Niklas Bäckström

LeKillä torjuu tänään Arttu Kulmala kakkosenaan melko tuntematon suuruus Eetu Haavisto.

3 tykkäystä

Noniin, eli Nikke on siis ihan mulkku, kun ei suostunut lähtemään LeKiin. :wink:

Sairaana ilmeisesti sitten.

12 tykkäystä

Ainaki tänään Kulmalan Arttu pelaa LeKin maalissa. Ei Nikke.

E. Sorry en huomannut, että oli jo tuolla yllä.

1 tykkäys

Niin kuulemma. Kerrotaan tuossa yllä.

Huilaisko se Nikke huomista varten vai miksi ei ole tänään ollenkaan kokoonpanossa? Siis meinaan että olisko jäänyt bussireissulta pois kun pelaa huomenna? :thinking:

Suht luotettavilta tahoilta kuulin, että Bäckströmin täytyy viettää aina peliä edeltävä vuorokausi jonkinlaisessa painetankissa, että pysyy paikat ehjinä pelissä.

Nyt ne nokkakärryt, joilla tuota tankkia on normaalisti tarkoitus roudaillaan vieraspelimatkoilla, ovat huollossa, ja siksi jää tämä reissu väliin.

Voi tietysti olla myös joku muu syy.

13 tykkäystä

Mä aattelin Nikellä että on paikat jumissa lauantaina (olettaen että hän pelaa silloin) jos istuu edellisenä päivänä 6 tuntia bussissa, mutta toihan onkin paljon raflaavampi selitys. :joy:

1 tykkäys

Siis eihän nyt ole aprillipäivä eihän… tai siis sais kyllä olla, sillä hymyilyttämään pistää tämä “painetankki”. Kaikki kun ei täällä ole niin lihashuollon ammattilaisia, niin itsekin luin tuon tarinan kahteen kertaan. Ihan varmuuden vuoksi. :wink:

2 tykkäystä

Nikke pelannee huomenna. Turha nelikymppisen papan matkustaa bussissa luukkua avaamaan, parempi huilata kotona.

3 tykkäystä

Ja nyt sitten suut suppuun ennenkuin Jatkoaika uutisoi Nicken painetankista! :laughing:

Mieluusti näkisin Nicken huomenna tositoimissa. Mutuna luulen, että peluutuksessa on osin menty
nuorempaa veskaria ajatellen (KooKoo-pleissä takaisin maalinsuulle vaihto) ja funtsittu, että Nicke konkarina saa helpommin nollattuna huonon peli, mutta Heljankolle mahdollisimman nopsaan ns. heikomman pelin jälkeen onnistumisia.

1 tykkäys

Tämän illan vastustajan toista maalivahtia eli Niko Hovista Pelicans-ajoillaan kuljetettiin erikoisvalmisteisella pakettiautolla vieraspeleihin. Hovinen ei kipeiden lonkkiensa vuoksi kannattanut/ voinut istua joten pakettiauto oli varustettu niin, että Hovinen pystyi makaamaan koko matkan ja hänen lonkkiansa pystyttiin myös jossain määrin hoivaamaan. Lisäksi jos oli vähänkin pidempi reissu, niin Hovinen kävi sopivasti matkan varrella olleessa uimahallissa hieman kevyesti vesivoimistelemassa. Eli tarvittaessa matkaan tehtiin pieni mutka, että uimahalliin päästiin. Sitten kauden päätyttyä Hovisen lonkat operoitiin ja ne kuntoutettiin.

Onhan tuota painekammiohoitoa käytössä myös. Laittaa hakusanaa vaan: vammat, painekammio jne. jne.

9 tykkäystä

Ettei tässä nyt kävis mun osalta niin, että “tieto lisää tuskaa”. No, eikös tämä nyt vielä ole Niken osalta osittain vitsailua. Mutta pikkuisen huolettaa tuo Niken rooli joukkueessa ihan pelaajana. Henkistä tukea varmasti antaa Heljangolle ja ehkä muutenkin saattaa olla jonkinlainen isähahmo, eräs niistä, joukkueen pukuhuoneessa. Mutta muuten. Ei kai tässä ole meillä orastava ongelma maalivahtipuolella. Kun Heljankokin näyttää vielä pikkuisen opettelevan.

:hushed: Totuus on (melkein) aina tarua ihmeellisempää!

Noh, kun jääkiekkomaalivahtien joukossa on henkilöitä jotka esim. kodista peliin ajaessaan kääntyvät ja palaavat niin monta kertaa takaisin kotipihaansa ja lähtevät uudelleen matkaan kunnes reitin kolmas liikennevalo palaa “peliin mennessä oikean värisenä”, tai jos joku muu kuin maalivahti itse koskettaa ennen peliä vaikka mailaa tai muuta varustetta pienesti hipaistenkin ennen jäälle menoa ja tämän kosketuksen takia maalivahdin mielestä kaikki varusteet pitää ottaa päältä pois ja pukea uudelleen päälle, niin jääkiekkomaalivahtien maailmassa lähtökohtaisesti mikään ei ole mahdotonta tai tarua.

Nämä kaksi esimerkkiä ovat NHL:stä. Ensimmäinen eli “kolmas liikennevalo oikein tai väärin” on Tommy Söderström ja toinen eli “varusteisiin ei koske ennen peliä muut kuin minä” taisi olla joku NYR:n 60-70-luvun maalivahti.

11 tykkäystä

Huomenna tarvitaan Nikkeltä huippupeli että saadaan levännyt Saipa kaadettua. Toivotaan että mies jatkaa siittä mihin CHL:ssä ja preseasonilla jäi, ei nyt lasketa sitä pätkää Kookoo-pelistä mukaan.

2 tykkäystä

Onko varmaa tietoa että Nikke maalissa huomenna?

Ei ole, päättelin ihan siittä kun Heljanko on tähän mennessä startannut kaikki pelit ja Nikke jäi tänään pois pelireissulta. Voihan se tietenkin vaikka flunssassa tai koirankopissakin olla, kuka näistä tietää.

1 tykkäys

Soisin jo ihan inhimillisyyden vuoksi Heljangolle sen lepopelin huomiselle. Heljanko tekee kanssa kovasti hommia ja parhaansa yrittää ja sitten tulee näitä tämmösiä maaleja, joissa ajellaan pois maalista ja vastustaja iskee riparit sisään. Tänään oli mun mielestä kaikki semmosia maaleja, ettei noille nyt vaan mitään voi. Tuo neljäs näytti alkuun siltä, että joku gamesaverin paikka siinä olis, mutta eihän siinä oikeasti semmosta ollut. Vastustaja ajaa tuhatta ja sataa maalille pakin ohi ja nopea kosketus kiekkoon ja verkkoon uppoaa.

Sääli. Toivottavasti joukkue tukee ja auttaa Niclas Bäckströmiä vähän toisella tavalla.

1 tykkäys

Eiköhän se huomenna tule se huilipäivä jos vaan Nikke ei ole flunssassa tai jotain. En mä muutakaan syytä näe sille että Nikke jäi tänään pois vieraspelimatkalta kuin että hän on kipeä tai pelaa huomenna. Kyllä jos olisin itse yli 40v maalivahti niin jäisin suosiolla pois tommoselta 6h bussireissulta jos tietäisin että tänään aukoisin luukkua Kuopiossa ja huomenna pelaisin Hakamettässä. :smiley:

2 tykkäystä

Luulin kerran oleeni väärässä, mutta erehdyin. :roll_eyes: Toivotaan että Nikkellä on vaan joku flunssa ja on ens viikolla taas joukkueen mukana.