Laine/Jets vs Barkov/Panthers?

Tuli tuota Barkovin ketjua selatessa mieleeni ja miehen palatessa kehiin monen saavan taas syyn katsoa Floridan peliä, että onko jompikumpi näistä pelaajista “rakkaampi” teille?

Tarkoitus ei suinkaan ole asettaa vastakkainasettelua näille hienoille kasvateillemme, mutta jos pelit tulisi näiltä pelaajilta ja jengeiltä samaan aikaan niin kumman valitsisitte?

Itselleni vastaus on aivan selvä eli Laine ja Jets. Pidän Laineen tarinasta ja kasvusta pelaajana, sekä siitä mitä elämyksiä ainakin minulle miehen alku viime kaudella tarjosi. Lisäksi Jets on mielenkiintoinen jengi ja hyvä kotiyleisö, sen sijaan Panthers edustaa minulle kaikkea tätä vastakohtaa. Panthers on todellinen hmv-seura minulle ja täten en ole Barkovinkaan otteita paljoa seurannut viime ja tällä kaudella.

Olisin lisännyt äänestyksen asiasta mutta ainakaan puhelimella en osannut sitä tehdä. Joten modet jos pystyy voisi sen jälkikäteen väsätä. :+1:

2 tykkäystä
  • Laine/Jets
  • Barkov/Panthers

0 voters

Laitetaan nyt täysin otsikon mukaiset vaihtoehdot. Voishan tota miettiä ja kehitellä erilaista vaihtoehtoa, koska ittellä on niin, että Barkovin ja Laineen välille en halua tehdä eroa. Sensijaan Jetsien peli miellyttää enemmän, ku Panthersien. Voi olla, että mieli muuttuu lähiaikoina, ku Panthers-nippu on taas paremmassa kuosissa, mutta nyt Jets, Laine ja Big Buff.

1 tykkäys

Lainetta on mielenkiintoisempi seurata, se pelityyli ja laukaus. Barkovia arvostan muuten jollain tapaa enemmän, tunnollinen pelaaja ja ystävällisen oloinen ihminen.

3 tykkäystä

Kiitos äänestyksen lisäämisestä. :raised_hand:

Ja juuri näin, tarkoitus ei suinkaan ole laittaa miehiä viivalle kilpailemaan meidän suosiosta. Molemmat hienoja pelaajia, mutta tosiaan Laineen myötä itselläni on pieni suihkari alkanut mielessäni lentämään ja huomannut orastavan kannatuksen alkaneen, Floridan kohdalla tätä ei ole.

Jetsien kohdalla Ehlers on tehnyt vaikutuksen ja pidän pelaajasta todella paljon. Buffy on hauskaa seurattavaa jekyll/hyde pelillään ja maalivahtipeli on joka ilta täydellinen arvoitus.

Itse katson joka aamu Paten syötöt ja maalit, yksikään ei jää väliin. Olen ollut kolmisen vuotta Paten joukkueessa mokkevalkkuna ja tunnen pojan hyvin. Olen niin iloinen ennen kaikkea siitä, että hänestä kasvoi hienon hieno mies. Tämä on minusta jopa ällistyttävää. Nyttemmin en ole häneen yhteydessä oikeastaan ollenkaan. Tärkeä pelaaja kaiken kaikkiaan sivusta seurattavaksi.

No Sasha sitten. Hän on minulle toiseksi rakkain kovan tason pelaaja. Tunnen hänet pikkupojasta saakka, tunnen myös vanhempansa, jotka ovat todella hienoja ihmisiä. Iso Sasha on hyvä kaverini ja tosi hauska mies. Äitinsä on rakastettava ihminen. Juraa en tunne lainkaan. Sasha siis pelasi poikani kanssa samassa joukkueessa valovuosia. Sasha on kulkenut mokkejäilläni ampumassa vuosia ja ollaan käyty läpi jos jonkinmoista maalintekotilannetta. Kun hän oli junnu, niin hän harjoitteli minun koirakoulussa omatoimijaksoilla Henkan, Kölvin, Selimgerein Waltterin, Koivulan Artun ja muutaman muun kanssa.
Sasha on niin nöyrä kaveri, että sitä ei kukaan usko, joka ei häntä hyvin tunne.
Olen häneen yhteydessä silloin tällöin ja pelillisiä asioita ei kovin paljon käydä läpi, poislukien rankkaritoteutukset. Olen niistä muutamia nähnyt highlihgteissa. Hän on nyttemmin löytänyt ihan itse omat toteutuksensa.
Tässähän tulee ihan tippa linssiin kirjoittaessa. Tämän öinen paluu oli tosiaan ilon yö, varsinkin tuo hieno syöttö maaliin, joka ratkaisi pelin.

