Kysy ylläpidolta

Se on ollut sensuroitu sana kaiken aikaa, mutta talvella estin kaikki homo-alkuiset sanat uuden ominaisuuden avulla. Se on vähän kaksiteräinen miekka: sillä voidaan vähentää typeriä nimittelyä otteluseurannoissa, mutta samalla se estää sanan asiallistakin käyttöä.

Sen poistaminen sensuurilistalta olisi varmaankin fiksua. Mutta jos niin tehdään, muistakaa sitten liputtaa kaiķi tyhmät jutut. Ja muistaa muutenkin. :slight_smile:

1 tykkäys

Olisko järkevä/mahdollinen ratkasu tähän niin, että sana h-omoseksuaali (taivutusmuotoineen) olisi sallittu kun taas pelkkä h-omo olis kielletty? Harva käyttää h-omoseksuaalia haukkumasanana ja se olisi ihan hyvä valinta asiakeskusteluun, kun taas h-omo on useammin käytössä haukkumasanana vaikka sana ei pelkällään olekaan mitenkään loukkaava.

Edit: Oho, täähän olikin jo oikeassa ketjussa.

2 tykkäystä

Jos halutaan olla neutraaleja seksuaalisten viettien suhteen, niin miksi pitää mitään etuliitettä käyttää?

Tuo sana meni joskus 10 vuotta sitten piiloon, kun se kohdistetaan 80% tuomareihin ja 20% vastapuolen pelaajiin ja muihin henkilöihin. Haukkumasanana.

1 tykkäys

Unohdit ne pari prossaa omille LeKiin lähettämisen yhteydessä.

6 tykkäystä

Kyllähän aiheesta silti voi (ja pitää) keskustella. On toki eri asia sitten onko se tällä palstalla oleellista, enpä muista täältä kovin montaa asiaalliseen sävyyn h-moutta sivunnutta keskustelua.

Se olisi kätevää, mutten lopultakaan keksinyt, miten se teknisesti toteutetaan. Veikkaan, että on mahdollista kyllä. Ei ole olemassa oikein minkäänlaista dokumentaatiota toiminnosta, joten vähän käsikopelolla saatiin filtterit nykytilaan. Rimpsuhan näyttää tällaiselta:

h[i1]nt+[ei1]\S*|h[o0][mr][o0]\S*|hu[o0]r[ai1]\S*|kull[i1]\S*|kum[i1]huul\S*|kus[i1]a[i1]v[o0]\S*|kus[i1]p\S*|kyr[pv]\S*|lutk[i1a]\S*|manne|manne^[r]\S*|m[o0]kkak[i1]kkel\S*|mutaku[o0]n\S*|mut[i1]a[i1]\S*|■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

2 tykkäystä

Osaako ylläpito kertoa ovatko nuo ihan täysin myöntämisjärjestyksessä vai ovatko joulukuu -15 sikinsokin?

Mulla ei aina päivity luetut viestit. Eli kun jossain vaiheessa on 5 uutta viestiä, ja kun olen lukenut ne ja menen uuteen aiheeseen, niin edelleen näkyy ne 5 uutta viestiä aiheessa, jonka olin juuri lukenut. Tämä siis silloin tällöin. Onko vika minun vehkeissä vai jossain muualla?

5 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Palautetta

Miten voi poistaa oman käyttäjätunnuksensa?

1 tykkäys

Ei voi poistaa.

2 tykkäystä

Kai se nyt jotenkin on onnistuttava?

1 tykkäys

Olen piilottanut itseltäni yhteiskunta-alueen, mutta saan kuitenkin ilmoituksen uusista viesteistä alueella. Oonko tehnyt jotain väärin?

Varmaankin sama ongelma kuin jollakulla oli joskus. Yksittäisillä ketjuilla on omat seurantatilansa. Jos olet selaillut jotain ketjua riittävän pitkään, se on voinut siirtyä “seuraa”-tilaan automaattisesti. Jos sen jälkeen vaimentaa alueen, ei se muuta seurattuja ketjuja vaimennetuiksi. Ne ketjut täytyy erikseen vaimentaa. Painikehan löytyy keskustelun alta, kun vierittää ketjun loppuun.

2 tykkäystä

Yhtäkkiä minulle tuli tämmöinen ilmoitus “Sivusto on vain luku -tilassa. Voit jatkaa selailua, mutta vastaaminen, tykkääminen ja muita toimintoja on toistaiseksi poissa käytöstä.” @henkilökunta selvennystä.

Joku lyhytaikainen katko, tuo tulee aika harvakseltaan. Itse en ole mitään pätkimistä huomannut, joten suosittelen rutiinitoimenpiteinä sivuhistorian ja evästeiden tyhjentämistä ja uudelleen kirjautumista :wink:

@Varilasit rilasit Ei katko, vaan laitoin värkit vain-luku (engl. Read only) tilaan ja otin varmuuskopion.

6 tykkäystä

Kyselin jo asiasta tuolla Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana -ketjussa asiasta, kysytään tässä ketjussa jos toimisi paremmin.

Eli voitteko vaihtaa nimimerkkini krobbe muotoon AJL Ja jos pysyykö salasanani samana, tosin en sitä edes muista kun tulee automaattisesti.

Asia on huomioitu. Meillä ei vaan ole valmista käytäntöä tai linjausta asiaan, joten täytyy vähän keskustella ennen kuin otetaan kantaa. :slight_smile:

1 tykkäys

@krobbe Ylläpitäjät/Valvojat ovat töissä, joten emme aivan pysty reaaliaikaiseen palveluun keskellä päivää.

Sinulle on kertaalleen tuo nimenvaihto tehty ja se meni silloin uutuuden piikkiin. Tästä yksittäisestä tapauksesta opimme mm. sen, että kaikki viittaukset vanhalla käyttäjänimellä tehtyihin kirjoituksiisi menevät rikki.

Emme muutenkaan voi tarjota nimenvaihtopalvelua tasapuolisesti kaikille, koska sen seurauksena palstan nykyisellään jo runsas sisältö menisi hyvin sekavaksi. Discourse ei siis järjestelmänä tue nimimerkin vaihtoa takautuvasti, niin että koko kirjoitushistoria päivittyisi. Ehkä joskus tulevaisuudessa näin on, mutta tällä hetkellä ei.

@krobbe nimellä siis jatketaan. Keksit varmasti muita keinoja kunnioittaa kyseisiä hienoja pelimiehiä.

1 tykkäys