NHL paikan päällä - kysymykset, vinkit ja kokemukset

Käy toki kortit, tuo kommentti oli tuosta taksihommasta yleisesti New Yorkissa ja muuallakin USA:ssa, että se on nihkeätä ja aina kuskit haluaisivat jollain verukkeella mielummin käteistä. Milloin laitteet ei toimi ja muuta.
Huvittavimpia kokemuksia asiasta on ne kerrat, kun olen maksanut käteisellä taksissa, ja kuitenkin pyytänyt kuittia. Olen muutaman kerran saanut pinkan tyhjiä kuittilomakkeita, ja hymyn kera ”here you are, sir…”. Että täytä siitä itse😮.

Jaah, en tajunnu että puhe oli takseista. :smiley: Luulin että tuo maininta käteisestä oli erillinen kommentti.

Käteistä toki kannattaa pitää kuitenkin aina mukana jo ihan senkin takia, että tippaus on sujuvampaa.

1 tykkäys

Viikon mittaisen metrocardin hankinta ihan ehdoton. Ei kannata paljon takseilla / ubereilla tuolla liikkua jo pelkästään ruuhkien takia.

Jos jotain voin ohjelmaan ehdottaa, niin ensimmäisenä aamuna kun jetlag painaa, ota suunnaksi Wall Street. Käy nappaamassa jostain paikallisesta kahvilasta munakas ja kahvi mukaan ja mene pörssin tienoille nauttimaan aamupalaa. Samalla mukava seurailla, kun ihmiset kiitää pörssiin töihin. Tuosta on sitten hyvä jatkaa kohti pier 17, josta muistaakseni lähti jokilaiva brooklynin puolelle. Brooklynissa kannattaa myös käväistä jossain kahvilla ja sitten marssia siltaa pitkin takaisin. Ja kun aikaisessa on liikkeellä, niin ei kauheasti aasialaisia turisteja ole häiritsemässä.

1 tykkäys

Lentoliput ostettu. Norwegianilla meen 1 välilasku molempiin suuntiin. Lennot maksoi Helsinki-New York-Helsinki 327,40e. 3 peliä ainakin nään 1.12 Nyi-Columpus, 2.12 Nyr-Winnipeg ja 4.12 Nyi-Winnipeg. Lisäksi 3.12 Boston-Carolaina mahdollinen. Matkasta sen verran että aluksi meen viikoksi (23.11-30.11) Atlantaan sukulaisten luo ja 30.11-5.12 olen New Yorkissa. USA sisäisiä lentoja en vielä ostanut.

7 tykkäystä

Parin viikon päästä reissuun jenkkeihin. Tavoitteena olisi nähdä seuraavat pelit.
Nashville-STL
Islanders-Columbus
Rangers-Vegas
Devils-Vegas
Hiukkasen meinaa olla jo matka kuumetta.

22 tykkäystä

Noniin reissusta palattu. Eikä nukuta joten kirjoittelempa omat kokemukseni NHL peleistä ja jotain vielä New Yorkistakin. Ensiksi menin viikoksi Atlantaan sukulaisten luokse. Sieltä kävin katsomassa Nashville-STL pelin. New Yorkissa näin pelit Islanders-Columbus, Ranges-Vegas ja Devils-Vegas.

Nashvillen halli oli hieno ja hyvin toimiva. Varsinkin valtava videotaulu jossa erittäin hyvä kuva teki vaikutuksen. (muissa halleissa ei ollut lähellekkään niin hyvä). Musiikki soi hallissa erittäin kovaa jopa häiritsevästi. Ihmisiä oli kohtalaisen hyvin. Kannatus aika vaisua. Lukuun-ottamatta hienoa pilkkalaulua vastustajan mokelle aina sen jälkeen kun kotijoukkue oli tehnyt maalin. Aluksi ihmeteltiin et miksi yleisö buuasi Saroksen jäälle ja buuasi aina kun Satoa torjui. Mutta ilmeisesti se olikin kannatus huuto Juuuuuu! Peli intensiteltiltään hiukan vaisu. Rannoilla koti voitto ja hyvillä mielin ajeleen kohti Atlantaa. Lisä bonuksena se että tämä oli ainut halli reissussa missä pääsi tupakalle pelin aikana. Lippu oli keskiviivan kohdalta aika ylhäältä hinta 70$ etukäteen ostettuna. Ennen peliä kävimme Johny Cash museossa mikä on ihan hallin vieressä.

