Maalivahtivalmentaja Aki Näykki

Heljanko ja Larmi mainittu :smiley:

Odottelinkin jo jonkin aikaa, kun joku keksii kysyä mielipidettä. Ei minulla oikein ole kuvaa tästä kaverista, kun emme ole koskaan tavanneet. Sen tiedän että kyseessä on pidetty valkkku, myös olen kuullut, että hän on oikein työteliäs. Sitä, että kuuluuko hän ns. samaan koulukuntaan kuin minä, en tiedä. Ja vaikkei kuuluiskaan, niin osannee hommansa mallikkaasti. Aika usein kuitenkin vaihtanut työpaikkaa verrattuna esim. Tuonoseen. Motiivia en tiedä, onko pyrkinyt voimakkaasti kehittämään itseään eri organisaatioissa vai mitä. Minä jään mielenkiinnolla kuullostelemaan, mitä saa aikaan maalivahtiensa kanssa.

Ainakin yhdessä asiassa tämä kaveri on kanssani samaa mieltä, ja vieläpä kaikkein tärkeimmässä.
Maalivahtien juniorivalmennus ja sen resurssointi. Olen vakuuttunut, että me palaamme maailman kärkimaaksi minun ehdottamin metodein, mutta ei siitä sen enempää. Jos joku alan tyyppi, vaikka tämä Näykki, haluaa asiasta keskustella, niin tervetuloa.

5 tykkäystä

Onhan tuossa hyvä pätkä Kärpissä, jossa arvatenkin liigapaikka on kiven alla. Sportissa pari vuotta (myös joukkueenjohtaja) ja kukapa ei vastaisi puhelimeen jos Bernistä soitetaan? Vahvasti myös liiton miehiä, kun on paljon U-maajoukkueiden komennuksia takana.

Tulokset Sportissa vähän tosin mietityttävät :crab:

Tervetuloa :slight_smile: Aika näyttää, miten sujuu. Maalivahtivalmentajan ajatuksien arvioiminen & työssä suoriutuminen voikin jäädä suosiolla muiden arvioitavaksi. Tulihan niitä sopimuksiakin! :smiley:

Ai niin, unohtu vähän naamailla tossa aikaisemmin.
Nyt kun Näykki on ainakin paperilla kohtuu meritoitunut ja jotkut täälläkin lirkuttelee miehen olevan päteväkin vielä, niin ei se Tapparan vetovoima organisaationa taidakkaan olla niin huono, kuin mitä täällä on välillä annettu ymmärtää. Tuskin Tappara mitään mottipäisiä edelleenkään makselee kenellekkään.

Varmaan ihan kiva tulla kohtuu menestyvään organisaatioon, vaikka me nyt VAAN pronssia voitettiinkin. Näkisköhän ammattilaiset vähän laajemmalla kuvakulmalla näitä asioita, kuin me hetkessä elävät fanit, joilla useimmilla muisti on noin 4 peliä pitkä.

1 tykkäys

Vahva veto, selvästi tiedetään mitä tehdä ja uusitaan koko tiimiä, nyt kun siihen on tilaisuus Tonon ollessa lähdössä. Vaikka hyvin hänkin hoitanut pestinsä, ei siinä mitään. Mutta uusiutua pitää.

Tuo on kyllä toki pieni mutta ehkä äänekäs joukko, joka tuota tuubaa jaksaa soittaa täällä.
Itse luotan Tapparan ammattitaitoon, josta tässä(kin) osoitus. Eteenpäin mennään, muut joukkueet katselkoon mallia.

3 tykkäystä

Sen verran olen joutunut viime vuosina olemaan poissa päivittäisestä aktiivisesta jääkiekkotoiminnasta, että täytyy sanoa, ettei mulla ole mitään kuvaa Aki Näykistä.

Elite Prospectista näkyy, että hän on toiminut maalivahtivalmennuksen lisäksi myös joukkueiden päävalmentajana, apuvalmentajana ja ilmeisesti valmentajien valmentajana eli valmennuksen ohjaajanakin yhdellä kaudella Mestiksessä HeKissä. Historiassa on myös yhteistyötä Rautakorven kanssa ainakin U20-maajoukkueessa. Tuohon kaikkeen uralla mahtuneeseen ja tapahtuneeseen nähden ikää vasta 37.

Varmasti monenlaista tietoutta ja kokemusta on tuolta taipaleelta Aki Näykille kertynyt. Pian nähdään miten ne Tapparassa realisoituvat.

5 tykkäystä
11 tykkäystä

Äskettäin Sveitsin maalilla päällään Kanadaa vastaa seisonut Genoni viime kauden Näykin opissa.

12 tykkäystä
43 tykkäystä

Erinomainen ulosanti on tällä kaverilla.

19 tykkäystä

Antoi kyllä todella positiivisen kuvan tuo haastattelu uudesta Mv-valmentajasta. Toivottavsti saa tuohon Heljangon pariksi toisen hyvän ja kehityskelpoisen maalivahdin, niin saisi hyvän startin kauteen. Tapparassa maalivahti valmentaja toimii myös joukkueenjohtajana, joten sekin tuo mielenkiintoista lisää touhuun.

1 tykkäys

Eikös tuo yleisemminkin Liigassa ole tapana? Ainakin Näykki Sportissa ollut vastaavassa tuplahommassa.

Nyt kun tuossa mainitsit, niin enpä ole moiseen muuten kiinnittänyt huomiota muiden joukkueiden osalta. Tämä käytäntö saattaa olla kyllä ihan tapana muuallakin…

Sopivasti painotti juuri niitä asioita joista ykkösmaalivahtimme sai kritiikkiä viime kaudella. Tästä saatiin hyvät lähtökohdat arvioida miten työ tuottaa tulosta.

3 tykkäystä

Tuosta videosta selviää, että nimimerkki Tapola on myös itse tehtailija Tapola ja myös jutun haastattelija. Ja ei siinä, hyvin hän vie brändiä eteenpäin. Kannattaa kuitenkin muistaa myös relata, ainakin kesällä - ei nimittäin ole ihan pikkujuttu vetää isoa yritystä, tehdä Tapparan haastattelut ja kaiken lisäksi vielä kirjoitella tänne!

1 tykkäys

Ei oo Aki saanut yhtään viestiä kun kausi startannut joten annetaan miehelle myös posia. Hienoa työtä tehty maalivahtien kanssa.

7 tykkäystä

Tapparan somevastaavat voisivat koittaa tehdä Aki Näykistä pienen haastattelun tms ajatuksia alkukaudesta ja miltä tuntuu olla Tapparassa alun totuttelun jälkeen.

2 tykkäystä

Kyllä se viihtyy :blush: Katotaan jossain välissä :+1:

6 tykkäystä

Olisitte kuvanneet Kirvesklubilla kun Näykki jutusteli kausikorttilaisten tapahtumassa.:blush: