KooKoon Martin Bergerin urheilujuomien ruiskuttelu katsomoon 14.2.2020

Mua itseäni vaan rehellisesti sanottuna ihmetyttää, jos toisen joukkueen fanit menevät vastustajan vaihtoaition taakse istumaan? Tottakai paikkoja ei aina saa muualta, ymmärrettävää, mutta myös sitä voi miettiä mihin menee istumaan. Tämän tytön isä tehnyt väärin jos itse osallistunut huuteluun, samoin Berger tekee väärin huitoessaan juomia pitkin poikin. Onneksi asia taitaa olla käsitelty, mutta itse ne istumapaikatkin on luultavasti valittu (etenkin kun vaihtoaitioiden taakse yleensä liput menee nopeasti). Molempien virhe, ja monta jossittelun aihetta tässäkin jutussa. Anteeksi pyydetty ja juttu käsitelty, se on hyvä. Maksava katsoja kuitenkin, ja pitäisi ammattiurheilijan osata jättää kommentit huomioimatta.

Tämäkin tapaus todistaa, että Martin Berger luulee saavansa pelata Liigassa omilla säännöillään.
Se on ihan sama mitä sieltä katsomosta huudellaan, pelaajan pitää se kestää ja jättää omaan arvoonsa.
Tono teki voiton merkin kanssa väärin ja sai siitä rangaistuksen, vaikka se meidän tapparalaisten mieliin on jäänyt hauskana tapauksena. Bergerin keskari oli samalla lailla väärin ja hän sai siitä rangaistuksensa.
Katsojien fyysisen koskemattomuuden rikkominen, vaikka vain juomaa roiskuttamalla on eri tason rikkomus ja yksiselitteisesti väärin ja siitä pitää rangaista.

5 tykkäystä

Se on oikeesti kohtuullisen ärsyttävää etenkin valmentajalle kun seläntakana istuu joku rääväsuu ja pleksin/verkon heiluttaja. Kyllä on hyvä tapa psyykata. Itsellä meinannu mennä kyllä joskus kuppi nurin vastaavassa tilanteessa ja ihan sama reagtio kävi itselläkin mielessä että ruiskauttaa pullosta vettä päälle. Mutta onnistuin hillitseen itseni, toki en tiedä olisiko tuo parikymppisenä itselläkään onnistunut.

1 tykkäys

Pelaaja ei voi koskaan hyökätä katsojaa vastaan, vaikka sieltä kuuluisi mitä. Ei esim. ruiskuttaa juomaa katsojan päälle.

Sama pätee katsojaan suhteessa pelaajaan. Koskemattomuus pitää olla.

Se on sitten eri asia kuinka hyvää käytöstä on huudella pelaajille törkeyksiä. Minusta ei kovin hyvää käytöstä ja syytä sielläkin päässä vähän miettiä. Ihan ihmisiä ne pelaajatkin on.

6 tykkäystä

Sinänsä ei tähän tapaukseen liity mitenkään, mutta olen jonkun vertan käynyt katsomassa mm. Valioliiga futista. Siellä ollaan useimmilla stadikoilla aivan kentän laidalla. Tällä kaudella olin katsomassa Norwichin peliä alarivillä vastustajan maalin takana. Koko puoliajan tuli vierasjoukkueen veskalla aika kovaa kuittia. Ainakin tämä veska osasi ottaa provosoinnin huumorilla. Tietysti tämä toistuu varmaan jokaisessa vieraspelissä, joten varmaan tottunut siihen. Joten kyllä tuollainen perusvittuilu pitäisi mielestäni kestää. Kotiyleisön “tehtävä” on tietyllä tapaa provosoida.

Mutta kuten totesin, en tiedä mitä tässä Bergerin tapauksessa on huudeltu ja päästy ihon alle jne. Tietynlainen käytös on tietysti asiatonta ja vastustajan kunnioituskin kuuluu asiaan.

1 tykkäys

Vielä edelliseen erikseen lisään sen, että pieni psyykkaus toki kuuluu tähän leikkiin. Mutta jossain menee raja.

Kun jälkiselvittelyt osataan hienosti hoitaa, niin hieman ihmettelen isän motiiveja tuoda asia julkisuuteen kun tapaukseen liittyy 8-9 v. lapsi. Julkisuutta on vaikea hallita, ja kun jotain nostetaan esille, niin sitä tutkitaan joka kantilta. Loppujen lopuksi saattoi olla hyvä että tapauksesta ei löytynyt videota. Jos isän toiminta olisi sen perusteella ollut epäasiallista, niin valitettavasti se olisi kääntynyt myös tytärtä vastaan.

1 tykkäys

Jos väitetty häirikkö ei loukannut pelaajan koskemattomuutta, niin hänen käytös ei liity tähän asiaan millään tavalla. Pelin järjestävä taho vastaa yleisönsä toiminnasta ja turvallisuudesta hallilla.

Fanien häiriökäyttäytymiselle on oma ketjunsakin.

