KORJATTU: Leveä logo rikkoo mobiilinäkymän, tietyissä olosuhteissa

Jatkoa ketjulle Uusi logo palstalle:

Nyt löytyi myös oikea bugi – leveä logo ei mahdu kännykällä leveyssuunnassa kun seuraavat ehdot täyttyvät:

• Resoluutio 720p (en ole testannut full HD laitteella).
  • Laitetta käytetään pystysuunnassa.
  • Käyttäjä ei ole kirjautunut.
  • Kielenä on suomi (äänestettiin oletuskieleksi).

Bugin syy lienee siinä, että “Kirjaudu sisään” on niin paljon leveämpi nappula kuin alkuperäiskielen “Log in”. Kun kirjautuu, ko. nappula ja sitä myöten ongelmakin katoaa.

Käännöstasolla voisin tuon suomentaa Kirjaudu. Se ehkä korjaisi ongelman.

1 tykkäys

Vaikuttaa siltä, että ongelma on siinä, että meillä on vanhan Discoursen kehitysversion myötä myös vanha käännös käytössä. Lienevät Keskuskentän puolella havainneet saman ongelman ja keksineet saman ratkaisun, kun tuota on muokattu kuukausi sitten. Heillä on käytössään uudempi kehitysversio kuin meillä, ja siellä tuo toimiikin oikein nähdäkseni.

Korjaan sen verran, että meillä on viimeisin julkaistu/vakaa versio 1.4.3 päiväyksellä 22.9.2015. Mutta monet muut tuntuvat käyttävän Discoursen kehitysversioita. Tämä korjauksena sen takia, ettei tule yleistä käsitystä siitä, että otamme käyttöön jotain valmiiksi wanhaa.

1 tykkäys

Tämä on kyllä yksi varteenottetava peruste käyttää 1.5b haaraa.

Vieläkö tämä toistuu? Minä en saa ongelmaa toistettua 720p Androidilla (Moto G).
Voisko joku ottaa screenshotin jos saa vielä toistettua?

Mulla näyttää tältä

Toistuu Moto G 4G:llä, eli se vanhempi jossa on vain 4.5" näyttö. Ongelma luonnollisesti katoaa kun kirjautuu sisään. “Kirjaudu sisään”-nappi tulee suunnilleen logon pisteen kohdalle, ja nappula piirtyy logon alle.

Mutta katsellaan hetki vielä – siellä oli toinen korjauspolku menossa, eli Discourse Stable saattaa saata lokalisaatiopäivitykset, jossa “Kirjaudu sisään” muuttuu muotoon “Kirjaudu”. Beta branch korjaa tämän myös.

Kevyt patchi voisi olla käyttää neliölogoa myös mobiilissa, kunnes Discourse päivitys tulee tavalla tai toisella.

Mulla on ensimmäisen generaation Moto G jossa siis myös tuo 4,5" näyttö. Näyttää ylläolevan kuvan mukaiselta sekä Chromella että omalla selaimella. Ei tosin ole ihan vakiosofta sisässä…

Tämän pitäisi nyt olla kunnossa, koska suomennos päivitty 1.5b7 versiossa muotoon “Kirjaudu”. Kavensi nappulaa ratkaisevasti.