Jos television ostaminen on ajankohtaista, niin Sony on kyllä parasta, mitä rahalla saa.
Näissä Sonyn telkkareissa on LG:n OLED-paneeli yhdistettynä Android -pohjaiseen Google TV:hen. Androidissa on se hyvä puoli Samsungin Tizeniin ja LG:n webOS verrattuna, että siihen luultavasti saa appeihin päivityksiä pidemmän aikaa. Sonyssa myös sisäänrakennetut kaiuttimet ovat priimaa.
LG toki on tätä Sonya halvempi. Tuossa Samsungin telkussa miellyttää vaalea tausta ja kapea jalusta, mutta Samsungin televisiota en kyllä ostaisi.
Itse en kyllä sonysta välitä. Olin vähän yllättynyt kun kävin rtingsin testivoittajan katsomassa, LG dominoinut tähän asti, mutta uusi Samsungin oled vei voiton.
Vaimo haluaisi jotkut oikeasti hyvät nappimalliset vastamelukuulokkeet, joten pitää sellaisista pyrkiä seurata tarjouksia. Itse tosin en ole audioekspertti.
Pikaisella vilkaisulla Techradar, WhatHifi ja Tom’s Guide ovat valinneet vuoden parhaaksi OLED-telkkariksi LG C2, mutta ne luultavasti painottavat myös hintaa arviossa. Sonylla tuppaa olemaan pientä “Sony-lisää” aina mukana ja Samsungin QD-OLEDit ovat niin tuoreita tapauksia, että niissäkin on ollut korkeat hinnat.
Itsellä on tuo LG C2 ja siinä tosiaan huomaa selvästi, että kaikkia appeja ei ole viitsitty tehdä kunnolla LG:n webOS varten, joka kuitenkin on “harvinainen” käyttöjärjestelmä Androidiin verrattuna. Muutoin toki on todella hyvä televisio kyseessä.
Tähän aikaan vuodesta kaikki televisiot tietysti ovat alennuksessa, kun 2022 mallit ovat väistymässä 2023 mallien tieltä.
Itsellä ollut kohta kolme vuotta Sennheiser Momentum True Wireless 2 langattomat vastamelunapit ja olen kyllä ollut hyvin tyytyväinen. Verkkokaupassa ainakin taitaa olla jo poistotuotteena noin 200 hintaan, koska nyt hiljattain tänä menneenä syksynä julkaistiin uusi momentum true wireless 3 malli. Ne onkin sitten jo kolmen sadan napit jos ei tarjouksia tule.
Laite onkin aika selvillä, mutta sitä mietinkin että yllättääkö joku Suomen kauppa varsinaisena Black Fridayna vielä edullisemmalla hinnalla vai tarttuako Amazonin tarjoukseen jo tässä vaiheessa.
Mutta joo, eiköhän tämä nykyinen Google Wifi riitä vielä ensi perjantaihin asti ja katsotaan mikä on tarjoustilanne silloin.
Sonyssä ei myöskään tarvitse kärsiä LG:n yliaggressiivisesta paneelin suojelusta, joka saattaa tummentaa paneelin jopa kesken katselun. Ainakaan omassa Sonyssä ei ole ollut tuollaisia ongelmia.
Lisäksi jos jaksaa propellihattuilla, Android TV:hen saa mainosvapaan Youtube-clientin.
Toi näyttö kaiuttimena teknologia on ihan yllättävän hyvä, kannattaa kuunnella ennen kuin menee ostamaan soundbarin.
Itse noihin malleihin en ota sen enempää kantaa mutta sen verran kodinkonemyyjänä tiedän että suurimmalla osalla valmistajilla tuli nimenomaan uudet mallit pari kk sitten markkinoille ja ovat juuri 2022 malleja. Kyllä niitä 2023 malleja pääosin saadaan odottaa ainakin loppukesään.
Juuri näin se menee, uudet mallit tulevat vasta alkukesästä tai syksyllä. Osa valmistajista tiputtelee halppikset ekaksi ulos ja myöhemmin syksyllä keihään kärjet.
Jos Androidia haluaa, niin Panasonic tarjoaa tämän saman kombinaation (Android + LG OLED) ja mikä tahansa telkkari Androidin kun siihen törkkää Chromecastin.
Yleisellä tasolla, jos tuon hintaluokan telkkareita harkitsee, niin toivottavasti kk-nettopalkka on monta kertaa korkeampi kuin telkkarin hinta. Kuitenkin suhteellisen turha laite, kelpo kuvaa saa halvallakin ja esimerkiksi CMoren Liigan laatu on niin pilalle kompressoitua paskaa, että hyvä ruutu menee osin hukkaan.
Me ihmisethän olemme hieman turhamaisia ja tuppaamme ostamaan välillä parempaa kuin tarvitsemme. Korona aikana moni työkaveri osti parempaa töllöä kun kotona vietetty aika lisääntyi.
Pari työkaveria osti pari viikkoa sitten tonnin telkut kun oli tarjouksessa. Nyt black friday tarjouksessa olivat satasen kalliimpia.