Aina kun nämä veijarit onnistuvat, niin lämpöä tunnen, siinä ei juuri eroa ole, kumpi on kyseessä.

E. Tuohon äänestykseen en osallistu

28 tykkäystä

Barkovin taitavuus ja nerous jäällä sekä luonteen vaatimattomuus. Laineen kyky ja halu tehdä maaleja ehkä maailman parhaalla laukauksella. Tee nyt näihin sitten eroa. Miksi pitäisi?

5 tykkäystä

Hieno ja tunteikas vastaus. Tämän on pystynyt kyllä lukemaan viesteistä Sashaa koskiessa. :slight_smile:

Ja tuo äänestys oli enemmänkin tarkoitettu omassa mielessäni myös jengien vertailuksi eikä näiden kahden. Eli nyt kun pojat olivat saikulla niin tuliko joukkueiden pelejä silti katsottua? Vai onko ainoa syy katsoa nämä kaksi pelaajaa?

Patea sattuneesta syystä läheltä seuranneena kiinnostaa enemmän ja Jetsinkin touhuja seurannut viitisen vuotta. Siksi tuo

Barkov kovin ja erityisesti esimerkillisin Tapaara joten häntäkin mielellään seuraan

Tällä kaudella Lainetta/Jetsiä on tullut seurattua enemmn ihan jo siksi, että Laine pelaa vasta ensimmäistä kauttaan ja koska pelaa niin hiton hyvin. Jetsin äänekäs kotiyleisö, aktiivisempi ympäröivä media ja nettikeskustelut myös kallistavat kuppia sinne suuntaan, koska seuraaminen on helpompaa. Panthersiin on kyllä Sashan mukana kehittynyt vahvat sympatiat, mutta eipä noita pelejä tule katsottua ellei Sasha pelaa.

Kun pelejä katson ja jos tulevat samaan aikaan, katson ensisijaisesti Jetsiä, ja Panthersia sivusilmällä ilman ääniä (plus ratkaisuhetket). Noin pelaajina en osaa valita suosikkia, käsittämättömiä pelimiehiä ovat ja molemmille toivon terveyttä ja uusia steppejä kohti maailman kärkeä.

2 tykkäystä

Barkov ei missään nimessä ole tylsä pelaaja, ja on Tapparan kasvattinakin “rakas”, mutta @coly’n ja monien muiden tavoin ehkä tuo joukkue vaikuttaa niin paljon. Panthers eteläisen USA:n seurana ei hirveästi kiimaa herätä, kun ei se oikein herätä paikallisissakaan.

Jetsissä on ihan eri vibat. Ja myönnetään, sytyn enemmän Patesta pelaajatyyppinä kuin Sashasta. Sasha tekee niin paljon pieniä ja isoja asioita oikein, mutta Paten maalinteon taito on jotain mykistyttävää. Kaipa sekin painaa mielessä, että Pate ratkaisi meille mestaruuden. Sashakin olisi hyvin voinut ratkaista toki, jos ei olisi loukkaantunut.

Joten kyllä Jetsin pelit kiinnostaa enemmän. Yhtä hienoja pelaajia ja ihmisiä ovat nämä nuoret herrat silti minulle. Toivottavasti nähdään maajoukkueessa jälleen yhdessä viimeistään olympialaisissa (toivottavasti NHL tulee sinne). Hiukan haaveilen myös NHL:n työsulusta ja omien poikien pikkuprojektista kasvattajaseurassa. Pate, Sasha, Jori, Konna samaan aikaan Tapparassa… :scream: :fearful: :cold_sweat:

Sen kumpi pelais Bostonia vastaan, ja jos kumpikaan ei pelais niin sitten jäis väliin. :smiley:

Paten maalit tulee yleensä kateltua aamusin jälkikäteen mutta pelejä en jaksa suorana katella kun ei Jets ihan niin paljoa kiinnosta ja yleensä ne tulee vielä osittain päällekkäin Bruinsin pelien kanssa. Sashan touhuja ei tule juurikaan seurattua, pääasiassa siks että Panthers on jotenkin luotaantyöntävä joukkue, mutta kyllä senkin maaleja tulee sillon tällön vilkuiltua. Vastaus on siis helppo: Laine/Jets.

