Liigan televisiointi: Ruutu+

Itse en ole moisia asetuksia löytänyt. Veikkaan, ettei puhelimessani ole. Käytössä Huawei p8 Lite Ainoa näytön jakamiseen viittaava asetus oli MirrorShare ja se vaati Direct Wifiä, mutta mielestäni en tälläkään onnistunut. Ja juuri viime viikolla asennettiin android 6.0

@ansa Mitenkäs asetuksista laiteyhteys → lähetä?

Ei näytä olevan tuollaistakaan asetusta valittavana.

Hommatkaa ny se DNATV-maksukortti, ni näkyy ruudut, eikä pätki. Loppuu se itku :joy:

2 tykkäystä

En minä itkekään. maksoin ruutu+ palvelusta 160€ vuosi, mutta kiva olisi saada kuva töllöönkiin aina välillä, ettei aina tarvitsisi katsoa vain 24" tuumaisesta tietokoneen näytöstä.

Veli @ansa:n tapauksessa puuttuu nyt joku palapelin palanen. Voisitko kuvata täsmällisesti mitä sinulla on ja miten olet yrittänyt sitä laittaa toimimaan. Joku ei nyt matchaa koska ongelmatilanteesi on hyvin uniikki.

ota se maksukortti, maksaa muistaakseni 3.5e/kk. Sillai se on mullakin, en jaksanu enää katella pätkivää streamiä…

Vaimolla sama luuri näemmä. En testannut, mutta hyvin oli ainakin piilotettu…

-vedä pikavalikko alas
-paina “pikavalikot”
-rullaa alaspäin (siellä on aika monta kuvaketta piilossa)
-“moninäyttö” lienee se mikä oli hukassa?

Uniikkiongelma :smiley:

Minulla on miracast TV:ssä, saan puhelimen yhdistettyä siihen, mutta puhellimesta en saa lähetettyä kuvaa siihen.

Olen yrittänyt erilaisilla appseilla, mitä Playsta löytyy streemaukseen, luoda kuvaa TV.seen siinä onnistumatta. Ongelma on lähinnä siinä, että puhelimesta pitäisi saada jokin komento, että näytä tämä sama juttu TV:ssä

@MVP
Minulta löytyy pikavalikosta käöyttämättömia kuvakkeita, taskulamppu, GPS, Ultra-akku, MirrorShare, Ei häiriötä, NFC, Kelluva painike, näytön tallenne.

Näytön tallennetta en tässä viestin kirjoituksessa ole ehtinyt vielä kokeilemaan, mutta vaikuttaa ainoalta “ratakaisulta” tässä vaiheessa.

Mikä Android versio?

However, starting with Android 6.0 Google has discontinued Miracast support in favor of its own Chromecast.

Eli ei kuulukaan toimia :slight_smile:

Tämä pätee edelleen. Ei noista Miracasteista sun muista ole kuin päänvaivaa, kuten on nyt huomattu :slight_smile:

Miracast ei alun alkaenkaan ole teknisesti soveltuva, tuskin edes suunniteltu, streaming videon katseluun isolta näytöltä. Toimitusketju on huono, koska kuva toimitetaan ensin päätelaitteeseen, jossa uudelleen muodostetaan video streami joka lähetetään Miracast-tikun kautta isoon näyttöön. Miracast soveltuu laitteessa tuotettujen sisältöjen heittämiseen isolle näytölle, kuten esimerkiksi valokuvat tai PowerPoint-sarjat.

Myös Chromecastilla voi peilata näyttöä, mutta yhteensopivissa streaming-palveluissa kuva menee suoraan palveluntarjoajalta Chromecast-tikkuun. Aivan ratkaiseva ero.

Maikkarin teknavin juttu :Chromecast uudistui

Täsmennetään, että jutussa esitellään uusi kalliimpi Chromecast Ultra, joka tulee edullisen perusmokkulan rinnalle. Erona on tuki 4K ja HDR videolle, sekä mahdollisuus käyttää langallista yhteyttä.

Chromecastin sivut hintatiedolla *… giganttiin ainakin kait tulossa. Erona lisäksi erittäin nopeat latausajat, vanhassa on vaan nopeat latausajat :slight_smile:

• Suositeltu vähittäismyyntihinta on 79 €, sis. ALV:n.

Oman kokemukseni perusteella tuo Ruudun pätkiminen on varsin olematon ongelma nykyään. Itselläni ei ole kahden viime kauden aikana Ruutu pätkinyt juuri lainkaan, joskin käytössä olevalla laitteistolla (säätöineen) ja netin toimivuudella on tässä asiassa tietysti merkitystä. Itselleni Ruutu on ollut em. syistä ilmiselvä valinta liki puolta kalliimman Nelonen Pron sijaan.

Chromecast viikon päästä Sunnuntaina Hulluilla päivillä,stokan powerista 29.90 e.

Itse tilasin tuon ruutu+ kausarihintaan 14,95 ja olen läppärillä jokusia pelejä katsellut. Hyvin pelittää eikä töki. Nyt alkoi himottamaan kuva suuremmalle ruudulle ja koska talossa on Wifi rakenneltuna niin tilasin kiinasta tällaisen palikan

http://eud.dx.com/product/emish-x800-android-5-1-1-octa-core-rk3328-smart-tv-box-w-1g-8g-bluetooth-4-0-black-844405375

Ei ole vielä saapunut joten raporttia sitten kun saan sen tulille.

En tiedä saatavuudesta ja tavaran riittävyydestä, mutta Hulluilla Päivillä tänään Chromecast v2 hintaan 29.90€.

2 tykkäystä