Matti Järvinen

SaiPa ainakin hakee sentteriä. Mutta kai se olisi jo julkaistu, jos sopimus olisi.

Mutta entäs HPK. Leino lähdössä ilmeisesti ainakin.

Kyllä Massille luulisi Liigassa ottajia olevan. Kuitenkin ihan laadukas sentteri.

3 tykkäystä

Itse veikkaan Massin uudeksi osoitteeksi Jyväskylää.

1 tykkäys

Jotensakin hassua, että tuollaista tarvii edes ääneen kirjoittaa. Kova pelimies ja nyky-Liigassa menisi jossain joukkueessa sementoituna ykkössentterinäkin.

Joku päivä intouduin lukemaan ketjun alkupäätä. Odotukset olivat minulla jopa suuret. Lontoo ei koskaan oikeastaan pettänyt, muttei myöskään yllättänyt. Jokaisella koiralla on päivänsä, mutta muutoin sellainen näkymätön jauhaja. Kun sentteristöstä ei muutoinkaan löytynyt “clutchia”, Matti joutui väärälle vaa’alle eli punnittiin asioista, jotka ei ole hänelle ominaisia. Vähän samaa nähtiin Jasun kanssa aiemmalla kaudella. Toisaalta taso ei mitenkään pudonnut pudotuspeleihin mentäessä. Melkein päinvastoin, koska runkosarjan PPG jatkui pudotuspeleissä.

Silti rooli oli varmasti oikea Tapparassa ja suoritti rooliinsa nähden jopa erinomaisesti. Sai myös näytönpaikkoja, muttei oikein saanut niitä realisoitua.

4 tykkäystä

Jyppiin puskutaktoriksi.:laughing:

3 tykkäystä

Matti Järvinen saattoi tehdä keväisin seitsemää pistettä, kokonaisuutena hän oli Tapparassa pettymys, mikä johti osaltaan myös Malisen jälleennäkemiseen Tapparan paidassa. Ei Järvinen muuten matkaa jatkaisi. Mutta toivottavasti hankitaan ensi siirtorajalla, jos kerta keväisin riittää ykkösruutuun.

No mutta onhan tuo nyt hämmentävää “syyttää” MJärvistä Malisen heikosta keväästä… :laughing:

1 tykkäys

Ei, minä en syytä Matti Järvistä Malisen heikosta tai “heikosta” keväästä. Vaan usko tai älä, jos tämä hankinta olisi tuonut odotetusti pöytään, ei viime kesänä olisi keskushyökkääjää hankittu. Kiitokset Järviselle, harmi ettei mennyt ihan kuten piti tämä pätkä uralla. Tästä tähän.

9 tykkäystä

Rissasen tai Luostarisen korvaaja… Ilman heidän lähtöjään ei Massi olisi Kuopioon mennyt… Ihme, kun ei mikään muu liigaseura ehtinyt hankkia ennen kalpaa…

Ehkä palkkapyyntö julmetun kova suhteessa laatuun.

1 tykkäys

Onnea M. Järviselle uusiin haasteisiin. Harmi, että Tapparasta ei löytynyt sitä pelillistä kotia, mitä toivoin itse. Oletettavasti hyvä hankinta KalPalla, vaikka Miettinen käsittääkseni vannoo edelleen kuopiolaisen liikkuvan jääkiekon nimiin. M. Järvisen luistelu ei ole ihan parasta A-luokkaa eli toivottavasti saa itsestään tuolla enemmän irti.

7 tykkäystä

Onnea Massimo tuleviin koitoksiin!

4 tykkäystä

Onnea Lontoon-Matille jatkoon, hiukan enemmän odotin, mutta loppupeleissä ihan hyvä ja tasainen suoritus Tapparassa.

23 tykkäystä

Onnea Massille KalPaan!

Ei tullut sellaisia kehityssteppejä johtavan roolin sentteriksi, mitä odotin, mutta ihan kelpo suorittamista.

Onnea matkaan Savonmualle!

Oli pettymys Tapparassa,tasaisen vetelä,hidas mutta kankea.
Tsemppiä kuitenkin jatkoon muualla !

1 tykkäys

Myönnän että minäkin olin useaan kertaan tuota mieltä, mutta joku fiksu kirjoitteli tuon olevan harha koska Pitkä-Kärvisen pelityyli oli hieman verkkainen.

Epäilen että Pitkä-Järviseen ladattiin täällä liian suuret odotukset ja vertailukohtana pidettiin Lajusen Jani-Petteriä.:grin:

2017-18 Tappara Liiga 60 7 16 23 33 6 | Playoffs 15 3 4 7 12 2
2018-19 Tappara Liiga 59 9 19 28 47 6 | Playoffs 11 0 7 7 8

Eihän noi lukemat nyt huonot ole.
Mielenkiintoista nähdä mitä pitkä-Järvinen saa KalPassa aikaan.

3 tykkäystä

Senttereistä suoritti kuitenkin tasaisimmin. Fanit odottivat ehkä vähän liikaa - minä mukaan lukien - suhteessa siihen, mihin M. Järvisellä oikeasti on kykyä.

Malisen katto on korkeampi, mutta ainoa pysyvä asia Malisen pelissä on laadukas puolustuspeli. Vajaaksi jää sitten hyökkäyksessä, jossa M. Järvinen suorittaa paljon tasaisemmin.

Sentterille verkkaisuus ei ole haitaksi, varsinkin kun Tapparassa senttereillä on kuonokoppa. Ei ole lupaa lähteä karvaamaan, joka pakottaa pelaamaan puolustus edellä. M. Järvinen olisi tarvinnut vapautta osallistua hyökkäykseen, koska antoi lukuisia hyviä pieniä siirtoja maalin edessä.

2 tykkäystä

No ei mikään hirvee ikävä tule, toivottavasti onnistuu muualla. Hypen perusteella odotin vähintään Lajusen tasoa.

Mielenkiintoista sinänsä. Hän on täysin eri tyypin sentteri kuin Lajunen. Lajunen onnistui Tapparassa erinomaisesti ja ei liene vahinko, että mestaruudet osui sellaisille kausille, kun keskikaista oli kunnossa.

2 tykkäystä