Matti Järvinen

Tänään 0+4 ja pelataan PlayOff-paikan kannalta tärkeää peliä, jäällä sarjan 9 vastaan 10.
Näyttää olevan tärkeässä pelissä myös peliaika 19:43 ja aloitukset 73,7% kunnossa.
Kauden saldo toistaiseksi 16+18=34 ja pelannut kaikki pelit (sekin lienee ainakin pienessä seurassa tärkeää kun paikkaajia ei ole kopissa). Ehkä hän vaatii onnistuakseen sen ison vastuun, joka on tarjolla pienemmässä seurassa.

5 tykkäystä

Massi on vetänyt liigaa ikuisuuden niillä “9+21” tehoilla ja samaa tahtia oli tämäkin kausi menossa, kunnes nyt sitten yht äkkiä on viime viikot alkanut painamaan tehoja oikein kunnolla. Niin se vaan paistaa päivä risukasaankin, onnistumiset poikii onnistumisia ja siinä varmaan lentokelin salaisuus. Tätä Steppiä Tapparakin varmaan aikanaan toivoi.

1 tykkäys

Joo, Massi on viimeiseen 10 peliin tehnyt 10+6 tehot :+1: hyvin on kulkenut ja kuulemani mukaan nimenomaan peli parantunut ja tehot tulleet sen seurauksena. Onneksi KalPa ei ole varteenotettava uhka playoffeissa.

Muusta puhumatta jo playoff- ja mitalipelien pelaaminen osana menestyviä joukkueita monesti tuppaa pelaajia koulimaan. Noissa Järvinen muuten teki Tapparassa kaikkiaan varsin kohtalaista tulosjälkeä myös: 26 ott. 3+11=14 / +7.

Mutta pelaajalle itselleen tietenkin kunniat tuloksistaan ja kehityksistään, juontavat ne nyt missäkin määrin juuriaan mistä vaiheista ja ympäristöistä hyvänsä.

5 tykkäystä

Matti pelasi hienon 40 pisteen kauden KalPa-paidassa. Nyt tie käy kohti Wolfsburgia:

Surullinen suunta Liigan kannalta, että nämä Järvisten tasoiset pelaajat suuntaavat yhä useammin myös Saksaan päin.

Oli miten oli, niin tsemppiä Matille haasteisiin! Jäi Tapparassa aliarvostetuksi pelaajaksi.

18 tykkäystä

Jäikö? Mun mielestä mies sai juuri niin paljon arvostusta meillä kuin peliesitys antoi myöten.

23 tykkäystä

Juu toista kertaa en ottas.

2 tykkäystä

Olen kanssa sitä mieltä, että matti sai jopa hämmentävän vähän rapaa niskaansa palstalla. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että häntä olisi pitänyt enemmän haukkua, mutta vuosien saatossa vähemmälläkin on sylkykupiksi päästy.

Ihan ok 2-3 sentteri liigaan, mutta ei lähelläkään kärkijoukkueen ykköstä.

1 tykkäys

En näkisi tätä niinkään ongelmaksi, verrattuna vaikka siihen että nuoret huiput karkaavat muiden maiden sarjoihin kun eivät usko mahdollisuuksiinsa liigapaikan valtaamiseen. Isommat seurat pykivät varmuuden vuoksi ampumaan kokoonpanon täyteen mattijärvisiä ja ECHL-toivoja ettei vaan tarttisi mitään laskea junnujen varaan.

1 tykkäys

Lähti Saksaan Liigan top10 sentterinä ja pelasi huikean kauden, kunhan vain sai isoa vastuuta. Kenttäkaverit kuitenkin keskimääräisesti huonompia kuin mitä Tapparassa olisi tarjolla. Hyvä pelaaja kyseessä, mutta ei jostain syystä näyttänyt kaikkea potentiaaliaan Tapparanutussa. 40p on mielestäni hyvä määrä top2 sentterille.

4 tykkäystä

Tässä on mielenkiintoinen yhtymä tohon Barkovin ketjuun, jossa spekuleerataan, että onko änärin parhaat listattu oikein.
Itse en juurikaan perusta näistä listauksista, mutta en silti mitenkään näe järvistä liigan top10sentterinä.
Pisteitä on toki hyvä määrä, mutta kyllä mää silti paljon yli kymmenen sentteriä näen järvisen edellä.
Mutta subjektiivista niinku sanoin…

1 tykkäys

Montako Matti Järvisen peliä näit viime kaudella, jotta pystyt häntä arvioimaan?
Järvinen esiintyi muuten alisuorittaneessa KalPassa erinomaisesti molempiin suuntiin ja tekaisi samalla 40pistettä. Millä kriteereillä määrittelet itse Liigan TOP10 sentterit? Järvinen ei varastanut hyökkäyssuuntaan KalPa-paidassa vaan pelasi vakuuttavasti myös omissa. Kyllä Järvinen omissa papereissa sinne TOP10 menee.

3 tykkäystä

Itse laittaisin viime kauden TOP10 senttereiksi Lukosta Justin ja Pathrik, Lammikko, Strömberg, Ilveksen Arttu ja Robert, Kynuk, Immonen, Morley ja Paajanen.

Tämän jälkeen KalPan kaksikko ja Spink taistelevat sijoituksista.

3 tykkäystä

No voin itseasiassa hyväksyä nuo kaikki, oikein hyvä listaus.

6 tykkäystä

Aika kaukana on Järvinen liigan top10-sentteristä. Ehkä jossain 25-30 tietämillä, jos sentterit pitäisi listata. Perustaso on se 30 pistettä, vaikka viime kausi olikin parempi.

No ei kai Järvinen mikään top-5 sentteri oo, mutta kai nyt kympin korvilla kuitenkin. Ei kai nyt liigassa sentään 20 parhaan joukosta pullahda. Eihän täällä oo edes paljoo enempää senttereitä😂

Viime kauden tasolla hän kuitenkin Saksaan lähtee. Järvinen oli Liigan 9. tehokkain sentteri huonosti pelanneessa KalPassa, tehosarakekin jäi plussan puolelle toisin kuin esim Immosella. Ei top10 nyt kovin paljoa liioteltu ole millään.

7 tykkäystä

Kyllä sinä näköjään paremmin olet perillä Järvisen tasosta kuin minä.
Mutta silti, vaikka en osaa tätä kovin hyvin auki perustella, niin pidän häntä siltikin enemmän “pienen lammen kalana”

1 tykkäys

Niin tai näin, Saksassa tämäkin kokonaisvaltainen Järvinen tulee olemaan todella kova luu, kunhan valmennuksensa ymmärtää sellaisen päälle.

Ja on se tosiaan huolestuttava trendi, että DEL on nykyisin hyvä vaihtoehto tällaisille 2. korin liigapelaajille, kuten molemmat Järvisemme. Kumpikin nostaisi kotoisen Liigan tasoa.

9 tykkäystä

Toivottavasti Lontoon massi pärjää. Mä tykkäsin, vaikkei kaikkien mielestä hänestä saatu meillä kaikkea irti. Onneks jotain jäi paikalleenkin…