jani Forsström - Bernard Isiguzo

Rasmus Tirronen / Julius Pohjanoksa

Onhan tuo TPS:n joukkue paperilla Lukon joukkuettakin parempi siltin näyttää siltä, että Lukko sinne TOP4 matkaa.

Minä en osannut laittaa ruotsalaisia kokoonpanoon, mutta en siltikään ole varma, tekevätkö he joukkueesta paremman vai huonomman. Pidän kiinni vääristyneestä mielipiteestäni, turkulaiset saavat tehdä tosissaan töitä päästäkseen kymmenen parhaan joukkoon. Paljon mieluummin lähtisin itse kauteen Lukon kokoonpanolla ja sijoitankin heidät tällä hetkellä neljänneksi.

2 tykkäystä

En ilmeisesti sitten näe tuota samalla tavalla kuin muut. Lukon heittäsin ihan paperillakin selvästi edelle. Tällä hetkellä pidän jopa KalPankin porukkaa parempana.

2 tykkäystä

Wirtanen on Liigan huonoimpia ykkössenttereitä, Topi Nättinen taas kenties Liigan paras 3. sentteri., mikäli taso nousee korkeammalle kuin toissakaudella SaiPa-paidassa.
Korpikoski ja Suoranta ovat epävarmojakortteja rikkinäisyyden takia. Muutenkaan Laurin hyökkäyspotentiaalista vaikea sanoa mitään.
Ja tuo puolustus on kyllä kohtalaisen heikko. En sanoisi Lukon rosteria paremmaksi.
Ehkä säälien kotiedusta taistelemaan tuolla nipulla, mikäli Korpikoski pelaa potentiaalinsa yli ja Wirtanen on oppinut leipomaan kiekkoa kesän aikana.

3 tykkäystä

Jos toi Pelicans ei kohta ala lukkiutuun paikalleen, niin mä häivyn tästä äänestyksestä. Mä oon äänestäny sitä jo sijalle 10 ja vielä vaan se porskuttaa.
Nehän menetti kaiken! Ei ne voi menestyä. Te ootte kollektiivisesti väärässä.

7 tykkäystä

Uusi äänestys alkoi, sija 7.

Kyllä Ilves on nyt täysin ylihypetetty äänestäjien keskuudessa. Ei tuolla hyökkäyspaletilla tule sijoittumaan top 6 joukkoon.

2 tykkäystä

Wirtanen on J. Lajusen tyylinen monipuolinen sentteri ja tulee tekemään varmasti 30-40 pinnaa ensi kaudella(Jos ei loukkaannu)… Viime kaudella tepsissä reki 17 peliin 11 pinnaa +8… Vaihtaisin esim Malisen Wirtaseen miettimättäkään asiaa…

Wirtanen ei ole Jani Lajusen tasoinen sentteri Liiga-tasolle sanon ma.
Ottaisin Wirtasen alaketjujen sentteriksi enemmän kuin mielelläni, mutta 1. sentterinä mies on ihan väärässä paikassa😬

Ei Lajusen tasoa tietenkään(ne pelaa muissa liigoissa) , mutta vastaavan tyylinen… Liigan paras omassa roolissa 3., jopa 2 sentterinä…Ei tosiaan ykkösentteriksi minäkään ottaisi, mutta kuten sanoin Malisen vaihtaisin esim. heti Wirtaseen… Hifkissä 2-3 sentterin roolissa Wirtanen oli aikanaan loistava, jopa liigan paras… KHL:ään sitten ei eväät riittäneet…

Toinen kierros, sija 7. Jos saataisiin isompi ero kuin 1%.

Varmaan ihan hyvä pointti ottaa toinen kierros. Kannattaa samalla hieman venata, että porukka saa äänestettyä uudelleen. Aika tiukkaa tuo toinenkin rundi nimittäin ainakin nyt.

1 tykkäys

On siihen 1% sijasta tullut nyt 2% eroa, mutta Ilvekselle tällä kertaa. :joy:

2 tykkäystä

92 äänestäjän jälkeen tilanne ihan tasan: 46 ääntä kummallekin.
Tiukempaa kuin runkosarjassa. :grinning:

2 tykkäystä

Mun mielestä Ilveksestä on nähtävissä vahva jatkuvuus, potentiaali ja materiaalin vahvistuminen erinomaisella valmentajalla höystettynä, maalivahdit ovat nyt myös todella kovaa tasoa. Itse sijoittaisin naapurin aika korkealle. Näen Ilveksen olevan vauhdikas ja vaarallinen ryhmä - Oma veikkaus sijoituksesta olisi jopa niinkin korkealla kuin sija # 6 runkosarjassa.

Kovat kähinät saadaan Tampereelle tulevalla kaudella!

4 tykkäystä

Sama 122 jälkeen. 61-61.

Heitinpä joukkueet nyt nopeasti koreihin ottaen myös hieman näkemystä. Pelicansilla esimerkiksi puolustus vielä niin levällään, etten voi sitä ylemmäs sijoittaa. Lisäksi mahdollinen toisen kauden kirous. Wirtanen nostaa Tepsin osakkeita, mutta turkulaisten pakisto ei vakuuta. Kerholla mestaruuskrapula? JYP myös valmis taistelemaan jälleen top 6 -sijoituksesta.

Ykköskori (ennakkosuosikit, vain vähän kysymysmerkkejä): HIFK, Kärpät, Tappara
Kakkoskori (kärjen haastajat, “mustat hevoset”): Ilves, Lukko
Kolmoskori (tasainen keskikasti, potentiaalia yllättää): HPK, JYP, Pelicans, TPS
Neloskori (taistelu kympin joukkoon pääsystä > 1-2 näistä sinne yltää sen mukaan kenen arvoista kääntyy voittolappu): Jukurit, KalPa, KooKoo, SaiPa, Sport, Ässät

1 tykkäys

Josset ole vielä äänestänyt mene äänestämään. Kenestä tulee se ratkaisupelaaja joka ratkaisee häviön toiselle?

Aikaa su 22-00 asti.

Tasaista on. Pitää ottaa vielä uusi kierros, jossa äänestäjät heittävät tällä kertaa kolikkoa. Kruuna=Ilves, klaava=Pelicans. :slight_smile:

Rehellisesti sanottuna en ymmärrä miten Pelicans on vielä mukana äänestyksessä. Tuolla joukkueella taistellaan maksimissaan sijasta 10 runkosarjassa. Hyökkäys on ok mutta puolustus ja maalivahtipeli pettää aika pahasti.

2 tykkäystä