Luke Witkowski

Mä alunperin kirjoitin Lukesta, että vois olla hyvä diili. No täällä tietysti alettiin puhuun palkasta ja arvosta ja verotuksesta. Mulla oli väärä sanavalinta, koska en puhunut rahasta. Mä ainakin tarkoitin puhtaasti sitä, että Luke on niin puhdas Pohjois-Amerikan kasvatti, siinä missä Rauhala on Tapola/Rautakorpi kiekon kasvatti, että oppiminen eurooppalaiseen kiekkoon ottaa varmaan koko kauden. Ensikausi olisi aivan eri, kun tietäisi mitä odottaa vastustajilta ja tuomareilta. Tietäisi mikä on fyysinen vaade sun muuta. Eli saattaisi olla ensikaudella parempi pelaaja kuin nyt.
Voi olla ettei olisi.:person_shrugging: Voi olla että hinta olisi liian kova. Se ei oikeastaan kiinnosta mua. Mun pointti oli kiekkokulttuureiden oppimisesta ja poisoppimisesta

2 tykkäystä

Vielä joku hieno hauki seinälle ja eikun nimet paperiin.

Sen vähän mitä sopimuksen julkaisun jälkeen katselin miehen instaa. Ei vakuuteta kyllä kaveria Nässyn tai Pyhän hauilla.

Harvassa kaupungissa voi kalastaa keskustassa koskessa tai kahdella eri järvellä kävelymatkan päässä kaskustasta.

Päälle vielä saunaan joka rastilla :grinning:

11 tykkäystä

Naapuri joutuu maksamaan tästä Tappara legendasta paljon kun täydet verot paukkuu

1 tykkäys

Tänään jäi mieleen erityisesti Luken kevätjuhlaliikkeet ja piruetit toisessa erässä. Ja olihan Luke muutenkin hyvä.

8 tykkäystä

Saan Brady Austin flashbackit tästä.

Toivoisin kyllä molemmat samaan pakistoon. Vois olla ika raju :DD

Vähän asian sivusta, mutta kun tässä ketjussa jo useasti mainittiin verotus ja sivukulut, niin mistä tää legenda tulee että ulkkareiden kohdalla neuvoteltais nettopalkoista?

Eihän siinä olis mitään järkeä. Ei seura voi tietää mikä pelaajan veroprosentti tulee olemaan. Riippuu noin sadasta eri asiasta ja kuun asennosta. Yhtä paljon niitä sivukuluja tulee bruttopalkasta puhuttaessa oli kyseessä sitten ulkkari tai kotimainen pelaaja.

Sitten itse aiheeseen. Mielestäni Lukelle voisi sorvata jatkopahvin mikäli hinta on kohtuullinen. Ei esitä ameriikan temppuja, mutta pelaa kohtuullisen perusvarmaa peliä ja antaa laadukkaita syöttöjä. Välillä toki käy hasardeja mutta kenelleppä ei.

1 tykkäys

Ei se nyt oikeasti niin monesta asiasta riipu. Lähinnä siitä palkan suuruudesta. Kyllä tuolta keskustan yliopistolta valmistuu joka vuosi 50 kaveria jotka tuon laskea osaisivat. Itse en osaa, mutta kyllä noita varmasti kirjanpitofirmoista ja mistä lie löytyy.

Eiväthän ne vähennykset sun muut nyt mitään isossa kuvassa muuta. 200ke vuodessa tienaava kaveri maksaa noin 45% veroja vaikka miten hemmetisti kikkailisi veroilmoituksessa.

1 tykkäys

Outo viesti kaikkinensa kun ensin kritisoit Tapparaa siitä, että ulkkareille ei tehdä jatkoja ja sitten seuraavaksi kritisoit Tapparaa siitä, että on ulkkareille tehty moni vuotisia jatkoja :thinking:

1 tykkäys

Ihmeellinen käytäntö se olisi silti. Miten esimerkiksi laskettaisiin bruttopalkka ulkkarille kevätkaudelle? Laskettaisiinko se sillä oletuksella, että pelaaja pelaisi samalla palkalla myös seuraavan syksyn, vai kompensoitaisiinko mahdollisen jatkopahvin bruttopalkassa ns. rästiin jääneet verot. Mites lähdeverot, jotka asetetaan mielestäni kaikille yhdysvaltojen kansalaisille.