Tää on kyllä jännä. Barkovia äänestin, koska on itselle aina ollut se suosikki, mutta nykyään tulee kyllä Patea seurattua pelityylin ja tulokaskauden takia enemmän. Eli ehkä Pate on mennyt ohi. Vastaan kuitenkin Sassa. Eikun Pate. No en tiiä.

En aio ääneestää, koska kumpikin on seurannan alla. Kumpikin kiinnostaa ja kummallakin on hieno tarina.

Mutta Barkov on varmaan tuon äärivaatimattomuutensa takia mulle vähän “rakkaampi”, sillai ihanalla tavalla.

1 tykkäys

Tässä äänestyksessä pitäisi olla myös tasavaihtoehto, koska itselläni sekä Laine että Barkov vaikuttavat samalla tavalla. Ne ovat ainoita yksittäisiä pelaajia, joita haluan NHL:stä seurata. Toki NHL:ssä on myös muita kiinnostavia pelaajia ja paljon, joita tulee vähän sivusilmällä tiirailtua. Joka tapauksessa Floridan pelit ei kiinnosta, jos Barkov ei pelaa, joten siltä osin erittäin relevantti kysymys. Winnipeg on mielestäni kiinnostavampi joukkue kokonaisuutena, koska heillä on paljon nuoria pelaajia ja erittäin eksoottisiakin kavereita. Esim. vähemmän kiinnostavista kiekkosarjoista ponnahtaneet Ehlers yms. :slight_smile:

5 tykkäystä

Jumankauta oon täysin samaa mieltä sun kanssa! :grin:
En äänestä, koska en näitä rupea erottelemaan. Parasta olisi jos pelaisivat samassa joukkueessa.

2 tykkäystä

Barkovin valitsisin omaan joukkueeseen 10 kertaa kymmenestä. Kokonaisvaltainen pelaaja ja ne pienet siirrot, aee että.
Laineen laukaus on kyllä toisesta ulottuvuudesta, mutta oman pään peli on korkeintaan keskinkertaista vielä, kerkee parantaan kun on nuori poika vielä.

Pate sytyttää eniten itseäni, tullut katsottua jokanen Paten peli. Ennen aina katoin sillon tällön jonku pelin, mutta nyt löytyny mielenkiinto, niin pakko katsoa. Jotenkaan Sasha ei vaan sytytä samanlailla, vaikka onki huikee äijä.

Pate koska laukaus koska Jets koska entinen Atlanta Thrashers. Ja lisäksi tietysti Paten sankariteot Tapparassa kevään pleijareissa ja nuorten mm-kisoissa.

Mutta Sasha on kyllä ihanin ja sympaattisin tyyppi ikinä… puhumattakaan miehen huikeista kiekkotaidoista. Kesällä kun oli Tamperella Street Hockey osaturnaus niin uskaltauduttiin siskon kanssa lopulta pyytämään Sashaa yhteiskuvaan ja kivana kaverina Sasha toki suostui. Siinä sit kaks aikuista naista hihitteli kuin mitkäkin teinitytöt kun otettiin kuvia Sashan kainalossa. Siinä jäi sitten nimmarikin pyytämättä kun oli niin jännää. Ihana mies :heart:

5 tykkäystä

Pate on myös median suosikki. Enemmän ulospäinsuuntautunut, paljon otsikoissa eri asioista. Laine on vienyt parrasvalot muilta suomalaisilta NHL-pelaajilta. Se vaikuttaa aivan varmasti, vaikkei sitä tiedostaisikaan. Barkov on se hiljaisempi tyyppi, joka tekee käsittämättömiä asioita kiekolla, muttei juurikaan saa palstatilaa. Varsinkaan enää, kun naisystävä on hankittu, eka auto on ostettu ja tulokaskausi on ohi.

Barkov lähti Tapparasta vähän nihkeästi, kun loukkaantui keväällä. Laine sen sijaan, noh, Laine oli Laine loppuun asti ja jatkaa samalla tiellä. Barkovia on varjostanu tietty repaleisuus.

1 tykkäys

Nonii…Nyt sitten saadaan lukea jostain lööpistä Kun Pate on sammuttanut valot muilta suomalaisilta NHL-pelaajilta.:fearful: