No minä en tuolle tilanteelle mitään mahtanut. En tunne tyyppiä ja en nähnyt Tapahtumaa
Rapatessa vähän aina roiskuu. Hyvä matka, kiitos järjestäjille! Tunnelma oli hyvä, vaikka kentällä vaikeaa.
Millä ihmeellä valvot yli tuhatpäistä porukkaa ennakkoon, ettei kukaan vaikkapa suutuspäissään potkaise penkkiä hajalle? Sitä paitsi laskuthan noista lähtee perään, joten ei noita asioita villaisella paineta.
Silti eka viestisi taisi olla sellainen jossa puolustelit tapahtumaa ja kerroit, että vahingossa irtosi?
Se negatiivinen tahra Tapparaa ja sen kannattajia kohtaan saattaa maksaa enemmän kuin tuollainen penkki. Sen takia varmasti tässä monet ovat harmistuneet.
Ai että ku kiehuu taas. Joukkue tullut pelin jälkeen kiittämään matkaajia paljon paljon pelin jälkeen ja seisomakasomo huutaa seulaa ja buuaa. Räjäyttäis nyt oikeasti joku ton tuppukylän.
En missään nimessä tarkoita, että kaikkea olisi mahdollista kitkeä pois tai valvoa mutta täällä puolustellaan ihan liikaa näitä tekoja.
Pitäiskö sun puuttua ihan kaikkeen vähän vähemmän aktiivisesti? Palloilet puolelta toiselle tässäkin ketjussa miten sattuu ja aina tiedät kaikesta kaiken, kunnes et tiennytkään ![]()
Ymmärrän kyllä tuon penkkien osalta täysin, ja annoinkin penkkejä tahallaan hajottaneille lampaanperseet tuolla toisessa ketjussa. Mutta ei ole oikein realistista järjestää tämän kokoisia reissuja lauantaipäivänä ilman, että yksikään penkki tai vastaava menee hajalle vaikka se valitettavaa onkin. Sanktioita voi kyllä jakaa, mutta sen ennaltaehkäiseminen on käytännössä mahdotonta.
Ryhmäkuri. Rettelöitsijät taltutetaan. Mukana oli vanhempaa väkeä myös. Nykyisin on tosiaan sellainen kulttuuri, että ei saa oikein mistään sanoa ettei tule paha mieli. Muistelen 80-luvun kouluvuosiani niin siellä rehtori laittoi tarvittaessa ryhmän kuriin.
Porttikieltoa näille Tapparan peleihin jos jotain rikotaan. Ja siihen päälle maksavat sen mitä on hajotettu.
“Oli upeaa nähdä yli tuhat Tappara-kannattajaa täällä. Se kertoo paljon tapparalaisesta kulttuurista, ja miksi seura on menestynyt niin hyvin viime vuosina. – Olen ylpeä edustaessani Tapparaa. Valitettavasti emme olleet tänään riittävän hyviä ja hävisimme paremmalle joukkueelle.”
–Rikard Grönborg
Rikeltä myös hieno huomionosoitus lehdistössä peliin matkanneille faneille ja muutenkin todella upeita sanoja Meidän Seurasta.
Lukuunottamatta “isomäen legendaa” 2013 game6:ssa, en oo henk koht löytäny Porista/Isomäestä mitään tyylikästä, joten eipä tää nyt sillee yllätä.
Ei tuo parhaan tietoni mukaan ole käytännössä edes mahdollista, ja itse ajattelen että kyllä omien vahinkojen rahallinen korvaaminen on riittävä rangaistus yksittäisistä hölmöilyistä. Sitten jos häiriökäytös on yksittäisillä ihmisillä toistuvaa, voi asiaa alkaa miettimään enemmän kannattajaryhmän sisällä että miten toimitaan.
Olipahan hyvä meno katsomossa, taisi olla jopa parempi kuin Turussa viime kaudella? ![]()
Tifo oli hyvä ja onnistunut, tifoja tekevät parantavat jälkeään kokoajan ja nyt oli kyllä aivan loistava tifo! Plussaa myös kaulahuivien käytöstä osana
Marssi kuului ja näkyi kauas asti, kun itse vähän myöhässä paikalle tulin.
Laulut raikuivat vielä pitkään porilaisten hiljentymisen jälkeen. Voi, kun joukkue olisi suorittanut tämän kannatuksen ansaitsemalla tasolla, tiedä miten mahtava tunnelma olisi ollut, jos edes maali olisi saatu aikaan.
Hyvä SO, hyvä tiforyhmä ja hyvä kaikki muut reissun järjestäjät! Vaikka tukkaan tuli, niin aina on hyvä päivä olla Tappara!
Tifo oli kyllä komea. Ehkä jopa paras mitä nähty vuosikausiin?
Vekkuli ajatus, että olisi ns. omia oikeustajuja? Melko huolestuttavia ajatuksia. Paskaaks sen väliä mitä laki ja asetukset sanoo. Ei näin koskaan omasta mielestä.
En laittaisi Tapparan menestystä ihan hirveästi kannattajien “piikkiin”. Vrt. Ilves. Toki olisi siinä varmaan pelihuumori sekä talous ollut koetuksella, jos ei olisi väkeä katsomossa. Me olemme kannattajina saaneet nauttia Tapparan kulttuurista sekä rautaisesta osaamisesta toimistolla alkaen Kalevi Nummisesta kuka toi urheilullisuuden mukaan. Hallinnossa on ollut Tappara sydämen omaavia talouden taitajia ja osa on laittanut peliin myös huomattavasti pääomaa. Kiitos siitä heille. Kuuluuko tämä kirjoitus tähän ketjuun, on toinen asia, mutta tuli tämäkin asia esille muutama rivi sitten. Yhtä kaikki, Tappara on terästä ja hienoa, että meitä on tälläkin palstalla näin paljon.
Tulee kuulemma vielä uusi matka tällä kaudella.
Spoilataan sulle yks juttu! Pistä 1.3 kalenteriin. Sellanen kutina, että tää oli lämmittelyä siihen peliin. Lähdetään isosti! ![]()