Black Friday 2017 -tarjoukset

Se olis käyttäjät Black Friday ensi perjantaina. Ja Cyber Monday sitten maanantaina. Black Friday on varmaankin vuoden kovimpia alennuspäiviä, tai ainakin sitä markkinoidaan sellaisena. Jenkeistä apinoitu juttu. Suomessa mielestäni kuitenkin suhteellisen uusi trendi.

Eli päätöntä kulutusjuhlaa ennen joulua. Ostatko jotain, etsitkö jotain halvalla vai skippaatko koko roskan? Mitä väijyt ja mistä väijyt? Menetkö peräti kivijalkaan vai vaanitko verkosta?

Power ainakin on tehnyt tästä koko viikon kestävän markkinointikamppiksen ja joka päivä tulee uusia tarjouksia. Toivottavasti alkuun ne ankeemmat tarjoukset, kuten fidget spinner eurolla. Suosittelen miettiin kahdesti, jos jotain näkee halvalla. Varsinkin Gigantti ja Power tuntuvat hautaavan aina koiran diiliin. Pientä fact checkiä on aina suositeltava.

Tähän ketjuun tarjousrumba, omat ostokset ja bongaukset.

5 tykkäystä

Elektroniikan ja tietotekniikan ala tätä suomessa koviten puskee. Alunperin verkkokaupat keksivät jenkeissä nimenomaan tuon Cyber Mondayn, kun taas kivijaloissa on/oli hulinaa perjantaina. Elektroniikkajättien lisäksi myös teleoperaattoreiden kaupoissa oli vuosi sitten todella edullisia tarjouksia, DNA:lla taisi olla vielä erityinen keskiyön myyntisesonki yms.

Vuosi sitten meni ohi, koska olin PA ja kaikki ostot pannassa. Nyt on periaatteessa ostohousut jalassa, jos jotain hyvää tulee – akuutteja tarpeita ei ole.

  • iPhone 6s:n hintaa tarkkailen, konsultin ominaisuudessa sukulaiselle.
  • Omassa perheessä saattaisi olla tarvetta halvalle 7-8" Android tabletille, kakaran pelihommiin. Edellinen 2012 vuosimallin Nexus on jo hengityskoneessa.

Toinen Chromecast sekä pieni taulutelevisio. Noita seurailen.

1 tykkäys

^^ Voisin kuvitella että Suomeen rantautunut Komplett tarjoaa avajaistarjouksien lisäksi nohevia BF / CM tarjouksia.
Joten täältä voinee vilkuilla jos tarvetta on: https://www.komplett.fi/

1 tykkäys

Joo, noi teleoperaattorien kaupat on hyvä ja oleellinen nosto. Itse tässä mietin jotain peruspuhelinta pukinkonttiin, niin pitää tarkistaa nekin siinä sivussa.

Itselle mietin uutta näyttöä, näytönohjainta ja uutta, isompaa televisiota. Mutta mä olen aina niin saatanan tarkkaa, että kauppoja ei hevillä tule. Viime vuonna tosin ostin kotiteatterin vähän ex tempore, joten ei sitä ikinä tiedä. Ja köyhähän mä myös olen, joten sillä on kans oma vaikutuksensa.

Kappas, tämähän sattui. Mulla on nyt jokunen viikko ollut aikomus tilata vähän vaatetusta Zalandosta, mutta oon jäädyttänyt tilanteen ensi perjantaihin asti. Saapa nähdä, tuskinpa siellä kummoisia tarjouksia on.

Toinen mikä kiinnostaa on televisio pääasiassa urheilun kattomiseen (nyt oon ollut jo liian pitkään tietokoneen näytön varassa). Olen tumpelo tekniikan kanssa, enkä tunnista milloin on kyseessä oikeasti hyvä tarjous. Tämän takia tv jääkin todennäköisesti hankkimatta. Hintaluokka vaikka noin 500-600€, ymmärtääkseni siihen rahaan pitäisi saada penkkiurheilua varten kohtalainen vempain. Vinkit otan kiitollisena vastaan! :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Huomenna olisi Powerissa Sonyn KD55XE9005b 1000euroa. Saattaa olla kyllä sellainen tarjous, että tämä lähtee meikäläiselle mukaan. Ainakin netti arvostelujen mukaan pitäisi olla ihan hyvä peli ja alennus on tuntuva sillä lähes sama TV on verkkokaupassa 1399e. Sony on tälläkin hetkellä itselläni eikä ole ollut valittamista. Päivitystä 40’’ haluan 55’'.

Lisäksi tarkailen puhelimia. Itselläni kiikarissa on Sonyn xz1 compact tämä vain koon takia, sillä haluan alle 5’’ ja nykyinen samsung A3 on tiensä päässä. Vaikka soneja tarkailen niin en koe olevani fan boy :).

https://www.power.fi/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/sony-55-4k-hdr-android-smart-tv-kd55xe9005baep/p-520107/

Mä koitan katella jos tulis vastamelukuulokkeita sopivasti, Bosen quietcomfort 35 tai Sonyn mdr-1000x olisi ensisijaisina vaihtoehtoina.

1 tykkäys

Täällä sama toive!

1 tykkäys
6 tykkäystä

Toinen chromecast ja ps4. Jos ne sais olis bueno. Jos Genelecin aktiivikajareista joku vääntää kovan tarjouksen niin ostan varmaan nekin.

