Niin näyttää pudonneen, mitä hemmettiä? Sen takiahan minä tuon otin että saan Ruudun kun pelit alkaa. Se selvästi luvattiin kun liittymän otin.
Onpa erikoista toimintaa, mikäli Ruutu+urheilu on hävinnyt Dna Sportmixin vaihtoehdoista
Ainakin hinnastosta 8/2016 [Pdf] löytyy vielä Ruutu+ urheilu:
(kuva isoksi klikkaamalla)
Näkyy/on valittavissa niille, jotka ehtivät tilata. Taisi olla liian hyvä paketti kuluttajille nelosen kannalta?
Itse en pysty enää vaihtamaan Ruutuun Maikkarin paketista vaikka tilatessa myös Ruutu oli valittavissa. Hieman on kyllä kusetettu olo, täytyypä kysellä DNA:lta.
Siellä on ilmeisesti neuvottelut kesken kaapelin osalta. Aikamoista puuhastelua.
https://www.dna.fi/dna-oy/asiakastiedotteet?relativeUrl=asiakastiedotteet&id=903
Jatkoajassakin keskustelua aiheesta.
Sama, jonkin sortin etiäinen kielsi asian
Toimii yhtä lailla myös lukio - ammattikoulujen opiskelijakorteilla. Itse valmistuin viime keväänä, mutta siskon kortilla otettiin tuon kautta todella edullinen ruutu jälleen.
Eipä tuohon hintaan saa vielä ei-kausikorttilainen, ei-opiskelija jne. Vielä en ole palvelua hommannut eli ootellaan nyt vielä rauhassa, onhan tässä n. viikko aikaa.
Ollaan hiljaa, saadaan kalaa!
Onko joku kokeillut noita kiinasta tilattavia nettitikkuja
Esim: Miracast Wifi Display Receiver Dongle
Olis vaan paljon halvempia, tuolla kyllä on todella paljon vaihtoehtoja muutaman euron erolla, että vaikea olisi valita oikeasti toimivaa…
Noi Miracast touhut on aika epämääräsiä. Tuki löytyy joistain laitteista ja toimivuus on niin ja näin. Kannattaa se 40e sijottaa Chromecastiin, pääsee paljon helpommalla.
Mulla olis yks halvalla myynnissä, en suosittele.
Miracast on näytön peilaamista pienemmästä laitteesta isompaan ruutuun, eli jo lähtökohtaisesti monella tapaa huonompi ratkaisu. Chromecast taas on “tyhmä” streaming laite, eli kuva lähetetään suoraan Ruudun palvelimilta Chromecast mokkulaan.
Tämän tilasin itse kuukausi takaperin android puhelimen kaveriksi. Oli kohtuu helppo ottaa käyttöön ja itsellä toiminut ihan hienosti, lähinnä TV-sarjoja katsellut tällä kombolla. Itsellä normaali etäisyys luurin & mirascreenin välillä n. 3m ja uskoisin ettei tällä laitteella pääse kuin neljään metriin ilman ongelmia.
Arvoin itse juuri Chromecastin & Miracastin välillä ja päädyin testaamaan tätä edullisempaa ensin, lähinnä sen takia, että tämä ei vaadi nettiyhteyttä kumpaankaan laitteeseen. Pystyy siis esim. työreissussa peilaamaan kuvan hotellin töllöön (mikäli HDMI & pistorasia/USB-liitin löytyy) kunhan toistettavat videot on vain ladattu puhelimen muistiin.
3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: World Cup 2016 medianäkyvyys Suomessa
Mites tuo Chrome casti? Kiinni telkkariin ja sillä selvä vai vaatiiko laittaa telkkariin erikseen vielä nettiyhteys? tms
Juu kiinni töllön hdmi-liitäntään, eikä vaadi mitään muuta.
Tarkennetaan hieman…
Telkkari ei vaadi muuta säätöä, kun laittaa vain Chromecastin kiinni telkun hdmi-liittimeen ja johtaa chromecastiin virran telkun usb-liittimestä tai Chromecastin mukana tulevasta muuntajasta.
Chromecast vaati langattoman netin toimiakseen ja asennuksen Googlen ohjeiden mukaan.
Tämän jälkeen asetuksiiin ei juuri tarvitse koskea ja käyttö on melko suoraviivaista.
Tämän alennuksen saa kyllä ihan ISIC-opiskelijakortillakin. Ja isic-kortin saa aika kattavasti melkein minkä tahansa oppilaitoksen opiskelijatodistuksella maailmanlaajuisesti! Toki kortti maksaa 15e, mutta eipä tunnu missään tuossa tarjouksessa ja korttiin liittyy paljon muitakin etuja.
ps. Testattu toimivaksi tamperelaisen aikuisopiskelijan ISIC-kortilla.
Nelosen paketti ei kuulemma ole tulossa takaisin SportMixiin näillä näkymin. Nelonen Pro 3-8 neuvottelut on myös vielä kesken ja ne joko näkyy ennen Liigan alkua tai sitten ei. Oikeuttaa tietysti sopimuksen purkamiseen ilman mitään lisäkustannuksia.