Länsi-Tampere

Muutin tossa muutama kuukausi sitten pitkän Helsingin putkeen takaisin Tampereelle ja ekaa kertaa tänne Lännen puolelle Epilään. Vaikkei tää nyt mitenkään tuntematonta aluetta mulle missään nimessä ole, niin ei myöskään aivan täysin hallussa Idän tapaan, joka on se puoli Tamperetta missä olen aiemmin aina asunut ja siellä ylipäätäänkin enemmän aikaa viettänyt.

Aattelinkin, että tämmönen ketju voisi olla hyvä, missä voi käydä yleistä keskustelua ja heitellä kaikenmaailman menovinkkejä ym infoa tästä alueesta. Mulla onkin pari kiperää kysymystä, eli missä tällä suunnalla on parhaat ulkojäät? Näyttääkö mitkään kuppilat Tapparan matseja? Onko heittää mitään ravintolasuosituksia yms?

2 tykkäystä

Patarouva on ainakin näyttänyt, mutta en ole nyt rempan jälkeen käynyt niin en tiedä ovatko lopettaneet.

1 tykkäys

Hienoa, että Epilään tulit! Tervetuloa lämpimästi. Länsi-Tampereella sillai hyvä asua, että ollaan lähempänä Mouhijärveä kuin mitä oltais Idän puolella :saluting_face:.

6 tykkäystä

Juu kovin on hiljaista ollut Maraskuun jälkeen, liekkö nyt kii kokonaan tällä omistapohjalla :thinking:

Oletan että Kaarilan koululta löytyy kenttä ja ulkojäät, mutta kovat pelurit koulitaan tässä rajan toisella puolella Ylöjärven Vuorentaustassa. Täältä on Merelät ja Rauhalat ponnistanut.

Tätä nyt ei varsinaisesti kysytty, mutta menköön samalla vinkkinä kaikille maastopyöräilyä harrastaville; imho Länsi-Tampereella on aivan saamarin hyvät maastot tähän. Epilänharju on täynnä hyviä reittejä ja Lamminpään majalta ja Horhasta lähtee Ylöjärven suuntaan älytön määrä saamarin hyviä polkuja. Hyviä lenkkimaastoja myös.

3 tykkäystä

On se nyt taas auki, tarkoitin etten tiedä, että ovatko lopettaneet kiekon näyttämisen.

Onko Raholan kaukalossa ollu millasia pelejä enään viimevuosina? Siellä ja ennenvanhaan tesomalla oli kovat ulkopelit.

Ei Raholassa ole ollut kaukaloa aikoihin.

Onkohan näiden pizzat mistään kotosin?

On ne (ja muukin safka) ihan ok, mutta taso on viime aikoina mennyt kyllä alaspäin.

Jos lähtee Epilästä vähän kaupunkiin päin niin Pispalassa on Pulteri, siellä on hyvä ruoka.

1 tykkäys

Lännessä on sellainen eksoottinen erikoisuus, kuin Pizza Hut.

Pizza Hut Westeri - Google Search

7 tykkäystä

Lietsulaisena on pakko sen verran mainostaa, että lounaalle löytyy intialainen, sushibuffa, nepalilainen, kotiruokaa useammasta paikasta, Pancho, American diner, pitsaan Ilposto ja nykyään prismassa siipiweikot mini myös. Osa noista tietty myös iltaravintoloina auki. Ulkojäitäkin löytyy lielahden koululta ja lentäväniemestä, näissä myös ihan luistelualueita lähistöllä auki ja jää aika hyvin kunnossa, noh lietsun koulun kentän jää perinteisesti vinossa yhdestä kulmasta :smile:

2 tykkäystä

Jätit mainitsematta sen parhaan, Tapolan Mustamakkarabaari.

9 tykkäystä

Ohhoh. No onko Tohlopilla ollu luistelurataa enään?

On.

Pitääkö muuten paikkansa, että Tohlopin tynnyrisaunalla ei ole suihkuja ollenkaan?

Tätä olen ihmetellyt että miksi se on Tesomalla eikä lähempänä keskustaa kun tosiaan on harvinainen rafla, sen muistan että pikkujunnuna olen siellä käynyt eli on se siellä pysynyt iät ja ajat.

Kyllä se pitää paikkansa. Tohlopin tynnyrisaunalla ei ole suihkuja.

Varmaan Rahola, Lamminpää, Ikurin Virelä.

Ravintolasuositukset menee kyllä siitä Epilästä keskustan suuntaan. Pispalan Pulteri ensimmäinen oikeasti hyvä ennen keskustan laatupaikkoja.

-Patis (Patarouva) kannattaa laittaa muistiin. Hyvät pizzat
-Pispalan pulteri tietty on pakollinen vierailupaikka aina säännöllisesti
-Lietsun prismasta siippareiden siivet
-Suomensaaren avantosauna (myös kesällä käytössä)

Onko Raholan kahdet betoniportaat nokiantieltä harjulle vielä olemassa? Niissä tuli joskus muinoin reenattua. Hyvät portaat.