Kaikilla niitä on.
Ikävää kun joutuu Sabres-Panthers ottelussa seuraamaan tätä pölhökustaa-prässiä.
Miksei Sabres träppää viidellä? ![]()
Panthersin ylivoimaa pelaa mm. Jeff Petry. Teki viime kaudella Detroidissa 8 pistettä koko kaudella. Wtf? ![]()
Tässä tämä “nahina”
En henkilökohtaisesti ymmärrä, että miksi änärissä saa tällaisia poikkareita jaella ja vielä kiekottomaan pelaajan. Olen aidosti todella hämmentynyt. Marchand toimi täysin oikein, kun tuomareita ei kiinnosta pätkääkään.
Poikkareista on puhuttu pitkään. Mutta Härkä Dahlin antaa poikkarin, koska siinä Marchand. Jos olisi siinä olisi ollut vaikka Samoskevich niin poikkaria ei olisi tullut.
Ja tuohan oli hyvin turvallinen poikkari.
Hieman samantyylisesti Kulonummi huomioi tänään Haapalaa.
Huikeasti lähtenyt Emmit Finnien (nimi kuin Mark Twainin kirjasta) kausi käyntiin vikan kierroksen perukoilta vuonna 2023 varattu ja muutama pykälä Oiva Keskisen jälkeen. Nyt Red Wingsin ykkösessä kuuteen otteluun viisi pistettä. Tänään 2+1 Oilersia vastaan.
Tom Wilson veti kunnon avojään taklauksen paljon loukkaantumisista (aivotärähdykset) kärsineeseen Filip Chytiliin. Chytil ei tietääkseni jatkanut enää pelissä.
Taklaus sinänsä omaan silmään puhdas, mutta sen verran myöhässä, että Chytil ei varautunut ollenkaan siihen. Pelissä videotarkastuksen jälkeen ei tullut edes kakkosta, joten tuskin mitään jälkikäteenkään.
Vaikka kuinka Tom Wilsonia jopa vihaan, niin tämä taklaus oli mielestäni puhdas.
Oli mielenkiintoinen tilanne. Viaplaylla Mäkinen kertoi oman kantansa (olisi antanut 5+20) ja pelissä ei mitään.
Itae olisin antanut tuosta ainakin 2min. Kiekottoman estämisen tuosta saa milloin vaan mutta nämä myöhässä tulevat taklaukset ovat aina riski taklauksen vvastaanottajalle. Ja Wilsonin tuntien, hyvä ettei tämä osunut päähän.
Sehän ei ollut myöhässä, kun kiekko ei ollut vielä vastaanottajalla, niin tuo tulkitaan ja siksi ei mitään jäähyä. Paskamainen taklaushan se oli ja Mäkisen kanssa samaa mieltä että noilla yritetään vaan satuttaa, koska mitään virkaa muuten tuossa ei ole enää taklata. Wilson nyt onkin likainen pelaaja ettei mikään yllätys häneltä vetää pimeältä puolelta tarpeeton niitti.
Muistatteko vielä, kuinka Liiga oli harrastesarja, kun Petri Kontiola palasi uransa jo lopetettuaan vielä sarjaan. Kontiolahan lopetti pelit keväällä ja palasi syksyllä.
Nyt löytyi vielä huvittavampi harrastesarja, nimittäin NHL. Jonathan Toews tuli vielä pidemmältä tauolta ja pelannut 6 peliä tehoin 1+3 Winnipeg Jetsissä. Hauska seurata, kuinka kausi tuosta etenee.
Mitä olen edistyneitä tilastoja katsonut, niin viimeisimmät pelit on menneet parempaan suuntaan vaikka ei vielä parhaimmistoa ole jengistä. Toewsin kohdalla sanoisin, että arviointi alkaa tosissaan jossain 10-20 pelin jälkeen, kun kroppa on totutettu nykyiseen NHL vauhtiin. Lupaava alku ja peliajatkin on olleet lähelle 20 minuuttia per peli.
Niin siis aivan hämmentävän hyvin on Kapteeni Vakava aloittanut, kun montako sataa peliä oli pois vai paukkuko jo tonnit?
Devils - Avalanche Subilla
Avalance ottamassa taas turpiinsa. Mistähän löytyis Mackinnonille tutkapari.
Siinähän on Lehkonen. Necas kyllä pystyy vastaamaan MacKinnonin dynamiikkaan
Olen tässä jo kauden alkua itseksi pohtinut, että alkaako Coloradon ja varsinkin Tampan ikkuna mennä umpeen. Varsinkin Tampa on ollut heikko ja ei minulla kyllä ole Coloradoon oikein minkäänlaista luottoa. Tässäkin ottelussa oleva Devils on joka vuosi ollut parempi ja ikkuna alkaa avautua.
Avsin voitolle livessä yli 3:n kerroin ![]()
Hauska katsoa tätä matsia… Tuossakin yhdessä vaihdossa tuli tilanteita, joissa liigassa olisi vihelletty kasa jäähyjä. Silti peli on nopeaa ja suoraviivaista… Sellaista, mistä minä pidän.
Eipä tuolla änärissäkään ajella kahdella maalin taakse pää kolmantena jalkana
Jopa 5 sekunnin viivelähtö tuli todistettua äsken.