Liigan televisiointi: Ruutu+

VeikkausTV näyttää tammikuussa, joka perjantai ilmaiseksi Liigaa.

HTML5 soittimen myötä Ruutu+ on nyt myös Chromebook yhteensopiva. Raskaalla flash-soittimella oli haasteita halvemman pään Chromebookeilla (Intel Celeron). Nyt pyörii sulavasti HD laadulla.

2 tykkäystä

Laitetaan nyt tiedoksi tähänkin ketjuun jos jollakulla WI-FI pätkinyt viimeaikoina ja omistaa Chromecastin (-> Ruutu pätkinyt):

Olenko ainoa jolla pelin katselu keskeytyy välillä ilmoitukseen, että tiliäni käytetään muualla? Web HTML5 playerissä tätä välillä tulee.

Teoriassa on mahdollista, että olen jäänyt sisäänkirjautuneeksi kaverin tai sukulaisen laitteella.

On tullut samaa virheilmoitusta, eikä tiliäni käytetä muualla.

3 tykkäystä

@Ljpp rasittava ongelma. Tämän takia olen siirtynyt Viihteen kautta Nelonen Pro:n tilaajaksi. Kohtuuhintainen palvelu ja toimivuus on parempaa.

Johtuuko tuosta? Itse käytän tabletin kautta Ruudun sovellusta ja kertaakaan ei ole pätkäissyt tuollaisella virheilmoituksella.

Mulla on tullut ehkä kerran viimeiseen puoleen vuoteen ja käytän aika ahkerasti Ruutua. Viime kaudella tuli pari kertaa. Selaimena pääsääntöisesti Firefox. Ongelmaa on ilmennyt jo ennen HTML5 playeria.

1 tykkäys

Havaintojeni mukaan Ruutu kenkäisee mahdolliset kaverit ulos, kun vaihtaa salasanan. Sitä voi kokeilla. Vaikka sitten vaihtaa salasanan heti takaisin, jos ei ole kaverien selaimiin sentään tallettanut salasanaa.

Mä olen myös käyttänyt HTML5 versiota eikä ole tullut virheilmoituksia (Chrome/Chromecast).

1 tykkäys

Paitsi että just nyt pelin loputtua tuli kuvaamasi virhetilanne… :joy:

3 tykkäystä

Ruutu toimii ainakin tällä hetkellä ilman kirjautumista; “Kirjautuminen ei tällä hetkellä toimi, sisällöt ovat katsottavissa ilman kirjautumista.” Siis jääkiekkoa voi katsoa ilmaiseksi, kirjautumatta. Toistaiseksi.

3 tykkäystä

Kuinka nopean nettiyhteyden tuo Ruutu tarvitsee että peli näkyy kunnolla?
Lomalle lähdössä ja tuo mietityttää.

Täällä lisätietoa ja 4Mbps minimi:

Ps. Ruutu voi pätkiä nopeammallakin netillä…

1 tykkäys

Eikös tuo 4 Mbps ole tosi vähän?
Voiko tosiaan toimia tuollaisella yhteydellä?:astonished:

Ei se ainakaan hyvin tule tuolla nopeudella toimimaan. Jos käyttää ns. mobiililaajakaistaa niin hyvä nopeus olisi semmonen 15-20 mbit/s, jotta esim. Ruutu+ pyörii kunnolla.

3 tykkäystä

Jos tyytyy pieneen resoluutioon, luultavasti melkein mikä tahansa yhteys riittää kunhan data siirtyy pätkimättä. Eri asia on sitten, onko joku 288p katsomisen arvoista kuvaa.

1 tykkäys

Toimiiko Ruutu-lätkä ulkomailla?

1 tykkäys

Riippuu kauaksiko menee.

Liigan, Superpesiksen ja Vaahteraliigan otteluita ei ole geoblokattu, joten niiden katselu on mahdollista myös ulkomaisista IP-osoitteista

https://www.ruutu.fi/article/1190

2 tykkäystä