Jaaha, F-Secure päätti etteivät halua minua jatkossa asiakkaaksi vaatimalla täysin turhan paskatilin käyttöä Freedomessa.
Imeköön tunkkia.
No tätä olen ihmetellyt mutten kerennyt vielä tutkia. Vanhoissa asennuksissa homma pelittää kuten ennenkin sillä, että antoi uuden tilauskoodin. Mutta uudessa asennuksessa (uusi tietokone) homma jäi junnaamaan johonkin kirjautumiseen. Todella ärsyttävää.
Olikos kenelläkään kokemusta toimiiko C-more esim Kiinasta käsin VPN yhteydellä ? C-more itse toteaa ettei voi katsoa EU-ulkopuolella, mutta niiltä nyt ei kannata mitään tarkentavaa kysyäkään.
Toimiiko VPN:t Kiinassa? Itse käyttämäni PIA ilmoitti lokakuussa, että on blokattu.
https://helpdesk.privateinternetaccess.com/news/posts/updates-to-the-great-firewall-of-china
Kyllä niitä toimivia sieltäkin löytyy tai ainakin tutut niitä paljon käyttävät (ainakin viime viikolla).
Videon katselu voi olla tuskaa kun puolet paketeista jää Maon punaiseen muuriin, mutta aina voi kokeilla.
Juu, voin laittaa vaikka kokemuksia, kun tuo selviää.
Joskus toivoisi, että nää kotimaiset palveluidentarjoajat (tai kuka cmorenkin omistaakaan) hoksaisi, että ulkomaillakin asuu ja matkustelee ”omia” kansalaisia, joita saattaisi kiinnostaa jotkut ohjelmat ja urheilut, jotka on omittu itselleen sopimuksilla. Sapettaa tuo omaan napaan tuijottelu välillä.
Noissa asioissa on yleensä rajoittavana tekijänä tekijänoikeudet ja esitysoikeudet. Usein ne hankitaan vain yhteen maahan.
Jos asennan Firefox selaimeen Windscribe VPN lisäosan, niin onko mahdollista katsella F1 kisoja jonkun Eurooppalaisen palveluntarjoajan kautta?
Ihan ilmaista versiota ajattelin kokeilla ja tiedän sen kuukausittaisen 10gb rajoituksen.
Kokeile Opera selainta myös. Siinä on VPN valmiina. Itse käyttänyt CHL-peleissä ja on toiminut.
Ei muuten toimi tämä enää ainakaan tuoltapäin maailmaa;, cmore vinkuu että, ”huomasimme VPN yhteyden, sulje VPN ja yritä uudelleen”.
SHL näkyi ihan hyvin ja tietty änäri + kaikki muut maapallon urheilut.
Tuntu melkein rikolliselta katsoa maksamaansa ohjelmaa
Windscribellä syntymäpäiväkampanja, vuoden Pro-tilaus 29$
Itse vaihdoin PIAn Windscribeen, koska PIAn kanssa ilmeni jatkuvasti ongelmaa katsoa PrimeVideota. Windscribellä homma toiminut mallikkaasti.
Ne joilla on Google One -tilaus, niin pakettiin kuuluu nykyisin nähtävästi myös jonkinmoinen Googlen oma VPN:
Onko tuoreita kokemuksia siitä, millaisiin nopeuksiin Protonin ilmainen nykyään pääsee? Siinähän ei ole mitään nopeusrajoitusta, mutta resursseja vähemmän kuin maksaville asiakkaille.
Käytän tuota tabletilla. Ei ne nopeudet huimia ole kun pahimmillaan netin selaaminenkin hidastelee, mutta kyllä tuon kautta esim. Play storesta appit päivittyy ihan mukisematta. En ole siis benchmarkannut millään isoilla latauksilla.
Tällaiset uutiset on parhaita mainoksia (vai tällaiset mainokset on parhaita uutisia… ) VPN-palveluille:
Näköjään ruotsalaiset ottaa anonymiteetin niin tosissaan, että maksunkin voi suorittaa lähettämällä rahat kuoressa konttorille.
Mulla on Freedome loppumassa ja ilmainen Proton VPN on vähän kömpelö käyttää kun yhteydet menee hollantiin ja sen kautta hakutulokset yms. on usein hollanniksi. Otin ruotsalaisen myyrän vuodeksi testiin, ainakin Suomi-palvelin löytyy.
Mikäs on nyt VPN-palveluiden “go-to” näin herran vuonna 2023? Meinasin koittaa CCGTV:ssä. CHL-kausi lähenee. Opera ei ole tässä kohtaa ratkaisu.
Laittelin kesällä Protonin sovelluksen kännykkään ja testailin sammuttamalla kotinetin ja jakamalla kännykästä samalla SSID:lla. Vaikutti toimivan ja free palvelimet riittävän nopeita YouTubelle.
Edit 31.8.2023: Menetelmä ei toimi ainkaan Android puhelimessa
Puhelimella, tai muulla Android -laitteella, peliä voi katsella, mutta kuvaa ja VPN-yhteyttä ei pysty hotspotin kautta kääntämään Chromecastille.
Minulla on F-Securen kylkiäisenä tullut Freedome asennettuna suoraan CCGTV omana sovelluksena ja muistaakseni asennettuna rinnalle myös Proton VPN (ilmainen versio) ja Windscribe VPN (Windscribe edelleen 10gt siirtoa /kk ilmainen ja nollautuu kk välein, - täytyy vain olla toimiva sähköposti).