Tänään oli eka kerta kun mulla pätki CMore, mikään muu palvelu ei ole pätkinut koskaan (Elisan gigan kuitu ja n. 250€ maksava reititin).
Erätauolla katselin valkoisen talon tiedotustilaisuutta Hesarin lähetyksestä Linuxista Chromella castattuna ja vaikka oli noinkin erikoinen stream niin ei mitään ongelmaa.
Tokalla erä tauolla jojotin CC:nkin, mutta ei vaikutusta.
Eli kyllä mä lähtisin olemaan sitä mieltä, että CMorella on nyt joku ongelma.
Bufferointi-vispilä tuntuu tulevan vähintään kerran joka pelissä. Yleensä katselen mini-PC:llä joka on kaapelilla kytketty, mutta välillä myös Chromecastilla. PC:llä on myös erikoista kuvan nytkähtelyä aina välillä, enkä ainakaan muista moista viime kaudelta (mutta en lyö päätäni pantiksi).
Pingasin wifiä koko ajan, kun vispilä pyöri C Morella ja kuvanlaatu veti perjantaijumppaa, eikä wifi dropannut tänä aikana, kun C More kyykkäsi. Tein myös nopeustestejä, mutta ne nyt on vähän siinä ja tässä, ovatko tarpeellisia, koska toisena hetkenä wifi voi olla kunnossa, toisena taas sen sekunnin juntturassa. Nyt esim. Twitch pyörii Chromecastista ilman minkäänlaista ongelmaa.
Mulla myös CMore tökki tänään ensimmäistä kertaa tällä kaudella. @Lallu 'lla taas toimi moitteetta. Androidilla CMoren appis ja siitä lähetys Chromecastilla telkkariin. Jäi vähän väliä latailemaan ja välillä hukkasi yhteyden kokonaan. Käynnistin CC:n, netin ja appiksen uusiksi ja ei vaikutusta. Katoin lopun pelin kännykästä ja laatu ei ollut priimaa mutta peli sentä pyöri kännykän näytöllä. Testailin netin nopeutta vähän väliä ja epäselväksi jäi oliko siellä ongelmaa vai ei (Elisan 100 megan kuituyhteys).
Itse katselin chromecastilla 2 erää hermo pinnassa kun piti yhdistää uusiksi muutaman minuutin välein. Sitten jysähti mieleen että miten mä olen näin idiootti, tossa telkassa on cmore appi. Sillä moitteetta kolmas erä ja jatkot.
Joo, mulla toimi tänään varmaan ekan kerran täysin moitteetta alusta loppuun saakka. Yleensä pistän tökkimisen kyllä sen piikkiin, että meidän nettiloota on toisessa huoneessa ja ehkä siitä johtuen joskus voi vähän nikotella. Elisa Viihdettäkin käytän wifin yli, kun ei ole jaksanut fyysistä piuhaa vetää sieltä toisesta huoneesta. Ei oo ihan niin paljoa kuitenkaan ollut ongelmia, et olis jaksanut aktivoitua sille tekeen mitään. Pelejä Samsungin luurista chromecastille lähetettäessä loppua kohden alkaa joskus huononemaan kuvan laatu ja saattaa vähän tökkiä välillä.
Minä katsoin yhdistelmällä noi 40 megan netti, honor puhelin, cc ja cmoren sovellus. Hyvin näkyi koko pelin ei pätkinyt kertaakaan. Viivettä noin 1 min pelin alussa.
C More Hockey -kanavaa ei tosiaan Telia TV Digiboksille ole saatavilla, mutta Liigapassi + Viasat Sport Jääkiekko -paketilla pääsee jo aika lähelle. Sellainenkin mahdollisuus siis on. Mutta välitän toki tuosta Hockey -paketista terveiset eteenpäin.
Okei, no joka tapauksessa ennen eilistä Cmorea ja toissapäiväistä Dplay:n Eurosport-streamia on tässä valokuidun päässä toiminut chromecast ihan moitteettomasti. Ehkä tässä nyt vertasi myös koko kauden aiempien pelien toimimiseen vrt 2 edellisen pätkiminen. Mutta kiitos tiedosta.