Kaiken lisäksi täysin tarpeeton huitaisu Ainalilta, mutta eihän se voinut tietää ettei Granath saa näistä koskaan sisään…
Perhana, kun elettäis Ankkalinnassa, niin kenenkään ei tarvitsisi narista tuomareista. Pelle Peloton keksi erehtymättömän erotuomarin. Muttamutta… sekään ei ollut hyvä. Fanit kyllästyivät hyvin nopeasti peliin jossa robottituomari oli aina oikeassa ja pystyi osoittamaan sen videolta millintarkasti. Lopulta tästä tuomarista luovuttiin ja elämä oli taas mallillaan…Saatiin huutaa puusilmää ja väitellä tuomarivirheistä. Nojoo se siitä. Tappara teki tänään minkä piti! 3 pojoa…kiitos!
On kyllä hauskaa että jengi laittaa tälläisiä videoita intterwebbiin, vallankin kun video todistaa aukottomasti taklauksen olevan sääntökirjan vastainen. Hyvin nää Lukko-fanit vetää…
Kyllähän siinä rikettä korostetaan, mutta mutta mutta mutta, Lukon pelaaja estää silti kiekotonta
Tuomareilta virheellinen tuomio. Hyvä myynti Ojamäeltä. Noita nähdään joka pelissä ja joka vaihdossa.
Eli kiekotonta pelaaja saa estää taklaamalla leukaan? Okei, mulla varmaan jotain vikaa käyttämässäni sääntökirjassa. Eteenpäin…
Leukaan tuossa ei osu mikään.
Aivan. Eli Ojamäki nyökkää itse ennen kuin filmaa. Katso rauhassa se tilanne ja Ojamäen pään liike. Itse en tästä vänkäämään ala, täysin oikea tuomio mielestäni, olisi toki voinut antaa vaihtoehtoisesti 2min päähän kohdistuneesta, mutta menee estämisenä ihan yhtä hyvin. Jos on antaa joku kelvollinen selitys Ojamäen pään liikkeelle niin olen valmis tarkastamaan kantaani, muutoin annan asian olla tässäkin ketjussa.
Oikea tuomio oli. Sitä en ole missään vaiheessa haastanut.
Siis kumpi?
Ojamäen filmi.
Sait kiinni minut. Tuollaisia estämisiä menee ohi ihan liikaa. Pitää “myydä”, jotta tuomarit näkee ja se ei ole hyvä suuntaus.
Tappara/Kahvara juttu on peräisin Millennium ajalta. Silloin estettiin karvaajaa ja nyt mennään saamaan suuntaan ja vastustajista ei sanota pahaa.
Jaa tässä asiassa mielipiteeni @Oijennuksen kanssa. Tilanne oli ”estämisen rajamailla”, mutta Ojamäki hieman korosti liikettä. Helppo toki katsoa hidastuksesta ja ei se mikään varsinainen virhe ollut tuomareilta. Jäähy tuosta olisi ollut oikeutettu ilman korostustakin.
Mutta näitä menee suuntaan jos toiseen.
Tilanne meni jo. Meitä on moneksi. Turha meidän on tuota enää puida. Viisaammiksi emme tässä tule. Katiskamummon sanoin…lauantaita kohti vaikka umpihangessa.
Minusta keskustelu on elämän suola. Varsinkin keskustelupalstalla. Ilman keskustelua tämä olisi vain palsta.
Ojamäen kypärän liikkeestä näkee, että Niemisen olkapäästä tulee kontakti leukaan. Näyttävästi putosi polvilleen, mutta itse en osaa sanoa oliko se kalastus. Voi olla refleksikin.
Kyllä se leukaan tai sen tietämille osuu täysin selvästi. Kypäräkin nytkähtää kontaktista.
Hölmöähän Ojamäeltä tuossa tilanteessa olisi ollut olla väistämättä pääkontaktia, joka olisi ollut seurauksena ilman tuota loikkaa. Nytkin taisi vähän osua.
Hyvin näkyy hidastuksessa kun ensimmäinen kontakti on leukaan.
Kyllä määki nään osuman leukaan. Ja päivänselvän kiekottoman estämisen. Ja myös rikkeen korostamisen. Mutta aivan oikein vihelletty jäähy.