Mielipide: Jukka Rautakorvelle potkut!

Aloitukset tänään 33 vs 31. Hävittiin, mutta ei 100-0.

No ymmärrät varmasti kuinka käy nykyisillä senttereillä, kun alkaa tosipelit… :blush:

No istutaan sitten alas, toivotaan ja ei tehdä mitään. Suomalainen tyypillinen ajatusmalli…

Potkut ei auta mitään tässä vaiheessa. Joko da MASTERPLAN realisoituu pleijareissa, tai totaalinen crashlanding on edessä…

Kaupunkilegenda.
Kukaan ei ole nähnyt tai kuullut mitään moisen olemassaoloon viittaavaa.

2 tykkäystä

Kyllä. Tämä on hyvin suomalainen ajatusmalli. Mitään ei ole ikinä tehty eikä saatu aikaiseksi, sen takia ollaan edelleen kehitysmaa.


Ymmärrän kyllä kannattajien tuskaa, mutta eipä tässä ennen kauden päättymistä kannata (mielestäni) missään nimessä lähteä hätiköimään. Näillä mennään + pari vahvistusta, ei ole (mielestäni) muuta järkevää toimintatapaa. Luotan, että näin toimimalla saadaan paras mahdollinen lopputulema. Joka voi olla vaikka kultainen, pienestä nämä on kiinni.

1 tykkäys

Potkuja ei ole järkeä antaa, mutta täytyy sanoo, et pessimismi alkaa valtaa mieltä. Usko siihen, et parin kuun päästä oltas tulta ja tillilihaa, alkaa oleen aika heikko.

5 tykkäystä

Joo, edelleen sitä mieltä, että nyt ei puhuta potkuista mitään. Annetaan Rautakorven näyttää osaamisensa . Vahvistus tai kaksi oikeaan paikkaan kyllä tarvitaan. Vaikkakin ei niihinkään oikein jaksa uskoa, kun kaikki, no okei monet, keihäänkärjet tuntuvat Rautakorven käsittelyssä tylsyvän. Tehoja ei näy tai alkuhuuman jälkeen seuraa tehottomuus… Kauden päätyttyä tehdään analyysit ja minusta sekin on vaihtoehto, ettei Rautakorpi jatka. Mutta tulokset ja tekemiset ratkaisevat.

ZZTapsulla on sentään selkeä agenda, oikein ajojahti, eikö niin? Tilastot oli valmiina jo ennen pillin vihellystä :blush:

Ja kuten sanoit, jokunen kannattaja odotteli kurssin kääntymistä tänä viikonloppuna, mutta minä odotan sitä vasta myöhemmin. Tietenkään ei mitään valmentajanvaihdoksia, sehän olisi typerää toimintaa. Sanot, Tapsu, ettei se peli ainakaan tämän huonommaksi voi mennä, mutta kyllä se voi. Ja tässä kun on tällä poppoolla yhdessä rakennettu koko kausi, niin ainakin samalla porukalla on 110% paremmat mahdollisuudet saada palat loksahtamaan paikalleen, kuin jos valmennusta vaihdettaisiin. Toki hetkellinen virtapiikki tulisi vaihdoksesta, ja sen jälkeen romuttuisi kaikki, myös iso osa Tapparan organisaation kaunista kuvaa.

Muistakaa miten pienestä oli kiinni eilinen HIFK -peli. Tänään ei bensa riittänyt. Siinä se, keskiviikkona jatkuu Pyhätössä. Seisokaamme omien takana, kyllä ne yrittää ja osaamista on.

3 tykkäystä

Kyllä mua ainaki harmittaisi jos Rautakorpi sais kenkää. Jotenki on tän vkonlopun pettymyksistä huolimatta usko Jukan masterplaniin ja sen toimivuus jäis näkemättä jos homma keskeytettäisiin. Jotenki Jukan naureskelu tappiotilanteessa toi meikäläisellekki ihan hyvää signaalia.

2 tykkäystä

Ei muuta kuin verokortti tassuun ja kiitos ja näkemiin. Jostain syystä (joku/kuka/mikä) porukka on kuin paskasäkki. Sormi ei osoita mihinkään muuhun kuin valmennukseen. Heippa.

Olisi suorastaan idioottimaista antaa potkut Rautakorvelle.

2 tykkäystä

En tiedä onko teikäläisellä keikkatyö (30 vieraspeliä + playoffit) ja pari pientä lasta. No, itse olisin ainakin mukuloiden lapsuusvuodet enemmän kotona jos mahdollisuus sellaiseen olisi olisi. Voihan se olla että Tapolalle on pakotettu sellainen mahdollisuus että voisi melkein kokonaan Tampereelta olla entisen paikkansa esimies ja kehittyä samalla valmentajana?

