Liigan ja KHL-Jokereiden välinen suhde

Jahas :smiley: Sitä sitten lopulta kilpailuviranomaisetkin totesivat, että tämä ei kestäkään päivänvaloa.
En yllättynyt, koska sanoin tästä jo vuonna 2017. Silloin minut kivitettiin täällä ja meuhkattiin useampi päivä. On raskasta olla oikeassa :wink:

Isossa kuvassa hienoa, että viimein Jokereidenkin kanssa voidaan tehdä yhteistyötä. Ja olkaapas nyt viimein rehellisiä - se on noihin kauden valmistaviin peleihin todella haluttu vastus ja tulette sen huomaamaan.

2 tykkäystä

Toivottavasti on suosittuja pelejä. Etenkin ennen nykyistä kautta olisi saattanut etenkin olla halukkaita katsomoon, kun kentällä painelee Kontiola, Savinainen, Haapala ja esim. SC-voittaja Niemi maalissa.

Itselle ei sen suurempaa väliä ole, pelaako Tappara höntsäpelinsä Lukkoa vai Jokereita vastaan. Ymmärrän toki, että joillakin voi olla toisinkin. Pelistä kun puuttuu panos, ei se ikinä ole sama asia.

Ei ole sama asia - noh, toivottavasti Tappara järkkää jonkun yksittäisen harjoitusottelun niin nähdään, mitä käy :stuck_out_tongue:

Liigan seurat olivat yhdessä päättäneet, että Jokereiden kanssa ei tehdä yhteistyötä. Yksi lipesi joukosta ja sai Liigalta 100.000€:n sakon. Tämä sakko todettiin nyt lakipykälien kautta laittomaksi. So what? Yksi ja sama sinänsä mitä joku viranomainen sanoo, jos periaate on yhdessä päätetty. Kuten Liigan tj. sanoi, edelleen jokainen seura voi itse päättää mitä haluaa tehdä.

On kyllä nyt edelleen hyvin outoa, että miksi Liiga-seurat innosta kirkuen tai vähemmänkin innoissaan alkaisivat mihinkään yhteistyöhön Jokereiden kanssa. Jokereiden “tähti” on vakaassa laskussa ollut jo kauan, tänään oli ollut ennätysalhainen yleisömäärä. Minkä ihmeen takia Liiga haluaisi auttaa kilpailijaa jonka pelimerkit ovat täyttä saastaa?

Asia on niin, että Liiga ei tarvitse Jokereita missään asiassa, vaan Jokerit tarvitsisi Liigaa apuun.

3 tykkäystä

Turha meidän tätä on ihmetellä, kyllä sieltä kohta rupeaa tulemaan ihan julki ja saatat yllättyä.

Mikä sellainen odotusarvo sille Jokereiden kiinnostukselle sitten on? Tulisiko Hakametsä täyteen Tappara/Ilves - Jokerit -peliin elokuussa? Vetäiskö Jokerit HPK:ta vastaan enemmän katsojia kuin Sibir, jota vastaan muistaakseni on pelattu. Tiedän kyllä Jokereiden kannattajia, jotka mielellään lähtis suosikkijoukkuettaan katsomaan Liigaseuraa vastaan, joten sekin tekee toki osansa vs. Sibir esimerkiksi.

No näin TODELLAKIN TAPAHTUU, jos noin käy.

Minua vähän jopa inhottaa keskustella tästä koko aiheesta. En ole ikinä ymmärtänyt tätä tarvetta pitää yllä vihaa Jokereita kohtaan. Olen käynyt pelejä katsomassa, seurannut Viasatilta ja kyllä minä Jokereille menestystä toivon. Pidin Jokereista jopa silloin, kun pelasivat vielä Liigassa. Ei tietysti mitään verrattuna Tapparaan, mutta kuitenkin.

