Liiga MTV Katsomossa (ent. CMore): Sovellukset ja tilausvideopalvelu

Telia TV on toiminut tänä vuonna moitteetta, kuva tosi hyvä. Viime vuonna jokin tökki ja Apple TV sovelluksen jouduin useita kertoja poistamaan ja asentamaan uudelleen, kun ei tunnistanut kirjautumista.

Minulla jatkuvasti ton Telia sovelluksen kanssa ongelmia. Kuva ihan puuroa, pätkii ja siiten hermot kyllä huonossa kunnossa. Hyvä kuulla, et jossain pelittää. Asun Epilässä, netin kaistat kyllä riittää, joka on myös Telian liittymä.

Minulla jatkuvasti ton Telia sovelluksen kanssa ongelmia. Kuva ihan puuroa, pätkii ja siiten hermot kyllä huonossa kunnossa.

Onko tätä pätkimistä/kuvan puuroutumista esiintynyt laitteesta riippumatta, vai ilmeneekö häiriö jollain tietyllä laitteella? Joskus on käynyt ilmi sellainenkin, että laitteessa on ollut virransäästötila päällä, joka on aiheuttanut ongelmia kuvanlaadussa. //Minna

Minkä päällä se virransäästötila on, siis jos on päällä? :thinking: :thinking:

2 tykkäystä

Minkä päällä se virransäästötila on, siis jos on päällä? :thinking:

:thinking: :sweat_smile: Nyt kysyit liian vaikean! //Minna

2 tykkäystä

Nyt sitten Telia-tv:n asiakkaana mietin, miksi, oi miksi, tuo striimin pysäyttäminen ja kelailu on niin hankalaksi tehty. Ensin pitää painaa alkuun-nappia ja sitten yrittää aikajanalta hilata pampulaa sopivaan kohtaan. Sitten nuolilla pääsee +10s ja -10s. Muuta en ole vielä keksinyt. Joskus olisi kiva, kun käy breikillä pysäyttää striimi ja jatkaa sitten siitä suoraan ja loikkia pelikatkot yli. Jollain Elisa Viihteellä tämä toimii niinkuin pitää…

Vai onko jossain joku salainen toolbox, mitä en ole vielä löytänyt.

1 tykkäys

Minulla C Moren puhelinsovellus Chromecastin kanssa “toimii” näin:

• jos sovelluksesta laittaa “aloita lähetyksen alusta”, lähetys kyllä alkaa alusta puhelimen näytöllä, mutta kun sen siirtää Chromecastiin, lähetys hyppää liveen
  • jos ensin yhdistää Chromecastiin, sitten käynnistää lähetyksen, sovellus ei edes kysy, aloitetaanko alusta vaan painaa suoraan liveen

Testasin juuri jollain nyt livenä pyörivällä lähetyksellä. Chromecast v3 ja Android 9 -puhelin. Tämä on ollut niin pitkään kuin muistan ja olen siitä aiemminkin avautunut.

2 tykkäystä

Itsellä tehnyt cmoren puhelin sovellus seuraavaa. Kun koitan mennä katsomaan live lähetystä hyrrä vaan pyörii, mutta mitään ei tapahdu. Sitten kun meen ja klikkaan jonkun vanhan pelin auki niin se lähtee pyörimään heti. Tämä lähetys poikki ja live lähetys kysyy sen jälkeen että aloitetaan jo alusta vai katsotaanko livenä. Katson erän livenä. Mutta jos vaikka erä tauolla poistun live lähetyksestä ei se lähde pyörimään vaan taas tarvii käydä arkiston kautta pyörähtämässä. Tätä jatkunut reilun kuukauden ajan. Ärsyttää vaan tuo kikkailu että saa pelin näkymään.

1 tykkäys

Minulle tekee samaa, android puhelin ja cmore appi. Itse olen vain poistunut liiga osiosta ja sitten takaisin ja peli päälle. Ärsyttävä ominaisuus joka tullut tässä noin kuukauden aikana.

1 tykkäys

C More + Chromecast -kombo = roskiskamaa. Jatkuvaa laadun pumppaamista. Otin puhelimella aikaa, niin 60–90 sekunnin välein pahimmillaan lauantaina Liiga-finaalin aikana. Laatu tippuu ja framet tippuu.

