Hyvä kysymys eli saako C Morelta UHD lähetyksiä vai saako niitä tällä hetkellä vain Telialta (hommaamalla tietyn merkkisen/mallisen digiboksin)?
Teliankaan sivuilta ei ainakaan minulle tämä asia auennut.
Joku nettiliittymä pitää joka tapauksessa olla, joten kynnys nykyisen Elisan kaapelimodeemiyhteyden vaihtamiseen Telian palveluihin ei ole kovinkaan korkea, saatavuus osoitteeseen on jo tsekattu.
Suunnitelmissa siis vaihtaa nykyinen Sonyn HD videoprojektori luultavasti JVC:n UHD projuun.
Ei kai siinä Telialta muuta tarvita, kuin Liigapassi UHD -versio ja Telian jonkun oman digiboksin hommaaminen, mikä tukee näitä UHD -lähetyksiä (esim. Chromecast Ultra -tukea ei ole koskaan tullut eli sen kautta ei näy…). Apua ja lisää tietoa saa varmasti Telian sivujen chatin kautta.
Nettiliittymän ainoa vaatimus on ilmeisesti riittävä nopeus (min 25 Mbit/s, mutta nopeampi parempi). Ei muistaakseni operaattorilla ollut väliä.
Tällöin näkyviin tulee UHD -kanava, mistä näkee pari peliä/vko UHD -tasolla ja loput HD-tasolla.
Telian sivulta lisää tietoa (UHD):
UHD -lähetykset Telialla (näkyvien UHD-pelien aikataulut):
Ps.
C Moren tai muiden Liigaa näyttävien tahojen tarjonnasta UHD -lähetyksinä en tiedä - joku asiasta enemmän tietävä voi kertoa.
Kaapelioperaattoreilta saa ainakin. DNAn kaapelin kautta mietin UHD-paketin hommaamista, mutta päädyin Cmore Totaliin hinnan ja muun sisällön puolesta.
@iceman tossa hyvin avasikin asiaa, eli et tarvitse erikseen meidän laajakaistaa, vaan voit käyttää meidän digiboksia millä tahansa laajakaistalla ja hankkia siihen sitten Liigapassi UHD:n. Myös telkkarin tulee olla UHD-laatuinen, jotta UHD-pelit näkyvät. Tässä vielä meidän kanavalistat, josta voit tarkistaa Telia TV digiboksille saatavilla olevat kanavat. //Hanna
Perjantain peliä katsottiin samoilla tunnuksilla 3 eri laitteella yhtäaikasesti. Eikä pätkinyt yhtään. Olin tätä ennen luullut että Cmore rajoittaa tuon laite määrän 2. Mutta hyvä näin näkipähän isäkin pelin minkä halusi.
Lähdetään positiivisesti liikkeelle… koko kauden aikana ei ole ollut minkäänlaista pätkintää lähetyksessä vaan toimii moitteettomasti.
Onko kokemusta Samsung TV (Tizen) sekä CMore sovelluksesta. Tällaisella kombolla kiekko näkyy “monistettuna” aina kun liikettä on paljon.
Itsellä sama vika. Ratkaisin ongelman siten että katson pelit Chromecastin kautta. Silloin kuva hyvä. Mutta telkkarin omalla sovelluksella kuva nykii ja kiekkoja 3-4 nopeassa liikkeessä. Syytä koitin kysellä että miksi näin vastausta en ole saanut. Telkkarissa siis muuten samat asetukset paitsi että tulee tuon CCn kautta.
Ensimmäisenä lähtisin purkamaan vyyhtiä ottamalla kaikki kuvanparannusasetukset pois käytöstä. Ilmeisesti Hipalla ei tämä toiminut, mutta muilla on raporttien mukaan pelannut.
Ja mulla siis kuvanlaatu ja ongelmat lisääntyi kun kokeilin ottaa noi kuvan parannukset pois. CCtä kokeilin sit sen takia kun toimi hyvin viime kaudella teliatv sitä kautta. Ja nyt siis ei moitteita cmoressakaan.
Jeps. Sama keissi kuin Hipalla. Eli CC:n kautta toimii ihan hyvin eikä ole liikaa kiekkoja. Tästä päätellen kuvanparannukset ei vaikuttaisi… voihan olla toki, että HDMI käsitellään erilailla kuin sovellukset.
Näin tuo tosiaan on ilmoitettu ja aika usein mun tunnareilla on katsottu peliä kahdessa paikassa samaan aikaan?
Erikoista että nyt on onnistunut kolmella laitteella.
Eilen katkesi lähetys mutta se olikin Telian yhteys mikä katkesi.
LG telkkarissa tuo sovellus toimii todella hyvin ja hyvällä laadulla.
Kyllä, kaikki kuvanparannushässäkät on kytketty pois.
Eilen viimeksi minä katsoin Tapparan peliä ja veli sekä Isä Ilveksen peliä. Ja kaikki siis eri laitteilla. Ja kaikki katsoimme peliä cmore sovelluksen kautta. Ja kyllä olen Äitin poika kun kannatan Tapparaa.
Aivan luokatonta tämä CMoren kuvanlaadun skaalautuminen tilanteessa jossa netti on hidas.
Olen tällä hetkellä huonojen yhteyksien päässä ja yrirän katsoa peliä CMore-Chromecast yhdistämällä.
CMorella on käytössään vain kolme vaihdetta:
- Täysi laatu
- Puolitettu framerate
- Latausvispilä
Täten olen 10 minuuttia pelitilannetta jäljessä, kun peli pyörittää vispilää (puskuroi) koko ajan.
Viime kaudella TeliaTV:ssa oli sentään vaihtoehtona “perunalaatu”, josta ei paljoa nähnyt mutta sentään peli kävi ja selostus kuului.
Ensi kaudelle taidan palata TeliaTV:n asiakkaaksi, ellei tämä CMoren kökkö soitin kehity.
Kumpihan palvelu toimii luotettavammin, TeliaTv vai CMore? Onko mitään käsitystä muodostunut kellekään, esim vaikka otteluseurantaketjuista?
Mulla toimi molemmat hyvin ei kummastakaan valitettavaa.
Mulla on ollut molemmat ja suurin ero lienee on ollut miten niitä on katsottu.
Telia TV suoraan telkkarista ja CMore telkkarin sovelluksen kautta.
Telia TV:n käyttöliittymä on ollut mieleinen, vaikka sitä ollaan kovasti viemässä huonompaan suuntaan käytettävyyden kannalta.
Alkukaudesta oli C More formuloiden takia, kun ne loppuivat ja änäri alkoi vaihdoin Telia TV + V Sport -pakettiin. Ei valittamista kummastakaan, katselu tabletista castaamalla. Lapsetkin katsovat samoilla tunnuksilla eikä ole heiltäkään tullut purnaamista.
Viime kauden Teliaa ja tämän kauden CMorea kun vertaan, niin Telia oli parempi. CMoressa on ollut enemmän kuvanlaadun vaihtelua Mutta kaudet evät ole vertailukelpoiset, kun yleisö ei pääse halleihin.
Jos saisin nyt vapaasti valita, samalla hinnalla, niin ottaisin Telian.
Juurikin tätä mietin. Kiitos kaikille vastauksista.