On jotenkin todella häiritsevää, kun yrittää nähdä nykytilanteessa, Jokereissa tai mahdollisessa yhteistyössä Jokereiden kanssa koko Liigan tasolla jotain positiivista niin saman tien täällä hyökätään kimppuun kuin yleiset syyttäjät. Mielipiteenvapaus ei voi tässä Jokerit keississä kovin hyvin.

En ehkä pysty järjellä perustelemaan mitenkään kattavasti ja monipuolisesti sitä, miksi minä koen yhteistyön järkeväksi ja yritän kunnioittaa myös muiden mielipiteitä asiasta. Sen verran elämä on kuitenkin itselle muissakin asioissa opittanut, että vihan ylläpitäminen on kuluttavaa, katkeroittavaa ja lopulta siinä häviävät kaikki. Eikö tämä viisi vuotta aktiivista vihanpitoa jo riitä? Vai jatketaanko vielä seuraavatkin vuodet samaa?

Liigan kulisseissa tapahtuneet asiat kuuluvat mielestäni sinne. Jos Liigaseurat (ts. niiden johdot) kokee, että Jokerit toiminut väärin, mun puolesta olkoon katkeria. Itsellä ei ikinä mitään vihaa tai muitakaan tunteita ole Jokereita kohtaan ollut, vastustaja aikanaan Tapparalle siinä missä muutkin. Suhtaudun vaan skeptisesti siihen, että kiinnostus olisi jotenkin hirvittävää reenipeleissä. Jos Jokerit palaisi Liigaan, uskoisin välittömästi, että kiinnostava vastustaja, kuten ollut ennenkin, ja kuten Kärpät ja HIFK esimerkiksi nykyisellään.

Mistään hyökkäämisestä ei omalta osaltani tässäkään asiassa ollut kyse, yritin vain esittää perusteltuja kysymyksiä. Hieno homma, jos elokuussa myy halleja loppuun, ei siinä. Yhteistyö ja avoimuus toki aina hyvästä, vaikka en suoranaista Jokerien farmiseuraa Liigaan haluaisikaan.

2 tykkäystä

Pelkästään harjoituspelien kautta saadaan varmasti hyvää dataa. Ehkä se yleisömagneetista puhuminen oli yliampuvaa, mutta uskon, että Liigaseuratkin näkevät ihan oikeaa hyötyä pelata kovempia joukkueita vastaan. HPK on kutsunut aika tiiviisti KHL-seuroja harjoituspeleihin ja ne on ollut ihan viihdyttäviä matseja. Uskon, että sellaisia tulisi Jokereitakin vastaan - jopa harjoituspeleissä.

En jaksa myöskään uskoa, että mikään Liigaseura haluaa ryhtyä muitta mutkitta Jokereiden farmiksi, mutta Liiga on tavallaan itse syyllinen omaan tilanteeseensa. Liiga on itse halunnut tietoisesti laajentaa sarjaa kohti 16 joukkueen sarjaa - vasta projektin alettua Liigalle on alkanut käydä selväksi, että maamme kantokyky on kovilla jo 14 joukkueen sarjaan. Tarvetta olisi jopa vetää pääsarjaa vielä pienemmäksi - puhutaan aika usein jopa 12 joukkueesta.

Tavallaan Jokerit on laitettu tässä ikään kuin syylliseksi ongelmaan, jonka Liiga on luonut itse. Jos minä olisin aktiivinen toimija Jukureissa, KooKoossa tai Vaasan Sportissa niin ei minua hirveästi JUURI nyt hirvittäisi ajatus siitä, että Jokerit saavat peluuttaa pelaajia, jotka eivät mahdu heihän kokoonpanoonsa Liigassa siihen asti kunnes siirtoraja lukitsee pelaajat sarjaan. Se, että Liigassa on nyt vähän kaudesta riippuen 2-4 joukkuetta, joita voi pitää heittopusseina, jotka eivät oikeastaan kovin realistisesti taistele pääsystä pudotuspeleihin, mutta eivät pelkää tippumistakaan on mun mielestä ihan kestämätön tilanne.