Samaa on raportoitu myös sovelluksen arvioissa sovelluskaupassa.

Tänään kyllästyin ja kokeilin telkkarin kautta sovellusta kolmanteen erään ja … nolla kertaa pumppasi. Sama wifi, sama telkkari.

4 tykkäystä

Telialta tuli sähköpostia.

Viihdettä ja urheilua heinäkuun helteisiin

Jos aurinko porottaa liian kuumasti, on välillä hyvä levätä sisällä ja uppoutua viihteen ja urheilun maailmaan. C More Total -kanavapaketin viihdekanavat ovat vapaassa katselussa koko kesän 12.8.2021 asti C More Sport -kanavapakettien tilaajille. Urheilukanavien lisäksi voit siis seurata laatusarjoja, leffoja ja lastenohjelmia ilman lisämaksua.

Katselutärppejä heinäkuulle

:clapper: Emmy-palkittu tanskalainen menestyssarja Murhakomissio
:clapper: uutuustrilleri Nova Vita
:clapper: jääkiekon ihailtu ja vihattu hahmo – oletko jo nähnyt Karalahti-dokkarisarjan ?

:golfing_man: PGA Tourin turnaukset suorana Yhdysvalloista

• 8.-11.7. John Deere Classic
  • 15.-18.7. Barbasol Championship
  • 22.-25.7. 3M Open

:racing_car: Formula 1

• 16.-18.7. Britannian GP (myös F2)
  • 30.7.-1.8. Unkarin GP (myös F2)

Lisäksi Motocross-kausi on heinäkuussa kovassa vauhdissa ja lähetyksiä on luvassa joka sunnuntai. Myös huipputennis jatkuu C Moren heinäkuussa kuuden turnauksen voimin.

1 tykkäys

Pakko laittaa tänne.

CMore nykii taas kauden avauspelissä, antaen vain 25fps kuvaa Chromecastiin. Samaa oli myös keväällä kun samanaikaiset pelit vähenivät.

Raportoin juuri ongelman heidän aspaan, joka vastasi:

Koita Firefoxia

:sob: :gun:

4 tykkäystä

Mulla ei ole kyllä mitään ongelmaa C-Moren kanssa, tulee kyllä valokuidun kautta niin voi olla että johtuu siitä.

1 tykkäys

Täällä kans Cmore pyörii Android tv:n sovelluksella.
4G mobiilinetti moottorina.
Todella hyvää kuvaa, ei valittamista.

4 tykkäystä

Sony Android TV CMore appis pelittää hyvin. 100M kaapelinetti

3 tykkäystä

Itse ihmettelin miksi Chromecastin kautta tökkii. Sitten huomasin että ei ollut 50hrtz tila päällä CCssä. Jospa nyt näkyisi paremmin.

1 tykkäys

Tänään tökki c more viimeiset 10 min vähänväliä. Chromecast vanhempi malli käytössä. 100M kaapelinetti by Elisa🤔. Chl pelittänyt tähän asti mallikkaasti. Pitääkö olla huolissaan?

1 tykkäys

Jos oletetaan että sinun netti on nopea ja WLAN-kuuluvuus vahva, niin olen viime kaudesta lähtien ollut sitä mieltä että CMoren Chromecast lähetyksissä on jotain häikkää. Ei aina, eikä välttämättä edes usein, mutta havintojeni perusteella se joskus tökkii tai pudottaa kuvan laatua ilman selkeää syytä vastaanottajan puolella. Web playerissa tätä tapahtuu huomattavasti harvemmin.

4 tykkäystä

Täällä myös taas vaihteeksi ei tullut mitään Chromecastilla katselemisesta. Kymmenen sekuntia näkyy ja bufferoidaan minuutti ja taas kymmenen sekuntia näkyy ja bufferoidaan minuutti jne. Puhelimella näkyi ilman ainoatakaan pätkäisyä ja yhteys oli sama. Jokin ongelma siellä täytyy olla CC:n kanssa.

Täällä mylpyrää katseltiin n. 10 sek ja peliä n. 2 min tosiaan 3. erän viimeiset 10 min :unamused:

1 tykkäys