Niklas Bäckström

Eiköhän Nikke hommattu mentoriksi ja pelaamaan pari peliä antaakseen palautumisaikaa. Kerrottu että kevääksi etsitään kakkosta tai ykköstä riippuen tilanteesta.

Tämä sovittu ja palkkakin sen mukaan. Nyt on kolmosena ja luukuttaa päämolkeja runkosarjan loppupelejä, ehkä pelaa jonkin helpon koripelin.

3 tykkäystä

Jos asia näin on, niin sitten muutan mielipidettäni.

Jatkoajasta löytyy taas IFK:n osiosta muutama helmi. Minun on vaan myönnettävä, että IFK-fanien jutut on joskus niin hyviä, että ne naurattavat, vaikka onkin vähän kieli poskella kirjoitettuja. Täältä parhaat palat:

Käyttäjä MSU:

Tappara hankkinut uuden maalivahdin loppukaudeksi, eli toisen kauden putkeen Nikke tippuu kolmosveskariksi. Eiköhän se ura ollut siinä

Käyttäjä Frankie:

Ei kyllä yllätä, sillä sellaista fakiiri-ortopedia ei ole edes olemassa, joka Bäckströmin parsisi sellaiseen kuntoon, että olisi kova tekijä Liigassa vielä.

Kuten tuonne toiseen ketjuun kirjoitin niin upea ura Bäckströmillä, mutta IFKssa ei ikinä onnistunut olemaan Liigan parhaimmistoa.

käyttäjä Tiki10:

No nyt sitten Tappara kohtelee kaltoin Nikkeä. Törkeetä hankkia parempi maalivahti jos luvattu kakkostorjujan paikkaa. Odotan lehtijuttuja.

Käyttäjä Dragan Dabic:

Ehkä Tapparassa kuitenkin Bäckströmin mieliksi vedetään treenit kolmella veskalla?

Lähde:

Siinä se ydin varmaan onkin, että Heljanko ei ottanut sitä steppiä, jonka vastaavassa tilanteessa ottivat Metsola ja Hrachovina. En ihan satasella allekirjoita noita mentoripuheitakaan. Onhan Nikellä varmaan isoa roolia ollut Heljangon kasvamisessa tämän kauden osalta, mutta eikö sellaisissa pesteissä pitäisi olla pikkutakissa penkin takana. Outoja ovat myös puheet, joissa mainitaan, ettei pitkän lämmittelyajan yms. vuoksi Nikkeä voisi laittaa kesken pelin maaliin. Eihän sellainen mies voi pukeneena kakkosmaalivahtina olla.

4 tykkäystä

Omaa arvailuani ei tietoa tilanteesta.

Saakos uusi molke vielä tuntumaa ottaa Lekissä ja Nikke olla liigassa luukulla

2 tykkäystä

Mikäs sen estäisi? Toki olen kyllä melkoisen varma, että uusi hankinta on heti perjantaina maalivahtina tai viimeistään lauantaina. Rautakorpi on yleensä heittänyt uuden veskarin heti painetestiin. Lekissä tuntuman hakeminen oli enemmän Tapolan juttuja.

Metsola nousi vähän varkain ykköseksi.

Mutta siinäkään tapauksessa, vaikka Heljanko olisikin ollut vakuuttavampi, niin olisin nähnyt riskejä. Jos meinaan Heljanko olisi loukkaantunut playoffeissa tai koppi ei olisi tarttunut, niin en minä ainakaan kovin luottavaisin mielin olisi ollut Nikken kanssa. Valitettavasti, vaikka haluaisinkin uskoa niin.

Menneisyydestä ei taida ihan hirveästi löytyä nelikymppisiä mestareita maalin suulta Suomesta eikä muualta.

Edit: Kai Nikke siirtyy Liigassa johonkin toiseen seuraan ja torjuu mestaruuden. :slight_smile:

Äänestäkäämme.

Mihin kategoriaan menee Bäckströmin hankinta?

  • “High risk, high reward”
  • “High risk, low reward”
  • “Low risk, low reward”
  • “Low risk, high reward”
0 äänestäjää

Epäilin jo alussa kun Niken sopimus julkaistiin, että tässä täytyy olla jotain peliuran jälkeisiä valmennuskuvioita mukana. Nyt epäilyni ovat vaan vahvistuneet.

Otin valtuuden ottaa tuolta Bäckströmin saapumisesta ilmoittavasta “seurantaketjusta” muutaman reaktion hankintaan. Nämä nimimerkit pääsevät ainakin osittain sanomaan, että olivat oikeassa.

