Avaan nyt tällaisen erikoistopicin, jossa voidaan keskustella pelinkatsomisreissuista. Jos joku suunnittelee Floridaan, niin on tarjoukset kohillaan hiihtolomien aikaan.
Itellä suunnitelmissa Torontoon meno. Muutama vuos sit pääsi edullisesti helmikuussa icelandairillä ja luulen että nytkin pääsee edullisesti koska kuka täysjärkinen Kanadaan haluaa talvella mennä, itellä sukulaissuhteet vetää kuitenkin sinne ja ilmanen majottautuminen Kivempihan se tietenkin Floridan lämmössä olisi…
7.12. pelataan Florida Panthers - Winnipeg Jets. Täytyy katsoa jos olisi mahdollista mennä katsoon paikan päälle. En ole ikinä käynyt katsomassa yhtäkään NHL-ottelua, mutta tässä voisi olla ensimmäinen. Olisi jonkin näköinen unelmien täyttymys.
Pakko myöntää että tässä on nyt pari kaljaa alla ja tää idea kuulostaa helvetin hyvältä. Enkä oo vaimollekaan tätä vielä ehdottanut. Eli siis muuttujia on jonkin verran. Mutta pannaan edes harkintaan. Ei tilata lippuja vielä.
Se on hyvä alkusysäys parin kaljan jälkeen tilata liput, joutuu sitten järjestään reissunkin. Ja yleisesti eikös se niin mene, että anteeksi saa helpommin kuin luvan…? Haha. Sama menee kyllä täälläkin huomenna saunaillassa harkintaan!
Samanlaisesta reissusta (ihan puhtaasti) haaveilevana osui silmään että nyt saisi semmoiseen 500€ hintaan menopaluut Hki-Miami päiville 5.-12.12. jos viikko tuohon reissuun piisaa. Tuon FLA-WPG matsin lisäksihän on sitten vielä tuon viikon lauantaina FLA-COL Sunrisessa tai vaihtoehtoisesti TB-WPG muutaman tunnin automatkan päässä Tampassa.
Nopealla tsekkauksella mm. Airbnbt ihan kohtuullisissa hinnoissa Miamissa vs. esim. New York tms. kohteet Jenkkilässä.
Tsemppiä suunnitelmiin
EDIT: Vielä lisäyksenä että NBA:n ensi kauden schedule ei ole vielä julkaistu mutta tuohon vielä joku Heat-Bulls jollekin päivälle niin alkais tarkeneen
Ai että, kun saisi vapaat noille kulmille. Vaan eipä taida onnistua.
Miami Dolphins - New England Patriots pelattais vielä 11.12. Hard Rock Stadiumilla. Saisihan tuolla ajan kulumaan.
Lentoliput on jo ostettuna 1.12-11.12 väliselle ajalle Fort Lauderdaleen. Tarkoitus olisi käydä katsomassa Broncos-Dolphins, Panthers-Jets ja Panthers-Avalanche -pelit. Sopivasti osuivat Broncosin ja Avalanchen pelit noin lähelle toisiaan ja tuo Tapparan jenkkifarmien välinen ottelu on sitten pelkkää boonusta.
Käynyt katsomassa sekä NFL:ää Nykissä useampaan kertaan, samaten kuin NHL:ää Miamissa ja NBA:ta myös. Kannattaa tosiaan mennä, varsinkin jenkkifutiksessa tunnelma on huikea oikealla mantereella (lajiin suhteutettuna). Miamissa myös sää hellii ulkoilma- lajia
Panthersin kotipeleissä on hyvin tilaa ja siellä valitettavasti tunnelma jää melko vaisuksi. Ottelutapahtumana se on kuitenkin hieno. Ja halli on upea. Tietysti siellä on sinivalkoisin silmälasein jälleen seurattavaa, mutta tosiaan tunnelma saattaa jäädä vaisuksi.
Miami Heatin peleissä on myös hyvä tunnelma, mutta ainakin viime kaudella menestyksen puute vähän näkyi katsomossa.
Suosittelen silti kaikkia urheilutapahtumia jenkeissä, suomalaisilla olisi vielä paljon opittavaa: niin yleisöllä (mukana eläminen ja hauskuuttamine) ja organisaatiolla (tapahtuman kehittämien). Itsekkin menossa Helmikuussa Miamin suuntaan.
Ite oon kokenut ticketexchancesin erittäin käytännölliseksi tavaksi hommata liput. Paikat saa valita ja yleisesti saa halvemmalla, kuin luukulta vaikka Panthersin runkosarjan peleissä tilaa lähes aina onkin. Jefua en jättäisi sen varaan, että lippuja saa Enkä NBA:ta.
Ostin tammi-helmikuulle juuri Norwegianin alesta Helsinki-Boston ja New York-Helsinki lennot hintaan yhteensä 280€. Alustava matkasuunnitelma ois mennä ensin katsoon vähän Bostonia ja Philadelphia, sit lentää New Orleansiin, olla siellä noin viikko ja sit vielä viikoksi New Yorkiin. Matseja ois tarjolla Bruinsin kotipelit Dallasia ja Montrealia vastaan, Flyersin matsit Torontoa ja Devilsiä vastaan, sekä New Yorkin kulmilla Devils-Penguins, Islanders-Predators ja Rangers-Bruins. Flyers-Maple Leafs matsissa nostetaan Eric Lindrosin paita kattoon ja se matsi on nähtävä, makso mitä makso.
