Muiden joukkueiden maskotit

Joo, peli oli jotain 4-1 tuossa. Yritti oikein voimalla päästä vielä ylös vieraskatsomoon tämän videon jälkeen, mutta järkkärit nappasivat tämän kiinni ja veivät helvettiin.

5 tykkäystä

Ehkä Pekko on suuttunut kun ei saa vieras peleissä heilua. Mutta onhan tuo nyt ihan älytöntä provosointia.

PS. Vaikka eihän ne liput pelin katsomista haittaa vai miten se meni?

Mun mielestä maskotin tehtävä ei oo provosoida.
Mitä siitä kukaan hyötyy?
Asia on ihan eri jos ennen peliä tai pelin alkupuolella vähän naljailee, kuten vaikka Tapsu usein istumapaikoilla oleville vierasfaneille hyväntahtoisesti, muttei se ikänään menis vieraspäätyyn provosoimaan tappion hetkellä.

Mun mielestä mautonta ja turhaa.

5 tykkäystä

En mä tästä yöuniani menettänyt, enkä asiaa murehdi. Ei ole niin iso asia itselle. Mutta:
Mun mielestäni vaan turhan provosoimisen vois jättää pois, koska muuten toi Pekko on vissiin ihan onnistunut ja maineikaskin maskotti sometileineen päivineen.
Mitä kukaan hyötyy siitä, että järkkärit joutuu menemään tilanteisiin rauhotteleen, kun faniporukkaa provosoi maskotti, eikä edes toiset fanit? :sweat_smile:
Mun mielestä fanienkin pitäs katsomossa keskittyä omien kannustamiseen, eikä toisten provoamiseen tai dissaamiseen. Samaa odotan maskoteilta.

1 tykkäys

Jos ite olisin ollut paikalla olisin nauranut vaan ja heiluttanut lippua kilpaa, ottanut ehkä yhteiskuvan muistoksi.

3 tykkäystä

No näinhän tuohon olisi pitänyt varmaan suhtautua, mutta turhaa provoa. Lauantai-ilta ja vieraskatsomoon yrittää änkeä lippuineen niin äkkiä siellä kaljahuuruissa joku olisi ollut Pekon nokassa kiinni ja isompi äläkkä olis ollut valmis. Enkä tiedä onko ihan ok, jos järkkärit joutuu estelemään maskottia😂

7 tykkäystä

Eikös ne Ilveksen fanit ja maskotit ja muu henkilökunta ole tässä vuosien varrella provosoineet, joten sitä saa mitä tilaa.:rofl:

Pekko ei varmaan tiennyt, että osastolaiset ovat maailman pahimpia itkuiikkoja, jos joku vähän poikkeaa jokailtaisesta mummon kaakaorutiinista.

19 tykkäystä

Onko Pekolla Ilveksen fanit ja maskotti takataskussa? Kova kaveri😅

https://www.tiktok.com/@pekkopelikaani/video/7134700395540122886?is_from_webapp=1&sender_device=mobile&sender_web_id=7062044439891461637

12 tykkäystä

Vähän kaksjakoiset fiilikset tästä Pekon tempauksesta. Toisaalta todella noloa ja epäurheilijamaista touhua enkä pidä missään nimessä. Toisaalta juuri sopii kuin nyrkki silmään Pelicansin imagoon ja tuo sitä kaivattua väriä liigaan.

1 tykkäys

Vähän mautonta, mutta enpä yöuniani itse menettäisi.

3 tykkäystä

Kyllä se on just näin. Kun siihen leikkii kerran ryhtyy, pitää sitä itsekin vähän kestää. Chänteissä haetaan myös vastustajasta negaa, eikä tyydytä vain kannustamaan omia (tyyliin “Ilves on tulessa, mouhot on kusessa…”). Kyllä sitä sataa omaankin laariin, kun tarpeeksi ärsyttää. Ja se lahtelainen kannattaja"kulttuuri" on erittäin otollista maaperää tällaisten tapahtumien näyttämöksi.