Kun peilaa näitä lopputulemia niin kyllähän Bäckström tulee jäämään fanien mieleen melkoisen erikoisena ja jopa epäonnistuneena hankintana. Ellei todella ole jotain “plan B” ja Bäckström vain nostaa kytkintä ja menee eläkkeelle tai toiseen liigaseuraan niin kyllähän syyttävä sormi kääntyy myös Rautakorpeen ja Leinoseen. Kuitenkin jopa valistuneet fanit ovat nähneet melkoisen kasan riskejä päivänä yksi.

@peterra
“Nämä nimimerkit pääsevät ainakin osittain sanomaan, että olivat oikeassa”.

Oikeassa että olivat yllättyneitä? Vai missä?
Arvaan mihin pyrit, mutta olisi varmaan hyvä odottaa faktoja pöytään ensin ennen tuomiota suuntaan tai toiseen; ainakin mitä oli suunnitteilla, mitä tästedes tapahtuu ja mitä mahdollisesti tapahtui tässä välissä?

5 tykkäystä

Miksi ihmeessä kukaan - Bäckström, Tappara tai kukaan muukaan - kertoisi kenellekään mitään faktoja? Ei fanit todennäköisesti mitään faktalistausta ole saamassa, kävi mitä kävi. Bäckströmin poistuessa Tapparassa minä ainakin tuomitsen suoraan täydelliseksi floppihankinnaksi, jossa ei ole yhtään mitään järkeä.

Kaikki Bäckströmiin liittyvät riskit oli nähtävissä jo kesällä sekä viime kaudella. Tehtiinkö hankinta hyvin ajatuksin ja unohdettiinko riittävä kriittisyys? Koska Bäcks on saanut niin vähän mahdollisuuksia Tapparassa edes esiintyä maalilla niin valmennuksellekaan miehen nykykunto ei voinut tulla yllätyksenä, kun vastuu jäi siihen, kun CHL:stä tiputtiin.

Ehkä tilanne on muuttunut matkalla - ehkä ei. Mielestäni tästä tulee ehdottomasti iso miinus organisaatiolle, jos Bäcks jatkaa matkaansa ilman mitään tulevaisuuden roolia Tapparasta.

Ehkä tosiaan tässä kohtaa ei pidä vetää joukkueen johtoa tuomioistuimessa hirsipuuhun ja ylireagoida. :slight_smile: Näillä tietoa epäonnistunut hankinta, ei muuta. Kuuluu lajiin ja bisnekseen.

1 tykkäys

Ainakin minä uskon että hommalla on jokin tarkoitus ja päämäärä ollut, jota ei vielä tiedetä. Saamme varmaan ainakin sen tietää, mikä olisi varmaan hyvä ennen kun kaivat giljotiinin esiin. :astonished:

6 tykkäystä

Veikkaan, että Nikke on osa tulevaa Tapparan maalivahtivalmennusta tai jotain siihen liittyvää.

4 tykkäystä

Tuplana sama mielipide asiaan. En mielestäni ollut edes kaivamassa giljotiinia esille vaan spekuloin yleisellä tasolla. Jos oon täysin rehellinen niin nähdäkseni ainoastaan te kaksi ylireagoitte minun tekstiini.

Mutta jätän tästä asiasta spekuloinnin toistaiseksi, koska olen ollut tätä samaa mieltä toistuvasti jo jonkin aikaa. Bäckströmin pelillinen tilanne ei voi tulla kenellekään yllätyksenä ja jos ei sitä roolia todella Tapparasta löydy niin kyllähän tämä on iso PR-tappio koko organisaatiolle.

3 tykkäystä

Minä vähän toivon, että näin olisi. Nikkellä olisi varmaan paljon annettavaa tuossa hommassa. Uskon.

4 tykkäystä

Tapparassa, kuten monessa muusssakin joukkueessa, maalivahtivalmentajan pestin ohessa on joukkueenjohtajan hommat. Kuinkahan nuo hommat sujuvat?

Niin, kaiketi hyvin sujuu, Tono hoitaa molemmat roolit. Ensi vuonna sitten jatkoa tai joku muu tilalle, mikä lie päätös se nähdään sitten.

Kyllähän tässä vähän toivoo että tämä on ollut suunnitelmissa syksystä lähtien kun selkeetä ykkösmokeeta ei tullutkaan, että Heljankoa peluutetaan ykköks mokeeksi ja Nikke ottaa pelit jotka jää. Sekä otetaan loppu kevääksi kirittävä aisapari markkinoiden niin salliessa ja Nikke siirtyy mentoroimaan maalivahtivalmennukseen. Taishan Jan Lundelkin toimia HIFK:ssä vikana pelaaja kautenaan myös tässä hommassa josta sitten siityi kokonaan maalivahtivalmentajaksi.