Osunut aiemminkin silmään näitä. Hienoa, että Nikke muistetaan yhä P-Amerikassa.
Nikke oli Ässiä vastaan erinomainen. Tekemisen rauhallisuus tarttui jotenkin koko omanpään puolustus pelaamiseen ja muutama loisto koppikin sieltä tuli.
Kehutaan kun on aihetta, kun on tullut arvosteltuakin.
Mistä näitä entäs jos tyyppejä sikiää? Viittaan nyt muutamaan viiltävään analyysiin tuossa vähän ylempänä. Nikke pelas hyvän peruspelin. Tosin ei nyt kovin pahoja paikkoja vastustajalle annettukaan.
Minä ainakin kuulun varmaan tähän porukkaan. Minusta Nikkeä ei ole testattu kovia vastustajia vastaan. JYP ja Ässät peleissä ei ole joutunut testiin. Niin vähillä maalipaikoilla vastustaja on ollut.
Mutta eilen pelasi niin hyvin, kun kai voi pelata.
Urheiluromantikko minussa toki haluaisi nähdä Nikken voittavan mestaruuden Tapparassa tai menevän vähintään pitkälle.
https://www.aamulehti.fi/a/201338757
-Kyllä nollapeliä pitää aina arvostaa, koska se vaatii kovan työn joukkueelta. Olemme nyt aloittaneet pelit vahvasti, Bäckström myhäili.
-Niin kuin hierojamme “Vellu” (Veli-Matti Pohjonen) on sanonut, lonkkani ja nivuseni ovat hyvässä kunnossa ikäisekseni. Joudun tekemään fysiikkani eteen paljon enemmän töitä kuin 10–15 vuotta sitten, mutta niin se vain menee. Venyttelen päivittäin.
Jutussa on myös videohaastattelu.
Eräänlainen mahdottomuus on kyllä olla pitämättä Bäckströmistä. Mun mielestä tuo maskin Tappara IFK:n väreillä on kyllä aika hauska jo
Bäckström on saanut vastuuta ja hoitanut ruutunsa hyvin, kun on päässyt pelaamaan. Tältä osin IFK:lle jäi kyllä vähän lyhyt tikku leikistä, koska tällä kaudella Engrenin takana ei varmasti olisi ollut haittaa juuri tästä kaverista.
Aavistelen, että Nikke pelaa keväällä paljon pelejä eikä Tapparan tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan maalivahtiasioissa.
Minä olen ollut skeptinen ja olen edelleen. Eilen nollapeli, tottakai upea juttu. Siellä kuitenkin vastassa joukkue, mikä on tehnyt toistakymmentä maalia vähemmän kuin toiseksi vähiten tehnyt. Tuossa joukkueessa kaksi pelaajaa on tehnyt kaudella yli kaksikymmentä pistettä. Kaikki loput alle kymmenen.
Ehkä se Nikke kakkosena menee. Silti…
Hyvä asia toki, että keventää edes vähän Heljangon kuormaa.
Ja sitten jatkan tuonne maalivahtien peluutusketjuun…
Kärpät asettaa muille vaatimustason kevääseen. Vielä ei voi nähdä, onko olemassa todellinen valmius taisteluun kivikovaa ja hyökkäysvoimaista, nopeaa, vastustajaa vastaan. Viimeaikojen otteista, itseluottamuksesta, yhteistyöstä, ottelutuntuman ja fyysisen tilan mukana parantuneesta suorittamisesta ja Tapparan parantuneesta pelistä ei vielä voi päätellä, onko edellytykset todella taistella keväällä voittavana vahtina, arvokkaimmista asioista. Peruspelaamiseen tekeminen tavallaan riittää, se lienee todettu. Jo tämä on sinällään ihan ok. Riittääkö mestaruustasolle, sitä ei ole millään muotoa todettu eikä selvitetty.
Taitaa Bäcks pelata huomenna vanhassa kotihallissaan. Harkkapelissähän Niklas nollasi kerran jo HIFK:n. Jos onnistuu huomenna, niin otteiden puolesta voisi olla ykkösveskan paikkaa tarjolla… (jos paikat kestää)
Selostajan mukaan piti tänään pelata mutta nyt siis ei ole edes pukenu.Mikähän mahtaa olla flunssa iskenyt kenties?
Se on hyvä arvaus näin flunssakautena. Eilen oli luukkua avaamassa, että ei sillon ainakaan mitään vaivaa ole ollut.
Rauman jääkylmä halli tehnyt tehtävänsä.
Nikke maaliin Kärppiä vastaan, jos paikat kestää. Heljanko ei ole itseäni vakuuttanut niin paljon etteikö voitaisi veskareita peluuttaa tasaisemmin.
Jotain sellaista vaivaa ollut, että Nikke ei ole ollut viimeisissä peleissä pelaavassa rosterissa ollenkaan, vaan Rautiainen on ollut kakkosvahtina… Ihmettelisin, jos Nikke jo perjantaina pelaisi.
Onhan tää mies ollut kyllä aivan turha hankinta, vaikka onkin pelannut pelaamansa pelit suht hyvin. Annetaanko nyt vaan konkarille ns. Viimeinen mahdollisuus ja roikotetaan väkisin mukana?
Hieman ihmetyttää mikä on se motivaatio miksi Bäckström haluaa matkustaa ympäri Suomenmaata istumassa penkillä. Sentään nähnyt NHL:t sun muut reissaamisineen.
Numminen ainakin sanoi, että ei kyllä innostaisi yhtään enää reissaaminen liigaporukan mukana.
Moni taas etsii koppielämää pitkään uran jälkeenkin. Itse uskon vahvasti, että roolit on sovittu reilusti ja keskinäisissä sopimuksissa pysytty, kun tosiaan illasta toiseen kuluttaa penkkiä.
Kyllä homman on pakko olla niin, ettei Nikke ole pelikuntoinen. Sanottiin siitä mitä vain, niin kyllä Rautakorpi olisi jo vaatinut miestä maaliin, mikäli Nikke olisi täydessä iskussa. Heljangolla on ollut sellaisia pelejä, joidenka jälkeen normaali kilpailutilanteessa tulisi huilivuoro. Isoa kättä Tappara on Nikelle antanut, kun maksaa penkille ja saikulle palkkaa ja vastine on pelkkää henkistä pääomaa.
Kevääseen lähdettäessä tilanne on pakko olla toisenlainen.
Tämä on yhä vain arvailua.
Minä arvailen toiseen suuntaan ja epäilen että Nikke on pelikuntoinen, mutta nuoremmalle kollegalle annetaan vaan pelejä ja painetta kevättä varten.