Paljon selkeämpi olisi vaan puhua bruttopalkoista kaikkien kannalta, kuten kaikkien muidenkin palkansaajien kohdalla.

2 tykkäystä

Ehkä tässä tulee vastaan ulkomaalaisen pelaajan näkökulma ja palkkavertailu eri maiden kesken.

Todennäköisesti ulkomaalaiselle on helpompi tehdä valinta mihin maahan menee pelaamaan, kun näkee suoraan käteen jäävän osuuden.

Eipä nämä tosiaan helppoja ole ja muitakin etuuksia voi tulla, kuten autoa ja asuntoa jne.

3 tykkäystä

(Pelkän kevätkauden verotus menee 10% artistiverotuksella).

Jos taas kaveri pelaa koko kauden (tai ylipäätään yli puoli vuotta) Suomessa, koko kauden palkka lasketaan sillä oletuksella että pelaaja pelaa Suomessa sen yhden kauden.

Jos sama tai joku muu seura haluaa pitää hänet Suomessa myös seuraavan kauden, joutuu seura pistämään pöytään bruttona ihan helvetisti enemmän, että voi luvata kalenterivuoden tulojen yli tuplaantuessa ja veroprosentin räjähtäessä ylöspäin, nettona kaverille saman tai 10ke enemmän kuin viimekaudella.

Kyllä tää on niin laajasti puhuttu ja uutisoitu tapa että todella vaikea uskoa että kaikki nämä artikkelit olisivat ihan bullshittiä: https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000006647370.html

Miksi seuraa tässä rangaistaan eikä Hubacekiä ja Perrinejä ja Boyceja jos he hoitavat omat veronsa itse oman osaamisen ja tietojensa mukaisesti?

6 tykkäystä

Kritisoin monivuotisia jatkoja. En yhden vuoden.

Muistan kuulleeni tämän usemmastakin suusta podcasteista ja lehtijutuista yms. Joten voisi nyt luulla et tällä totuuspohjaa on.

Ja eihän se nyt loppujen lopuksi ole niin vaikeaa laskea. Onhan siihen suuntaa antavia laskureita ja asiaan kouluttautuneita henkilöitä…

No toihan se sitten, niitä tärkeitä maaleja. Ei silloin ole turha hankinta.

Ymmärrän kyllä ajatuksen, Thomas oli vähän välimallin puolustaja joka ei tuonut sen paremmin huipputehoja kuin valtavaa fyysistä preesenssiäkään pakistoon. Mutta toi plussalle jäänyttä peruspeliä ja joitakin tärkeitä onnistumisia. Helposti voi laskea onnistuneeksi hankinnaksi kun kausi päättyi mestaruuteen.

Witkowskilla on Thomasia selkeämpi rooli pakistossa, sitä fyysisyyttä ja ilkeyttä tuomassa. Tärkeät maalit olisi vielä isompi yllätys kuin Thomasin tapauksessa, mutta pudotuspeleissä tulisi niillä omilla vahvuuksilla pelaten nousta esiin enemmän hyvässä kuin pahassa. Uskon että on hyvät mahdollisuudet että Witkowskikin luetaan hyväksi hankinnaksi kauden jälkeen.

1 tykkäys

En tiedä legendasta mutta tästä ulkomaisen pelaajan nettopalkasta minulle kertoi muutama vuosi sitten liigaseuran johtoon kuuluva henkilö.

2 viestiä siirrettiin ketjuun: Otteluseuranta: HPK - Tappara 3.2.2024 17:00

Ketju avattiin automaattisesti 50 minuutin kuluttua.