4 tykkäystä

Videon perusteella näyttää selkeästi yksittäistapaukselta.

16 tykkäystä

Tästä on vähän turha syyttää ainoastaan Ilvestä, mutta poikkeuksellisen korostunutta Ilveksen kannatuskulttuurissa on ollut ja ikävä kyllä on edelleen, että siellä todella ei rakenneta kovinkaan paljoa omasta vaan enemmänkin näiden uhkakuvien kautta. Toki kai se on sama juttu muillakin, mutta itse en ihan niin voimakkaasti tuota ole muualla kokenut, ehkä korkeintaan Jyväskylässä.

Tavallaan koen lievää iloa siitä, että juuri Ilves saa erittäin konkreettisesti maistaa sitä myös muilta, kuinka kiva se on, kun vieraasta tehdään ns. sisältöä omalle kannatukselle. Ja parastahan tässä on se, että selvästi meinas ärsyttää.

16 tykkäystä

Olisiko tilanne pitänyt ratkaista kuten Sinikaarti ja hyökätä Pekon kimppuun kuten Sinikaarti yritti tässä tovi sitten Ilves-Kissoja vastaan pelatussa hyökätä sen teidän fanikatsomoa kohti tuuletelleen kimppuun? :grinning:

Luetaankohan Maikkarilla palstaa?

1 tykkäys

Tuo Maikkarin uutisen esikatselukuvassa oleva vanha Pekko on kyllä aivan hirveän näköinen, onneksi se päivitettiin paljon parempaan versioon.

Noin muutenhan tuossa “Pekko-kohussa” ei tunnu oikein olevan mitään, mistä pitäisi ottaa kuumaa. Eihän tuossa edes provota mitään, vaan heilutetaan lippua pelikatkon aikana. Toki näyttää tuolle istuvalle kaverille tulevan vähän liiankin lähelle nokkansa kanssa kun astuu rivin ylemmäs, mutta muutenhan tuossa ympärillä olevat Ilveksen fanikamoihin pukeutuneet ihmiset vain hymyilevät/nauravat seisomakatsomoa lukuunottamatta, missä etenkin etualalla olevat herrasmiehet näyttävät asiasta suurestikin pahoittaneen mielensä.

Pekko on oikein toimiva maskotti, ja etenkin perheen pienimmille sekä naisille tuo uppoaa todella hyvin. Monesta asiasta voidaan olla montaa eri mieltä, mikä on hyvän urheiluhengen mukaista, mikä taas on hyvän maun mukaista ja niin edelleen, mutta lopulta maskotin tehtävä on kuitenkin viihdyttää katsojia, ja siinä Pekko onnistuu illasta toiseen ihan erinomaisesti. Mieltä oikein lämmitti eilen, kun näki miten eräälle pikkufanille oli taiteiltu ihan oma kotitekoinen Pekko-puku, mikä päällään tämä ylpeänä seurasi äitinsä kanssa peliä.

7 tykkäystä

No huhhuh! Tosissaanko meinaat, että tästä pitäisi pelkillä sakoilla selvitä? Itse ehdottaisin Pelicansin sulkemista pois sarjasta ja Pekolle vähintään 4-6 vuoden vankeustuomiota. OLEN PÖYRISTYNYT JA VIHAINEN!!!

11 tykkäystä

Katsoin videon Pekosta. Melko noloa huutamista on myös osastolaiselta tuossa. Kovin on totista ja tosissaan.

1 tykkäys

Eikai tästä Pekon tapauksesta voi sanoa kuin samaa, kuin osastolaisten hölmöillessä. Omassa Pekko asussa tullut, ei kuulu Pelicansin organisaatioon.

Mutta ei fiksuinta Pekkoilua, onneks tällä kertaa osasto osasi olla rauhassa, eikä Pekon nenä ole solmussa. Propsit kerrankin naapuriin kun aihetta :grin:

3 tykkäystä

Tapsu voisi mennä Lahteen vierailulle ja istua Pekon kanssa sulassa sovussa :smiley:

3 tykkäystä