Liigan yleisömäärät

Tapparalla oli lauantaina hall of fame juhlapelissä Jukureita vastaan 5370 katsojaa.
Hifkillä tänään torstaina myös Jukureita vastaan 6883 katsojaa.

Tsadis on jengii bulisti enemmän kuin Manses.

2 tykkäystä

aXaX kirjoitti näin toiseen ketjuun:

En stressaa omia lukuja; Tappara taitaa olla tällä hetkellä n. 150 katsojaa alle budjetoidun ja suunta on kevättä kohden ylöspäin. Sen sijaan Ilveksen luvut huolestuttavat sikäli että varmaan 400 katsojaa alle budjetoidun ja talous ei kestä oikein moista - varsinkin kun halpislippuja jaettu taas isolla kädellä.

Onko tosiaan niin, että suunta on ylös päin, kun viiden viimeiimmän ottelun keskiarvo on ollut 4965 katsojaa.

Ilveksen katsojakeskiarvo ei ole 400 alle budjetoidun, eikä edes 361 (jonka verran on matkaa tuohon yleisötavoitteeseen. Ilmoitettu yleisötavoite ei ole sama kuin se yleisömäärä, jota on käytetty budjettia laadittaessa. Se on alle tuon 5000 katsojan.

Inhottaa sanoa, mutta Tapparan tuote ei tällä hetkellä ole siinä formussa katsojille, että he viitsisivät oikein paikan päälle. Kovaa kiriä tässä täytyy ottaa fanien, mutta myös Tapparan pelin. Niin se vaa on, ei sille mitään voi.

E: Minä itse menen kyllä peliin, ei siinä mitään, enkä itse välitä vaikka tuote ei ihan tikissä olekaan. Minä hyppään vaikka kaivoon, jos Tapparasta soitetaaan niin tekemään.

9 tykkäystä

Positiivista on tosin se, että aitiot ja klubi on aikalailla loppuunmyyty tämän runkosarjan osalta. Näin sain kuulla yhdeltä sponsorilta.

6 tykkäystä

Jep. Oon kausikorttilainen, mutta koska tuote on mitä on, en oo jaksanut raahautua hallille kun kolmeen peliin tällä kaudella.

En sano enempää, sitte tulis jo 4 muunkin ketjun asiaa.

1 tykkäys

Omia kannatetaan heikkoinakin hetkinä. Itse aloitin kannustamisen 90-luvun pahimmassa lamassa juuri kultaisten vuosin jälkeen.

@Oijennus mainitsikin yritysmyynnin, niin HIFK pelissä markkinointi oli pistänyt parastaan. Tampereen puhelin oli näkyvin sponssi ja vieras, mutta Hall of Famen viereinen Vanha Mestari oli yrityksille loppuunmyyty ruokineen ja viineineen ja samoin D-päädyn kuppila seisomakatsomon takaa. Taisi olla tilipäivä toimistolla…

6 tykkäystä

Kyllä, siksi mulla se kausikortti onkin.

5 tykkäystä

Ja on tainneet olla jo hetken nuo aitiot täynnä. Ainakin mitä tässä viime viikkojen peleissä on katsonut sinne parven puolelle, niin ei ole monta koppia ollut missään vaiheessa tyhjillään.

Faktisiin yleisömääriin toki mikään suurin tekijä nuo aitiot eivät ole, mutta niiden taloudellinen merkitys on, kuten ymmärrettävää tietysti on, todella suuri. Lisäksi olen ollut lukevinani täältä tai kuulevinani jostain muualta, että klubisetti on parantunut huimasti. On todettava, että kaikenlainen kehitys on eteenpäin menoa, ja ehdottomasti ei voi aliarvioida hyvän vaikutelman luomista. Halvanoloista ei minusta kannata tarjota, vaan ihan Pekka Peruskatsojasta lähtien pitää ymmärtää se, miten tärkeää on ammattimainen vaikutelma.

Tästä päästäänkin pariin mieleeni putkahtaneeseen ongelmaan. Musiikin voimakkuus hallissa vaihtelee älyttömästi. Toisinaan voluumit ovat nyt keväällä olleet niin kovalla, ettei puhetta kuule vieressä istuvan kanssa. Sitten toinen juttu on se, että aina välillä tuo sisääntulon graafinen toteutus ei ole toiminut, siis ihan selkeästi tapahtuu jotain poikkeavaa, esim. joku animaatio ei vaihdu. Tällaiset jutut vaan loisivat sen kuvan. Fanituotteisiin on turha edes lähteä.

Se miten paljon tuo sitten oikeasti vaikuttaa yleisömääriin, niin sitä en osaa sanoa. Mutta kyllä hallilla on paljon viihtyisyyttä laskevia tekijöitä, joiden voisin kuvitella olevan merkittävämpiä satunnaiskatsojalle. Uudessa areenassa ei ainakaan tule ahdasta.

Näin olen ymmärtänyt, että hyvin on myyty pitkin kautta ja tuossa asiassa on valtava ero vielä meidän eduksi. Taloudellinen hyöty on iso.

