NHL Draft 2026

Juu näin se menee..F1 eli felony one, on mitä saa tapon yrityksestä tai murhan yrityksestä. Eli tämän uhrin on pitänyt olla tajuton :thinking:

Puheet “ ends with two punches” ja leuka murtunut kolmesta kohtaa ei oikein täsmää. On nimittäin melkoinen pubikoukku ollut :smiley: Toisaalta McKennalla on alkuperäiskansojen juuria äidin puolelta. Mitä tästä on lukenut Kanadan puolelta niin kauheasti ei tuomita McKennan tekoja, enemmänkin tuota joka on päätään aukonut. Toisaalta Kanada ja jääkiekko..

3 tykkäystä

Kampuksen poliisi on julkaissut tiedotteen tapahtumasta ja vahvistaa kaiken mitä on huhuiltu.

Jos tämä etenee oikeuteen ja noilla nimikkeillä tulee tuomio, niin McKenna uhkaa vankila ja todennäköisesti hänet karkoitetaan Yhdysvalloista, eikä hänellä ole oikeutta palata takaisin. Näitä karkotuksia kuitenkin kumotaan,sitä en yhtään tiedä kuinka usein. Mutta tälläistä tuomiota ei ilmeisesti syyttäjä kovin helposti lähde ajamaan vaan nämä ovat vain sen takia että, McKenna myöntäisi kevyempiä kohtia.. Jos ymmärsin oikein..

Se kuitenkin tiedetään että takuita vastaan on päässyt pois vankilasta odottamaan jatkoa. Asiantuntija arvioi että, ei menisi oikeuteen vaan McKenna myöntäisi em. syistä pienempiä rikoksia. Tämä puolestaan mahdollistaisi uhrilta korvaushakemusta siviilioikeudessa. Eli arvio on että, McKenna saa tuomion kevyemmistä rikoksista. Välttää vankilan/karkoituksen mutta saa yhdyskuntapalvelua, tuntuvat sakot ja maksaa uhrille korvauksia tapahtumasta,jos/kun asiaa käsitellään siviilioikeudessa.

Sitten vielä mitenkä Penn State suhtautuu kaikkeen tähän..

1 tykkäys

Jos 2020 luvulla ei olla opittu, että henkinen väkivalta on yhtä paha, kuin fyysinen, niin ollaanko opittu mitään? Ihan vaikka koulukiusaamista jos ajattelee, niin monen henkisen väkivallan uhri traumat on suuremmat, kuin fyysisen…

2 tykkäystä

Ei ihmiskunta opi virheistään. Yksilö voi oppia, kun tarpeeksi kauan toistaa samaa virhettä, niin ko. virheen voi oppia välttämään. Jollekin se on yksi virhe, kun oppii, toiselle 100 virhettä ja kolmas ei opi, vaan toistaa samaa virhettä.

Ihminen väestönä ei opi, vaan toistaa loputtomasti saman virheen.

1 tykkäys

Veikkaan, että tässä tapauksessa ei kun toisen naama on uudelleen rakennettavana. Vähän heikko olkiukko vetää kiusaaminen tähän.

Edit: henkinen väkivalta ei ihan kata sitä, että joku sanoo sua huoraksi ja voit poistua tilanteesta. On aika vähättelevää vetää toi termi tähän tilanteeseen.

1 tykkäys

Veikkaan että jos kentällä haukut jonkun äitiä huoraksi nii aika nopeesti napsahtaa käytösrangaistus. Chirp on oma lajinsa ja siihen ei huorittelu kuulu (pelaajan ehkä mutta ei vanhemman)

1 tykkäys

Meillä jokaisella on omat rajat… Toisaalta, jos oot ottanut riskin, että auot päätäsi, niin silloin otat riskin, että saat turpaasi. Kannattaa miettiä miten aukoo päätänsä ja kenelle. Vähän niinku taklattavan vastuu…

3 tykkäystä

Se ei vaan auta rikoksesta syytettäessä mitään vaikka mitä toinen olisi sanonut ja vastaat siihen tän tasoisella väkivallalla.

Nii. Siinähän on selkeä puute lainsäädännössä… Ei olla siis opittu. Toisaalta jenkeissä on common law ja valamiehistö, joka voi todeta ihan lyöjän syyttömäksi, koska “uhri” on aloittanut tappelun loukkaamalla.

1 tykkäys

Siis sun mielestä lakia pitäis muuttaa niin, että jos joku sanoo sulle ilkeästi voit hakata sen sairaalaan? Jotain rajaa nyt hei näihin fantasioihin

1 tykkäys

Kyllä se on lieventävä tekijä tässä.. Mitä asiasta luin niin syyte kohtia on siksi juurikin sen takia että, etenee tuomioon muista kohdista. Tätä ei ilmeisesti kumota koska on f1, mutta McKenna voi myöntää rikokset lievempinä (oikeastaan hänen ainoa keino, jos haluaa uraansa jatkaa). Siviilioikeudessa sitten käydään läpi sitä kuinka isoihin korvauksiin uhri on oikeutettu. Haasteen jälkeen tämä tuskin oikeuteen menee vaan sovitellaan oikeuden ulkopuolella. Isoin juttu McKennan kannalta on että, välttyy felony 1 tuomiolta, joka johtaisi mahdollisen vankeustuomion ja karkoitukseen.