Aiemmin oon käynyt katsomassa Rangersin, Devilsin, Panthersin, Kingsin, Ducksin ja Blackhawksin matseja. Kaikista matseista tietty nauttii sataprosenttisesti, mutta sanoinsin, että Chicago on tunnelmaltaan sekä kaupunkina ykkönen. Panthersin ja Ducksin matseissa taas on laimein tunnelma, mutta Panthers oli silti aivan mahtavaa nähdä, koska joukkue on ehkä suurin suosikkini, vaikka mikään oikea fani en voi myöntää olevani. Anaheimissa taas itse joukkuekaan ei sytytä millään tavalla, eli kokemuksena ylipäätään kaikista laimein.
Niin ja täältä kans suosittelut NBA-matseille. Ainakin ne yhet Bullsin ja Heatin kotimatsit, jotka oon nähny, olivat äärimmäisen viihdyttävää peliä ja koko ottelutapahtuma oli siisti kokemus. Molempiin peleihin sai vielä liput johkin parinkympin kappalehintaan.
Onko kukaan lähdössä katsomaan Slovakiaan tuota CHL-peliä ensi viikolla?
Onko kukaan lähdössä Trineciin 2.9. katsomaan peliä? Katselin että Prahaan pääsisi halvalla Helsingistä lauantaina aaamulla, sieltä junalla Ostravaan jossa yötä ja sunnuntaina kohti Trineciä, hotelliin, peli ja maanantaina aamulla junalla takasin Prahaan josta iltalennolla Helsinkiin.
Vaihtoehtona vielä la-su yö Prahassa mutta sunnuntaina junia kulkee vähemmän eikä ihan ehtisi pelin alkuun Trineciin.
Mitäs laskin näyttää tuollaisella paketilla? Vähän on hankalan matkan päässä tuo Trinec mutta onhan tuo tehtävissä.
Noin 360€ kaikki paitsi syöminen juominen ja lippu peliin.
Olen käynyt ulkomailla katsomassa KHL-pelejä Moskovassa ja Riiassa. Moskovassa minua ovat kiinnostaneet suosikkijoukkueeni Dynamo Moskovan ja Spartakin pelit. Dinamo Riian pelejä kävin katsomassa Pekka Rautakallion päävalmennuskausien aikana, jolloin Dinamo Riika pelasi kunnianhimoista jääkiekkoa suhteessa pelaajamateriaalin.
Tulevalle kaudelle olen suunnitellut kahta ulkomaan matkaa, joiden aikana yritän ehtiä nauttimaan myös huippujääkiekosta:
Joulukuun alussa matka Pohjois-Carolinaan, jonka matkan yhteydessä suunnitelmissa nähdä Carolina Hurricanesin ja / tai jonkin New Yorkin alueen NHL-joukkueen (Washington Capitals, New York Rangers tm.) joukkueen pelit.
Tammikuussa matka Moskovaan, jossa haluaisin nähdä Dynamo Moskovsn pelaavan upouudessa Petrovski Parkin kompleksissa, joka sisältää sekä jalkapallo- että jääkiekkoareenat Dynamo Moskovalle. Jäähalliosion pitäisi valmistua niin, että Dynamon jääkiekkojoukkue pääsee pelaamaan sinne tammikuun alussa, mutta täytyy seurata rakennushankkeen valmistumisaikataulun pitävyyttä ennen matkan varaamista. Toisaalta, ei se ottelussa käynti ole areenasta kiinni. Kävinhän jo kerran Balashihan lähiössäkin katsomassa Dynamon peliä, kun en tiennyt joukkueen ottelut siirretyn vuodenvaihteen aikoihin sinne.
Moi kaikki,
olisiko täällä kenelläkään innostusta lähteä Tukholmaan fanimatkalle 9.-10.10.? Fan Clubin sivuilta löytyy tarkempaa tietoa matkasta, mutta pelinä olisi tosiaan Djurgården-Tappara, CHL:ää. Vielä olisi tämä ja huominen päivä aikaa ilmoittautua, joten ystävät rakkaat, jos teillä on vaan aikaa ja mielenkiintoa, niin tulisitte mukaan! Itse olen jo ilmoittautunut, mutta kuulemma tällä hetkellä yhteensä vain 6 henkeä on tulossa, kun 20 tarvittaisiin, joten vielä pitäisi saada lisää porukkaa mukaan. Ei toi matka nyt NIIN kallis ole, ja kun vielä tosiaan lennettäisiin suoraan Tampereelta SASilla, niin en usko että olisi kenellekään mikään ylivoimainen haaste.
Kaikki kynnelle kykenevät siis vaan mukaan, olisi varmasti hieno reissu!
Ei se hinta ole paha, mutta työt haittaa harrastuksia… vähän huonosti tänä vuonna nuo CHL vieraspelit.
Kuinka paljon olette käyneet katsomassa KHL-pelejä ulkomailla?
Jäi kesälomalta kaivelemaan kun nähtiin Kazanissa vain halli…
Tampereelta on muutamaan KHL-joukkueen kotikaupunkiin ihan ymmärtäkseni suoriakin lentoja?
Helppous on aina iso plussa, mutta pitää olla myös mielenkiintoinen joukkue.
Ex-Tapparat iso plussa joukkueelle.
Onko suosituksia?