New Yorkin pelit.
Islandersin Barclays Center on ihan surkea halli. Ei minkäänlaista tunnelmaa. Toinen pääty kokonaan ilman katsomoita. Peli oli huono tasoinen ja katsojat istuivat kuin mykkä p…a. Katsojia aika vähän. Olut maksoi 15$. Ihan ryöstöä. Tosin niin oli muuallakin. Muualla oli kyllä pint kokoiset täällä puoli litraa. Sytkärin takavarikoivat turvatarkastuksessa. Oli mukava etsiä mistä ostaa uusi pelin jälkeen. Tästä pelistä jäi huono kokemus. Niin ja sielä oli se katsomo tappeluun jonka näimme aika etäältä. Lippu pääkatsomosta noin puolesta välin lippuluukulta ostettuna 54$.

Rangersin peli. Kovat odotukset hienosta kiekkopyhätöstä. Ja olihan se vaan jotenkin tosi hieno. Halliin se hienous sitten loppuikin. Vaikka katsojia oli kohtuu hyvin jäi tunnelma vajaaksi. Keskiverto Tapparan pelissä katsojat pitää enenmän ääntä kuin mitä tuolla oli. Pelin taso varsin keskinkertainen. Lippu ostettiin kohtuu paikoille joltain ukolta box offisen (lipunmyynti) edestä hinta 40$kpl ovh näytti olevan 88$. Kokonaisuutena ok kokemus.

Devils peli. Penstationilta junalla Newarkin penstationille. Helppo nopea ja halpa maksoi 10$ edestakaisin. Asemalta yhdyskäytävää suht lyhyt kävely hallille. Halli oli käytäviltään hiukan erikoinen tuli mieleen ostoskeskus. Itse katsomo puoli ok. Mediakuutio iso mutta sen kuvan laatu pelitilanteissa ja hidastuksissa valitettavan huono. Nyki ja oli lähes Hakametsä tasoa muutenkin. Katsojia aika vähän ja tunnelma vaisu. Ainut kannatus huuto mikä kuului harvoin oli sama kuin muillakin lets go devils lets go. Tuo muuten ihmetytti eli toki joukkueen nimi vaihtui mutta muuten sama huuto kaikissa halleissa. Kai tää sit oli perus peli. Lippu kohtuu paikoilta taas joltain ostettuna 25$ ovh 68$.

Yhteenveto peleistä. Paraskokemus Nashville. Yleisesti ihmetytti kaikissa peleissä hallin hiljaisuus. Peli nopeus oli hitaampaa mitä olin etukäteen odottanut. Fyysisyys puuttui kaikista peleistä. Halleista sai kyllä kaikkea syötävää ja juotavaa. Mutta hinnat sikamaiset eli jos kalja on kolme kertaa kalliimpaa kuin lähi bupissa on se minusta ryöstöä. Mutta nyt on koettu 4 peliä ja 4 eri hallia. Lopputulema kritiikistäni huolimatta on kokemuksena positiivinen. Mutta myös silmiä avaava. Moni SM-liiga pelaaja on mielestäni mahtuisi aivan hyvin pelaavaan kokoonpanoon noissa joukkueissa mitä näin.

Yleistä New Yorkista.
Liikkuminen ehdottomasti metrolla. Halpaa, helppoa, nopeaa ja turvallista. Edes myöhään illalla/yöllä ei ollut mitään häiriö käyttäytymistä tai uhkaavaa tilannetta. Majoituimme airbnb kautta 40e/yö/henkilö. Sopu hinta majapaikka sijaitsi Brooklynissa. Nähtävyyksiä tuli kierrettyä ja jäi harmittavan kun en ollut hommannut New York passia tai vastaavaa. Olisi tullut iso raha säästö. Itse olin siis tuolla 6 päivää. Nähtävää jäi paljon kokematta. Ehkä menen vielä joskus uudestaan. Mutta vuoden aika saisi silloin olla lämpöisempi.

12 tykkäystä