Klubilla setti on mennyt eteenpäin, mutta asiakkaan kanssa seurustelu on käytännössä tehty mahdottomaksi, koska kokoajan on joku äänessä tai muuta meteliä.
Itselleni iso asia on se, että voi asiakkaan kanssa myös keskustella asioita läpi tuolla. Nyt ei onnistu eikä onnistu katsomossakaan, koska musiikin yli ei jaksa huutaa. Pelin käydessä ei höpötellä.

2 tykkäystä

.

Ilves on tulobudjettiin ilmoittanut, että pääsylipputuloista tulisi kassaan 1.6M€ ja Tapparan ilmoitus 1.7M€. Tapparan keskiarvohinta pääsylipulle on halvempi kuin Ilveksellä ja tavoite laahaa vähemmän perässä. Näillä luvuilla ilveksen pääsylipun keskihinta on 10.6€ ja Tapparan 10.3€ Vaikea uskoa sinun selityksiä yleisötavoitteesta ja määrästä.

Edit: Lisätään, että yleisötavoite ja pääsylipputulot katsottu jääkiekkolehdestä kummankin seuran osalta.

4 tykkäystä

Toivottavasti Tapparankin yleisömäärät saadaan nousuun, ku huolehditaan näin tarkkaan naapurinkin tekemisistä :see_no_evil:
En mä oikein tiedä, kannattaisko hirveesti mennä muiden pesiä sörkkimään, ku omassakin ois huoltamista…

2 tykkäystä

Niin, keskustelu alkoi kun naapuripalstan aktiivit tulivat nostamaan häntää Tappara-palstalle Ilveksen mainiosta tuloksesta, joka on huhuasteella. Voihan se tietenkin niinkin kääntää, että Tappara-henkisten olisi pitänyt vain ylistää ja kiitellä Ilveksen toimistoa hyvästä duunista.

10 tykkäystä

Nämä näkyvät yleisömäärässä käytät tai et.
Jos et meinaa käyttää, niin lahjoita täällä liput jollekin aiheesta kiinnostunelle.

14 tykkäystä

Ei vakuuta Oulun välieräpelin 4 447 katsojaa ollenkaan. Tätä tämä vaan on, kun pelataan tiiviillä tahdilla ja vieraspelitkin näkyvät telkkarista. Ähky tulee niin monelle, ettei arkipeleihin saada mökkiä läheskään täyteen. Ihmiset kaikkialla valikoivat viikonloppupelin ja odotan, että lauantaina Raksilakin on ainakin suunnilleen täynnä.

Osatekijä on, että kaikkien näiden vuosien jälkeen Liiga näyttää viimein puuttuneen keinotteluun, jossa myytiin nämä pelit täyteen halvalla hinnalla, kun rahat menevät yhteiseen pottiin. Oululaiset eivät ole tottuneet siihen, että halvimmat istumaliput maksavat kolmekymppiä. Se on tavannut olla kalleimpien istumapaikkojen hinta, vaikka olisi pelattu finaaleitakin.

8 tykkäystä

Huomenna ei ole ilmeisesti tulossa myöskään Turkuun varsinaista yleisöryntäystä. Sääli.

1 tykkäys

Mikäli Liiga haluaa lisää katsojia halleihin olisi syytä hinnoitella tv-oikeudet sen mukaan.
Nyt kun voit katsoa pleijarit käytännössä 20 € alusta loppuun niin maksaako vaivaa lähteä halliin.(johtuu liian halvasta sopimuksesta joka oikeuksista on tehty. Finaalit nyt onneksi on sen verran ainutlaatuisia tapahtumia että sinne saadaan katsomot täyteen tälläkin hinnoittelulla , mutta muuten alihinnoiteltu sopimus jonka toinen osapuoli kilpailee suoraan liigan kanssa samoista asiakkaista. Ei jatkoon näillä hinnoilla. Sitten joku vielä ihmettelee miksei porukka käy halleissa…

2 tykkäystä

Kolmekymppiä semifinaalien istumapaikkalipusta ei kuulosta nopeasti pahalta, jos tarve on aina vain yhdelle lipulle. Mutta sitten, kun ne 1-3 lasta haluavat mukaan, niin maksapa siitä matsista 60-120 euroa. Valitettavan usein tämä näkökulma näissä hinnoitteluissa unohtuu. En ihmettele yhtään, ettei hallit täyty ja väki on Ruudun äärellä. Ja finaaleissahan hinnat taas nousee.

1 tykkäys

Tappara alkaa olla niin menestynyt, että ympäristössä ei jakseta enää liikuttaa itseään, kun on mestaruuksia tullut. Ehkäpä seuraava vaihe on se, kuinka saada yleisö kiinnostumaan peleistä, kun oot kestomenestyjä. Tapparalla ja Kärpillä näyttää olevan ongelmia.

Leinonen joutuu kohta määräämään pronssikauden.