Osittain Jokereita voi toki pitää syyllisenä tähän, mutta kyllä Jokerit on aimo osan saanut kantaa Liigan omasta likapyykistä, kun päättäjät on päättänyt todella tyhmiä juttuja siinä samassa yhteydessä, kun Jokerit lähti. Väittäisin, että jälkiviisaana olisi pitänyt nimenomaan pitäytyä noissa joukkueissa ja tiputtaa Jokereiden lisäksi vielä yksi lisää.

Kiinnostavin vastustaja reenipeliin KHL:stä on varmasti. Itse en usko, että merkittävästi HIFK:ta kiinnostavampi. Mielelläni olen tässä väärässä, ensi kesänähän sen mahdollisesti näkee.

Muistaakseni mediassakin ollut juttuja siitä, kuinka Jokerit lopulta vietiin toiseen sarjaan, vaikka muuta puhetta oli ollut. En siis yhtään ihmettele, että siltojakin on palanut.

Unohdat nyt kokonaan mitä sarja jota Jokerit edustaa oikeasti on. Sehän on Venäjän propagandakoneisto ja siinä mukana olemalla edustat kaikkea sitä mitä Venäjä sekä Putin tekee. Siksi on edelleen tärkeää että suomalaiset joukkueet ovat yhdessä rintamassa sitä vastaan.

Tiedän että tämä kuulostaa paatoksella mutta itänaapurin kanssa ei kannata leikkiä.

4 tykkäystä

En vihaa mutta en myöskään suostu siihen että Putin puuttuu meidän asioihin. Hyviä ajatuksia mutta eivät päde tässä.

2 tykkäystä

Itsellä ei ole vihaa Jokereita kohtaan, vaan sitä sarjaa ja sen toimintatapoja. En vain ymmärrä miksi joku haluaa olla Putinin sätkynukke ja mainoskasvo. Sellaisten kanssa ei ole syytä leikkiä. Enempää en jatka, jotta ei mene politiikaksi.

5 tykkäystä

Niin siis viha itse sarjaa kohtaan on mielenkiintoinen, koska kuitenkin selvästi on ok että siellä pelaa useampi suomalainen eri KHL-seuroissa. Jos kerran viha kohdistuu sarjaan ja Venäjään niin miksi on koko ajan ollut ok muiden sen sarjan joukkueiden kanssa tehdä pelaajakauppoja?

Kohta saadaan liigaan Vaasan Jokerit kun tämä mahdollistaa farmipelleilyn

Itse olen aina vihannut Jokereita ja viha on vain kasvanut KHL-suhmurointinsa jälkeen. En ole käynyt KHL-Jokereiden otteluissa, enkä edes koko Venäläis-Areenassa tapauksen jälkeen. Mielestäni koko roska voitaisiin kuopata ja Töölön Vesa voisi nousta Liigaan.
Ottaisin kyllä Jokeritkin takaisin Liigaan, jotta voisin vihata niitä Liigassa, mutta en pidä sitä nykyisellä omistuksella mahdollisena.

KHL-sarjaa en näe sinänsä vihaamisen arvoisena, koska sen olisi pitänyt olla Venäjän ja Putinin sisäinen asia, enkä minä kompostistani takapihallakaan koe isoa häiriötä, vaikka tiedän sen siellä haisevankin.:smiling_imp:
Suomalaisten pelaajien mentaliteetti KHL:ssä on isolla todennäköisyydellä se, että rahat äkkiä taskuun ja pois. Sen voi heille suoda, sillä pitäähän sitä lyhyellä uralla rahaa tehdä.:money_mouth_face:
Pelaajien siirroista KHL:stä Liigaan olen sitä mieltä, että on vaan hienoa, jos laadukkaita pelaajia pystytään pelastamaan Liigaan mahdollisimman paljon.