1 tykkäys

Aikamoisia sanoja laittelet toisen suuhun.

Siis sun mielestä toiselle voi sanoa ihan mitä tahansa, ilman että asiaan saa kukaan reagoida mitenkään?

1 tykkäys

“Siinähän on selkeä puute lainsäädännössä…” Viittaa tohon mun mielestä aika selkeesti? Ja muita mahdollisia reaktioita ei ole kun tämä?

1 tykkäys

Miten itse reagoisit jos joku aikansa soittaisi suutaan ja haukkuisi äitiäsi huoraksi? Jossain ollut mainintana intiaanihuora. Tohon vielä teini-ikäinen niin ihmekös.

Paha sanoa, en ole ollut vastaavassa tilanteessa. Oon kuitenkin tässä puhunut laista ja sen seurauksista draftiin liittyen en omista fiiliksistäni. Eiköhän riitä ainakin mun osalta tältä erää kun tää ketju alkaa rönsyilemään pois aiheesta.

Edit: sen verran vielä kun kuitenkin kysyit, ehkä koittaisin keksiä jonkun muun keinon reagoida kun riskeerata miljoonien änäriura, jonka eteen kyseinen äiti on varmaan tehnyt aika helvetisti duunia.

Nyt on kyllä kovaa argumentaatiota puolin ja toisin.

Joku sanoo ilkeästi ja saa antaa vähän takaisin → saa hakata sairaalaan

Joku juoppo häiriköi ja loukkaa → verrataan koulukiusaamiseen

Tuomitaan selkeä fyysinen väkivalta → mitään ei saa tehdä, jos joku käyttäytyy ikävästi.

6 tykkäystä

Minä ymmärsin tuon lakiasian niin, että rosollin mielestä laki ei ole ajankohtainen henkisen väkivallan osalta. Voi olla että ymmärsin väärin.

Tietenkin on. Koitin vain vetää argumentoinnin tehokeinona vetää sinun kommentistasi yhtä mustavalkoisen lopputuleman, mitä sinä vedit rosollin kommentista. :slight_smile:

2 tykkäystä

Tämä on nykypäivää :thinking:

Joissain on vielä paikkoja missä, kunnioitus merkitsee jotakin. Jos pieksee epäkunnioittavasti suutaan varsinkin jonkun äidistä, niin melko usein sillä on seurauksia. Kaikki pystyy “jeesustelemaan” mitä vaan kun ei ole tilanteessa ollut.. Alkoholilla ja nuorella iällä on selvästi osuutta tapahtuneeseen. Melkein sanoisin että, yllättävän harvinaisia tämän tapaiset uutiset nuorien tulevien supertähtien kohdalla. :thinking:

Tässä monta monessa, kuten sanotaan. Joo, toisen vanhempia pitää kunnioittaa, ja kyllä tuo turpiinsa saanut tyyppi tietty kerjäsi verta nenästään, mutta enenevissä määrin on kyllä otsikoita nuorten taipumuksesta väkivaltaan, eikä tällainen supertähti ole siinä mikään poikkeus.

Joskus seitsemänvuotiaana olin itsekin sellainen, että ei tarvinnut paljon sanoa, että olin nyrkit pystyssä – onneksi niillä ei siinä iässä saanut mitään aikaan. Sellaisen käytöksen pitäisi kyllä viimeistään teini-iän kynnyksellä karista. Väkivallan ihannointi on nousussa ja nyrkiniskuja pidetään ihan asianmukaisena rangaistuksena vaikka sun mistä. Minulla on aika vahva mielipide asiaan, ja se on se, että jos ei ole muita keinoja käsitellä elämän vastoinkäymisiä kuin väkivalta, jonkinlaisen hälytyskellon pitäisi soida. Minulle se on merkki heikkoudesta ja epävarmuudesta. Jopa tällä palstalla näkee aika ajoin viestejä, joissa pitäisi saada mukiloida kiusaajia ja ties keitä, enkä ymmärrä niistä ainuttakaan.

Jos joku juoppo alkaisi minulle huudella jotain äidistäni, en jaksaisi kyllä korvaani tälle lotkauttaa. Tiedättekö miksi? Siksi, että ei sellaisen mielipide kosketa minua millään tavalla.

Edit: menee kyllä mieluummin jo nuorten pahoinvointi -ketjuun, mutta tämä keskustelu nyt on aloitusviestistä lähtien koskenut tätä McKennaa. Kyllä tuo kaveri varmaan vielä NHL:ssä tekee kovaa jälkeä, ja toivottavasti myös vähän kasvaa, koska jos on valmis riskeeraamaan esimerkiksi draft-sijoituksensa muutaman loukkauksen vuoksi, niin tyhmähän se on.

10 tykkäystä

Jos jonkun sanaharkan takia lyö kaverilta leuan paskaksi ja hampaita pois, niin tuomio pitää tulla ihan ”taulukon” mukaan, mielestäni

Ei millään tulevalla NHL statuksella (?) pidä saada erityiskohtelua. Niin makaat kun petaat.

7 tykkäystä