Toivottavasti kodinelektroniikasta tulisi hyviä tarjouksia myös keskihintaisiin tuotteisiin. Kova alennus ei paljoa hetkauta, jos joku 2000 Euron vempain maksaa nyt “vain” 1499 tai 1500 Euron laite 999. Valitettavasti näin nämä vaan usein menevät. Itse en esim. telkkarista 1000 Euron hintaa maksa vaikka olisi puoleen hintaan myynnissä.

Olisihan sitä hankintalistaa. Ainakin uutta tietokonetta pitäisi harkita vakavasti. Saisi kyllä olla vasta pari viikkoa myöhemmin tämä black friday täällä, kun sillä ei ole mitään tekemistä minkään juhlapäivän kanssa vaan se on ainoastaan kaupallisessa tarkoituksessa kopioitu Amerikasta, missä se on Kiitospäivää seuraava perjantai joka on suurimmalla osalla myös palkallinen vapaapäivä, samoin kuin itse Kiitospäiväkin. Sen takia parin viikon myöhennys, että ehtisi veronpalautukset tulemaan, niin olisi paremmin varaa ostella.

4 tykkäystä

Oneplus 5t tarjous olisi kova, ei vaan taida toteutua.

Jos saat ostettua tuotteen osarilla, niin tuskin kahdessa viikossa paljon korkoa kertyy.

1 tykkäys

Luottokortti on koroton, kun maksaa sitten luottokorttilaskun kokonaisuudessaan.

3 tykkäystä

Stockmanin hullujen päivien aikaan sama Sony KD55XE9005 oli Powerissa ja Verkkokaupassa 999e. Tuli silloin hankittua ja ihan ok televisio tuo on. Ei ole kaatuillut kertaakaan, joten Androidin lapsentaudit on korjattu. Ehkä aavistuksen hitaampi käyttää mitä vanhemmilla testaamani Samsungin vastaava flagship -malli vuoden takaa Tizen käyttiksellä. Jossain määrin Androidin valikot on ehkä hieman sekavat mutta kaikki löytyy ja siihenkin tottuu. Päivityksiä odotellessa. Lisäksi TV:ssä on myös sisäänrakennettu Chromecast 4K tuella, joten Ruutu näkyy kivuttomasti. Toki Ruudun applikaatiokin löytyy, kuten myös Areena, MTV3, jne…

En ole kuitenkaan ostosta katunut hetkeäkään. Kuvanlaatu on loistava, kunhan näkee säätöjen kanssa ensin hieman vaivaa. Suoraan paketista kuvaa ei pysty katselemaan, joten google käyttöön ja jostain perussäädöt sisälle. Hakusanalla “Sony KD-65XE9005 Best TV Picture Settings - YouTube” löytyy toimivat säädöt myös tuolle 55" mallille. Ei toki kalibroitua TV:stä vielä tee, mutta hehtaarille pääsee ja mielestäni ihan kelvolliset ja luonnoliset värit saa tuota videota seuraamalla. TV tekee suhteellisen hyvää jälkeä myös tavallisista SD-lähetyksistä. Tuskin tuota mallia juurikaan halvemmalla tullaan myymään edes ennen uutta mallistoa. Osta(kaa) pois!

Edit: Verkkokauppa.com sama tarjous 995e!
Edit2: Minulla on kaksi syytä ostaa Sony:

  1. Japanilaiset osaa tehdä laatua (teknisesti hyviä ja myös kestäviä tuotteita).
  2. Sonyn tekstitv on yksinkertaisesti paras ja helpoin käyttää (täytyy olla patentit). Yritäppä esim Samsungilla selata alasivuja. Niinpä…
3 tykkäystä

Ainakin seuraavia tulee tarkkailtua Black Fridayna:

  • OLED-televisiot. Tällä hetkellä käytössäni on 7v vanha 40" Sony Full HD Led ja olen seuraillut OLED:ien hintakehitystä jo muutaman vuoden. Tuskin kuitenkaan ostan, sillä vanhakin edelleen toimii, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
  • PS4. Hieman kutkuttanut hankkia pleikka jo pidemmän aikaa, sillä sitä voisi samalla käyttää dvd- ja bluray -soittimena. Nykyinen soitin alkaa nimittäin tulla tiensä päähän, sillä se mm. alkaa aina välillä availla dvd-/bluray-dekkiä sattumanvaraisesti itsestään (Samsungin tyyppivika), jolloin tv:n katselu kotiteatterin kautta on mahdotonta.
  • AppleTV. Minulla on Chromecast, mutta jos oikein hyvään hintaan saisi AppleTV:n niin voisi harkita vaihtoa.
  • Objektiivit mikrojärjestelmäkameraan. Mm. Rajalan sivuilla tulee kyllä vierailtua.

Vastamelukuulokkeet on kyllä huikea keksintö. Itselleni hommasin tammikuun tarjouksista verkkokaupasta AKG N60 NC -luurit 99,9e eikä ole kaduttanut (eli puoleen hintaan…).

Singles Dayn aikaan (11.11) olisi ollut Boset (QC 25) 179e…

Nyt tarjouksista tulee tarkkailtua tietokonetta+näyttöä tai telkkaria… Saas nähdä.

1 tykkäys

PS4 todennäköisesti tulee aleen, ainakin muistikuva että aikasempina vuosina olis ollu. Vinkkinä, että jos paljonkin tulee pelailua niin osta suosiolla 1TB malli, on melkosta puljaamista ton 500 gigasen kanssa. Enkä mää edes pelaa paljoo.

1 tykkäys