Olen sitä mieltä, että on ihan ok vihata jotain joukkuetta ja tunteet kuuluvat myös urheiluun ja olen usein mielissäni, jos joku sanoo vihaavansa Tapparaa, sillä silloin on jollain tavalla jätetty jälki myös vastustajan elämään. :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Vihaamisen järkevyydestä voidaan toki olla montaa mieltä, enkä myöskään usko sen olevan kovinkaan rakentavaa.

Toisaalta en jaksaisi myöskään pelkästään seurata jääkiekkoa analyyttisesti, kuten @peterra tuntuu tekevän. Olikos sinun tarinasi muuten sellainen, että kerroit joskus vuosia sitten aikuisiellä aikoinaan vaan päättäneesi alkaa seuraamaan jääkiekkoa ja Tapparaa, vai sekotanko sinut johonkin toiseen nimimerkkiin? Älä siis ymmärrä väärin, että pitäisin tälläisen henkilön faneutta jotenkin vähempiarvoisena, kuin muiden, vaan kyseisistä lähtökohdista, ymmärrän ihmisen kykenevän paremmin analyyttiseen kirjoitteluun, missä mielestäni olet palstan parhaimmistoa.
Itse yritän myös analyyttisesti kirjoitella, mutta usein lähtee laukalle, jolloin huomaan jättäväni kirjoittelun tauolle, jotta ei tule suallettua pelkkää p*skaa.

Tietenkin jos viha alkaa vaikuttamaan elämään ja esimerkiksi rajoittamaan elämää, niin on varmaan syytä miettiä päänsä asetuksia uudelleen.
Onneksi Hartwallilla ei ole pelattu mitään tärkeitä otteluita vähään aikaan ja Tampereelle tulee uusi hieno Areena maajoukkuetta varten, joten voin toivottavasti jatkaa boikottiani. :wink:

2 tykkäystä

No mä esimerkiksi en mielestäni hyökkää päälle kuin yleinen syyttäjä, vaan pohjaan vastustavan mielipiteeni siihen, että KHL-Jokereiden kanssa ei pidä tehdä yhtään mitään yhteistyötä siihen tietoon mitä mulla on koko casesta. Ja se tieto mitä mulla on koostuu monesta lähteestä. Ja jos pelkästään katsoo ja analysoi laajasti tuota julkisuudestakin löytyvää tietoa Areenan ja Jokereiden siirtymisestä KHL:ään, niin kyllä nyt aika oudolta tuntuu, että joku Liiga-seura haluaisi KHL-Jokereiden kanssa yhteistyötä tehdä.

Voihan toki maailmassa mitä tahansa tapahtua, sitä ei ole kiistäminen. Mutta luulenpa että Liigan kärkijoukkueet keskittyy ennemmin CHL:ään kuin joihinkin kauden alushöntsiin.

Sinulla on mielipiteen vapaus ja olet sen jo esittänyt moneen kertaan ja mielipidettäsi ei käy kiistäminen. Minulla ja muillakin on mielipide asiasta ja meilläkin on oikeus sen esittämiseen ja yhtä hyvin voit sille esittää vasta-argumentteja.

Mutta kaikki tieto mitä itselläni on muodostaa mielipiteen, että KHL-Jokereiden kanssa Liigan minkään seuran ei kannata tehdä minkäänlaista yhteistyötä. That´s it. Piste.

2 tykkäystä

Mitä väliä sillä taas on, että minkämaalaisia ihmisiä jossain urheilee…

Mutta sinulle varmaan kelpaa Mikkelinjukurit™ brought to you by Jokerit. En myöskään ymmärrä, mistä tähän aina kaivetaan russofobia. No oikeasti ymmärrän, tuo oli tehokeino. Tarkoitin, ettei se liity tähän mitenkään.

Kärpät voisi ottaa Jokerit farmijoukkueeksi. Onhan täällä Oulussa isompi liikevaihto ja lähes kaksi joukkueellista pelaajiakin löytyy. Eiköhän sitä jotaki Anttilaa ja Humalojaa voisi sillon tällöin Jokereille lainata.

11 tykkäystä