Liveseuranta: Jalkapallon Kansojen liiga ja EM-karsinnat 2018-2020

It’s coming home!?

Himoittu Nations leaguen voittopokaali on näemmä askeleen lähempänä. Go lads! Toki olen ihan pulssilla ollut tässä koko ajan.

Eiköhän siellä seuraavissa mittelöissä Suomen lohkoon osu sitten veljet Johnny Kroatia ja Jimmy Saksa.

1 tykkäys

Vähä kyllä yllätyin että Pukki avauksessa… Olis sillekkin mielestäni huilia voinu antaa ja Forselille kunnon näyttöpaikka. Mutta näillä mennään…

1 tykkäys

Tässä nyt pelataan kuitenkin kotiedusta poffeihin että nälkää pitäisi riittää!

1 tykkäys

Jaa, siis pelataanko nyt taas? Olen jotenkin ihan tippunut kartalta, kun Yle ei näytä näitä.

Varmasti otetaan silti Pukki vaihtoon, tilalle veikkaan Forssellia myös.

Taylor laidalla myös, kehissä myös Väisänen. Joronen mainittiinkin jo.

2 tykkäystä

Joo tänään on se viimenen lohkovaiheen kansojen liiga peli, merkityksetön toki koska Suomi voitti jo lohkon.

1 tykkäys

Lohkovoiton kannalta merkityksetön. Kotietu välierään on suht mahdollinen tappiollakin, mutta voitolla on erinomaiset mahdollisuudet saada kotietu finaaliinkin. Olisihan se nyt ihan eri asia ratkaista kisapaikka kotikentällä kuin jossain Serbiassa.

1 tykkäys

Ei oo merkityksetön! Lainkaan

Tällä voidaan mahdollisesti välttää ekassa pudotuspeliparissa mahdollinen Serbia

Kuvitus tilanteesta. Lohkovoittaja, joista kaksi parasta lihavoitu :
Serbia, Suomi, Israel , Norja

Näillä kotietu:
Suomi - Israel
Serbia - Norja

Suomella edelleen kotietu, mikäli paras lohkoykkönen

3 tykkäystä

Minkähänlainen toi Rautiaisen Pasi on ollu esim. peruskoulussa ku on täytyny istua 45 minuuttia paikallaan ja kuunnella jotain mikä ei kiinnosta yhtään. :laughing:

2 tykkäystä

Tietenkin kannattaa sekin muistaa, että erittäin todennäköisesti ainakin joku C-liigan lohkovoittajista jos ei useampikin selviytyy katsintojen kautta kisoihin. Mitään kovin konkreettisia laskelmia ei voi vielä tehdä. Mutta voitto tai edes tasapeli olisi erittäin hyvästä.

1 tykkäys

Kyllä, itse nostasin jo nyt melkein Serbian kisoihin varsinaisista karsinnoista, vaikkei lohkoja ole edes tehty :smile:

Eli se Serbia nousisi silloin pois koko pudotuspelissä, ja täten kaavio muuttuisi.
Suomen on silti hyvä saada kaikki edut siihenkin kaavioon. Kohdattaisiin aina se huonoiten menestynyt. Tulipa sekavaa nyt meikältä

2 tykkäystä

Välierä on muuten kaksiosainen, joten siinä kotiedulla ei sitten olekaan niin väliä. Olin kuvitellut sen olevan kerrasta poikki. Ja kuvittelin oikein. Kisapaikan ratkaiseva finaali on kuitenkin yksiosainen ja sen saaminen kotikentälle olisi kullanarvoista.

2 tykkäystä

@kahvanaama ja @rizka

I stand corrected :). Enpä tiennyt alkuunkaan tuosta.

1 tykkäys

Niimpäs onkin totta. Makuasia kumman pelin haluaa pelata ensin noista kotona. Mutta se mahdollinen finaali tosiaan = Tärkeä juttu.

Muistetaan kanssa, ettei viimeistä vastaan saatuja pisteitä lasketa mukaan, joten tänään on hyvä ratkaista kotietu -case. Tämä sen takia, että yhdessä lohkossa on vain KOLME joukkuetta.

Tästä “tzuzakista” (miten kirjoitetaankaan) on traumoja.

1 tykkäys

Futismaailman Kai Kantola.

2 tykkäystä

Yli minuutin ero lähetyksissä Appletv:n viafree-sovelluksella ja läppärin selaimella. Selain edellä.

Periaatteessa joo, mutta tilastojen mukaan se joukkue jatkaa useammin, joka pelaa jälkimmäisen pelin kotona.

3 tykkäystä

Mä oon nähny Sasin mäessä paremmassa kunnossa olevan pellon marraskuussa kuin tuo kenttä Unkarissa.

Aivan huikea tunnelma tuolla! Peli myös alkanut todella viihdyttävästi. Pidän itse ainakin siitä, että Suomi pyrkii tekemään syötöillä vaarallisen paikan, eikä roiski heti.