On. Työmatka 100 km viisi päivää viikossa. Lapsia enemmän kuin tuo pari.
Olen melko varma, että Tapolan tilanteessa, kuten varmaan aina ammattilaisurheilun ollessa kyseessä, ammatillinen näkökulma ja ura vie voiton perheen yhteisen ajan kustannuksella.
Olen myös vakaasti sitä mieltä, että Rautakorven paluu ja Tapolan roolin vaihto oli sovittu jo hyvissä ajoin. Varmasti olisi saanut valmentajan pestin muualta, mutta onneksi jäi meille tuohon rooliin.
Mutta tuskinpa Rautakorven potkut tässä vaiheessa enää mitään auttaisi. Sitä paitsi Rautakorpi on organisaatiossa puolijumalan asemassa, eikä hallituksella ole uskallusta antaa tälle potkuja ja samalla heiluttaa yleisellä tasolla erinomaisesti toimivaa rakennetta.
Näillä mennään, eikä oikein muuta voi kuin luottaa keväällä tapahtuvaan ihmeeseen.

1 tykkäys

No, mutta et vastannut ottaisitko vastaan entisen työsi esimiehen aseman jos voisit ne reissupäivät leikata vähintään kolmannekseen. Itse ainakin ilman muuta tekisin niin jos olisi mahdollisuus. Aika naurettavana näen näkemyksen että Tapolan ylennystä nähdään pakotettuna alennuksena.

1 tykkäys

Alkaa mennä pahasti ohi aiheen, mutta luuletko että niitä matkapäiviä tulee Tapolalle vähemmän kuin Rautakorvelle? Taitaa tulla enemmän ulkomaanmatkoineen.
Tuohon omaan elämään liittyvään kysymykseen en katso tarpeelliseksi vastata, kun ei liity mihinkään mitenkään eikä urat ole oikein vertailukelpoiset.

Järjetöntä vaatia potkuja. Peli kulkee välillä voittoputkessa ja enemmän kyllä heikommin, mutta sarjasijoitus edelleen kolmas. Tapparalla on kahden mestaruuden siivittämänä varaa kokeilla - ja olla kärsivällinen. Tämän organisaation takana ei tarvisi painella paniikkinappia näin herkästi. Onneksi johto ei niin tee. Nyt vaan huippusentteri sisään ja kohti playoffeja. Kohta ollaan taas voittoputkessa ja aaltoliike tasoittuu ennen maaliskuuta.

3 tykkäystä

No, Rautakorven lapsi/lapset on pitkälti aikuisia (kerran olen Jukan nähnyt hampurilaisella poikansa kanssa joka oli omaan silmään n. 25-30v) ja Tapolan lapset on ainakin mitä olen itse nähnyt niin n. 10v. Vissi ero etten sanoisi jos tän kauden valmentamista miettii perheen kannalta.

1 tykkäys

Ei kenkää missään tapauksessa, eilinen HIFK peli oli pelillisesti hyvää, lopun nukahdus ikävämpi juttu mutta näitäkin tulee aina joskus. Mestaruutta tavoitteleva ryhmä kasassa jo nyt ja kuitenkin sentteri on haussaa ja tulee tarpeeseenkin jos sellainen löytyy. Savinaisen tavoittelu on edelleen menossa ja ratkaisu tullee viimeistään olympialaisten jälkeen.
Nämä HIFK ottelut näyttivät hyvin sen mikä on Jasun arvo joukkueelle, eilinen loppu olisi todennäköisessti ollut toisenlainen Jasun pelatessa.
Minä en ole ollenkaan huolissani tulevasta maalis- huhtikuusta, kyllä se tästä lähtee, enemmän olen huolissani niistä jotka ovat niitä potkuja nyt vaatimasssa, miten heidän käy jos mestaruutta taas torilla juhlitaan tänä(kin) keväänä. Pieni pelko myös siitä saanko lipun tilattua syksyn edes toiseen Winnipeg-Florida peliin.

8 tykkäystä

Kysytäänpä toisinpäin eli kerro konkreettisesti jatkuvan valituksen sijaan, että mitä sinun mielestäsi Rautakorven “sapluuna” tarkoittaa ja mikä siinä mielestäsi mättää?

Mitä asioita mahdollisen uuden valmentajan olisi tuotava mukanaan joukkueeseen, jotta peli avautuisi?

Lisäksi haluan kuulla kuinka näit HIFKin rosterin verrattuna Tapparan rosteriin viikonlopun tuplapeleissä?

Auttoiko HIFKillä esimerkiksi Raskin, Heiskasen ja vaikkapa Carlssonin paluu rosteriin sairauslomien jälkeen juuri kyseisenä viikonloppuna ja kuinka Tapparan valmennuksen olisi tullut varautua tähän? Mitä Tapola olisi tehnyt toisin?

3 tykkäystä