Niklas Bäckström

Hienon mentorin saitte Heljangolle hankittua. Toivottavasti Nikke voi lopettaa nyt onnellisena, kun kasvattajaseura suoraan sanottuna kusi herran silmään.
Ei myöskään varmasti enää kallis, kokemusta löytyy enemmän kuin keneltäkään liigavahdilta ja lupaavalle Heljangolle tarvitaan joku, joka voi silloin tällöin paikata ja pelata sen 10-15 ottelua.

20 tykkäystä

Kyllähän siellä on lääkäreiden kanssa tarkastettu, että herra on pelikunnossa…

Kuule Niken polvilla ja lonkilla ei 45 peliä pelata, hyvä jos pelataan 20:täkään.
Kaksi perättäistä peliäkin voi olla ongelma, sitä se oli jo IFK:ssa.
Huikean uran on Nikken pelannut, mutta kylmä fakta on vaan se että mies on ollut aika palasina viimeiset kaudet, ja perhosasennosta ei Bäckström kovin sukkelaan nouse…

2 tykkäystä

@DelJampe olet käsittääkseni HIFK:n miehiä. Tuntuuko tämä siirto missään?

Eipä juuri herätä minkäänlaisia tuntemuksia, muuta kuin ihmetystä miksi Tappara Niken hankkii…

7 tykkäystä

Olisihan se aika kaunista, jos Nikke kävisi ensi kaudella Nordiksella voittamassa kera nollapelin. Jostain playoffien ratkaisupelistä puhumattakkaan.

4 tykkäystä

Tästä olen eri mieltä. Metsola oli -14 syksyllä jo kuitenkin ollut jo yli puoli kautta ykkösveskari.

Ketjun aiheessa minua lähinnä huolettaa, että onko tämä nyt ihan maskotti. No, olen tykkäillyt positiivisista viesteistä, ehkä tästä hyvä tulee.

2 tykkäystä

Kun Niklas Bäckström oli Kärpissä, joutui Pekka Rinnekin tyytymään kakkosmaalivahdin virkaan.

Toivottavasti Nikke pystyy pelaamaan ehjän kauden ja olemaan muutenkin Tapparalle hyödyksi. Uskoisin hänen tuuraavan hyvin Helkkua, varsinkin jos hänelle ei tule paljon peräkkäisiä pelejä vaan peli silloin toinen tällöin.

7 tykkäystä

Saataneen vastaus ensi kaudella!

1 tykkäys

Hyvä mentori Heljangolle. En hypi riemusta, mutta hienoa silti nähdä näin kova legenda meidän luukulla.

4 tykkäystä

Case-Lassila ei ole näköjään opettanut tietyille kynäniekoille mitään. Minä sanon varmaan sanan jos toisenkin tästä uudesta maalivahdista, kunhan on ensin pelannut muutaman pelin. Siitä toisesta maalivahdista voin sanoa että varmaan on suupielet korvissa ja ihan aiheesta.

Tapparassa on viime vuosia ovet käyneet molempiin suuntiin – arvaan, että jos mies ei ole roolin edellyttämällä tasolla, niin jälleen yksi sopimus purkautuu yhteisymmärryksessä.

10 tykkäystä

Asia voi ollakin näin, mutta onko sinulla tästä jotain ihan oikeaa tietoa, vai onko vaan kuulopuhetta? Tässä tullaan siis siihen, että herra itse ilmeisesti uskoo vielä kykenevänsä pelaamaan ja mitä ilmeisimmin myös Tapparan johto ja lääkäritkin näin uskovat.

En tarkoita, että tuosta nuortuu, mutta eikö ole mahdollista, että 40 v kaveria voidaan kuntouttaa vammoista?

ONikke pelasi vain 17 peliä toissa kaudella (30 peliä yhteensä kolmeen viimeiseen kauteen)tämä lähestulkoon sen takia kun oli klesana Tämän tästä. IFK:ssa en edes oikeastaan muista että kaveri olisi pelannut back-to-back pelejä. Kiekko ei myöskään kovin kummoisesti tarttunut kumpanakaan kautena, tämän valossa se viime kauden avautuminen oli epäammattimaista ja naurettavaa. Ei jää kaveria ikävä ei
Jos Heljanko loukkaa itsensä oikein kunnolla, niin Niken varaan ei voi hirveästi laskea. Siksi näen tässä siirrossa huomattavasti enemmän riskejä kuin mahdollisuuksia. Ja hyvän maalivahdin hommaaminen kesken kauden ei ole helppoa

2 tykkäystä

Kyllä mä sain ynnättyä 23 huippukiekkopeliä + mahdolliset harjoituspelit päälle.

Tapparassa en muista, että Dominik olisi pelannut back to back peleissä molempia pelejä, kun ei tarvitse.

Paremmin se tarttui tilastojen mukaan kaudella 16-17 CHL:ssä ja runkosarjassa, kun Kevin Lankisella.

Toissa kaudella niissä 17 pelissä GAA 1,87 ja torjuntaprosentti 92,27. “Oikeisiin” molaritilastoihin olisi tarvittu kolme pelattua peliä lisää, mutta niistä vähintään 1/3 pelanneista vain yksi veti paremman GAA:n ja alle 1/3 pelanneista vielä toinen. Torjuntaprosentissa oli 6+1 parempaa prosenttia. Myös voittoprosentissa kirkkaasti top-kymppi, omasta joukkueestaan ihan ylivoimainen. Mun mielestäni kiekko siis tarttui ihan hyvin.

Tosin tilastot on tilastoja eikä niillä mielikuvia murreta. Olihan Lassilakin tämänkin palstan mielestä surkia molari, vaikka oli tuolla samalla kaudella koko liigan ykkönen tai kakkonen kaikissa noissa statseissa.

10 tykkäystä

Lankisen ansiosta IFK ylipäätänsä pääsi välieriin toissa kaudella. Tilastojen valossa voi viisastella ja sanoa että Nikke oli parempi, mutta kun helpohkoja maaleja meni tämän tästä - nehän ei tilastoissa näy ei

Ja korjataan. Nikke pelasi hyvin harvoin kahta peliä peräkkäin, puhumattakaan back-to -back

High risk, low reward - mutta palataan ensi kauden aikana tähän, mutta veikkaan että nyt tuli iso hutihankinta

1 tykkäys

Tätä keskustelua ei käytäisi jos äijä olisi viisi vuotta nuorempi. Ikä tässä on joka kaikkia mietityttää,tilastot on turhia. Onhan nelikymminen vanha huipputasolla vetään 60 peliä. Mut ei kai sitä odoteta. Mitä jos Helkku on kylmä 20-30 peliä?

1 tykkäys

Sitten Helkku varmaan pistetään Lempäälään loppukaudeksi ja tilalle hommataan Leland Irving.

2 tykkäystä

Niinpä - sitten on Tapparalla iso savotta löytää mitat täyttävä ykkösvahti joka illasta toiseen antaa kirvesrinnoille mahdollisuuden voittaa

2 tykkäystä