5 tykkäystä

Kyllä kurinpito on säälittäviä lapasia täynnä… Tästäkin episodista nyt syyllistettiin katsoja. Liiga varmaan kohta ilmoittaa mitä katsomossa saa tehdä\huutaa ettei pelaajat pahoita mieltään. Mä häpeen

Ps. Minnes liigaan voi laittaa palautetta? Tää on jo niin säälittävästi hoidettu, että pistän.

6 tykkäystä

Okei… kunhan ei päälle käydä niin homma ok?
“Annetaan tuon äijän roikkua plekseissä ja ■■■■■■■■■ niin paljon kun sielu sielää, kyllä Bergerin pitää tämä kestää”

Sillonhan tämä asia on ilveksen järkkäreiden ja tämän idiootti isän vika, eikä missään nimessä Bergerin mitä täälä nyt toitotetaan elinikäiseen pelikieltoon, ja hyvä ettei hirteen :smiley:.

3 tykkäystä

Vastaat itse itsellesi. Häiriköt poistetaan hallin henkilökunnan toimesta, ei Bergerin vesipyssyllä.

7 tykkäystä

Aika vahvaa syyllistämistä nimeltä tunnettua henkilöä kohtaan. Onko sinulla faktaa, vai teetkö tätä kunnianloukkausta ihan mutulla?

Arto I:n lausumaa tilanteesta:

Meillä ei ole todistusaineistoa siitä, mitä siellä todellisuudessa kävi. Ei ole videotallennetta tilanteesta, eikä kukaan erotuomareista tai ottelun virallisista toimihenkilöistä nähnyt tapahtumia. Siksi ei tule rangaistuksiakaan, Järvelä sanoo.

Huomautamme Bergeriä käytöksestä sekä Ilvestä järjestyshenkilökunnan puuttumisesta yleisön epäasialliseen käytökseen. Siellä ilmeisesti huudeltiin KooKoon vaihtopenkille tai Bergerille monenlaista ja sitten huutelijat olivat liuenneet paikalta, Järvelä lisää.

Veikkaan että episodi ei mennyt ihan kuten isä oli asian suunnitellut julkisuuden osalta. Kuten ylempänä mainittiin, lasten kasvatus ei tähän ketjuun liity kuin epäsuorasti. Olisiko tällaiselle ketjulle tilausta?

1 tykkäys

Luitko tuon alkuperäisen viestin mistä tämä kaikki lähti liikkeelle? Sen jälkeen ei ole löytynyt telian tallenteita mitkä kuulemma löytyy, kukaan ei tiedä vieläkään oliko pullossa vettä vai urheilujuomaa (ei sillä että olisi mitään väliä), ja pahinta tuo uhriutuminen tyttärellä “hän ei uskalla tulla enään ikinä halliin” yhyyyy… paistaahan tuosta kilometrien päähän se että ainoa totuus koko jutussa oli se että tippa jotain juomaa on lentänyt Bergerin pullosta tyttären päälle. Muu on muunneltua totuutta, värittämistä ja oma tekeminen pidetään visusti salassa.

7 tykkäystä

Luitko miten Järvelä tilanteen kuvasi? Väität nimeltä tunnetun henkilön tekemäksi jotain sellaista provosointia, mikä ei Järvelän “raportin” mukaan pidä paikkaansa. Eikö sinusta silloin ole kyse herjauksesta?

1 tykkäys

Kerrottiinko tuossa että huutelija ei ollut isä? :hushed:.

Kyllä kerrottiin, koska hän ei liuennut mihinkään paikalta ja siinä sanottiin, että “huutelijat liukenivat paikalta”. Onko niin vaikeaa myöntää, että syyllistät nyt väärää henkilöä ja väärin perustein?

NHL:ssä fanit aina provosoivat vierasjoukkueen pelaajia erilaisilla kylteillä ja pleksien hakkaamisilla yms. Euroopan jalkapalloliigoissa vieraspelaajia vastaan järjestetään massiivisia solvaushuutoja. Ammattilaisurheilijan ammattiin kuuluu taito jättää kaikenlainen idiotismi omaan arvoonsa ja keskittyä omaan tekemiseen, olivat negatiiviset kommentit itseään kohtaan sitten kuinka ärsyttäviä tahansa. Provosoitumalla itse osoittautuu heikoksi eikä tällaisista seuraa koskaan mitään hyvää.

Martin Berger ei selkeästi itse ole se järkevin henkilö, joka on tullut varmasti monille selväksi tätä liigakautta seuratessa, joten valitettavasti itselläni ei tässä tapauksessa ole kovin paljoa sympatiaa Bergeriä kohtaan, vaikka tuollainen kettuilu onkin asiatonta. En puolusta huonoa käytöstä, mutta Berger voi myös itse miettiä, mistä sellainen häntä kohtaan johtuu.

5 tykkäystä

Tuolla viestien alussa ihan teidän oma keltavihreä kertoo että oli todistamassa paikanpäällä kuinka tytön isä repi pleksiä ja osallistui huuteluun.
Suodenniemen jengin kasetti ei kestä.

5 tykkäystä

Ei jumalauta :laughing::laughing::laughing:. Otan takkini ja poistun.
Olen kuin Berger “tämä kaikki pitää kestää!”

1 tykkäys