Pelaa kyllä kypsää ja ennakkoluulotonta kiekkoa Liiga-tasolla, erittäin positiviinen yllätys ainakin itselleni kun en ennen kauden alkua oikein uskaltanut toivoa mitään.
Tää jätkä tuli itelle täysin tutkan alta ja oletusarvo oli “kunhan stunttaa, kunnes senttereitä tulee sisään.” Nyt en äkkiä usko, että näillä otteilla joutuu paikkaansa hevillä pois antamaan. Rönni ↔ Rauhala lienee se vaihtokauppa mikä sieltä tulee. Kova on pelimies.
Oiva Keskinen näyttää tulevan nyt rytinällä U20-kisojen sentteriksi. Keskinen voi olla jopa Nuorten Leijonien kärkisenttereitä tullen hieman tutkan alta koko kisoihin.
Kun taidot ovat kohdillaan, niin fysiikkaa on suht helppo kehittää siihen päälle. Ensi kausi voi olla aivan älytön tykkikausi, tämä kausi todennäköisesti kuitenkin lopulta on vielä Liiga-ympyröiden haistelua.
Tuo edellä mainittu Sebastian Aho ei ole huono vertauskuva, kun pelityylejä vertaa.
2 peliin 1+1=2. Suorituksen arvoa nostaa vielä se, että onnistumiset ovat tulleet kärkiporukoita vastaan ja varsin pienellä peliajalla.
Pari rohkeaa, anteeksi pyytelemätöntä peliä ja mieleen tulee tämä: ”Jos on tietoa ja on taitoa ja on rohkeutta, ja sitä ei muilla tunnu olevan, sitä näkemystä – niin sitten on vähän niin kuin velvollisuus lähteä mukaan peleille”
Mitäs siinä sitten muutakaan tehdä
Hieno homma, mutta eikös tämä ole aika pöljä mittari, kun pelaajat eivät voi itse vaikuttaa siihen, kuinka pian ottelun alkamisen jälkeen pääsevät sen maalin pamauttamaan? Joku valmentajan kaveri/läski veteraanipelaaja saattaa just vetää ylipitkän vaihdon siinä edessä!
Osuvampi olisi ehkä se, kuinka monta sekuntia liigakentällä on pitänyt viettää aikaa ennen kuin kihahtaa?
Kova kaveri tämä Esa Keskisen veljenpoika. On sitten mailalla tai luistimella tehtynä, maali on aina maali. Ja ratkoi meille 3 tärkeää pistettä
Ihan jokainen 19-vuotias ei edes tiedä, mikä on teksti-tv.
@oneandonly Vastaan tänne, koska kysymyksesi on väärässä topicissa.
Ei pidä paikkaansa väite, että olet niin hyvä kuin viimeinen pelisi. Se on vaan sanonta ja myytti.
Aina kun arvioin peliä tai pelaajaa, tarkoitan pääsääntöisesti preesensissä. Tällä hetkellä ei edes ole reilua verrata Keskistä Somppiin. Yleensäkin minä ainakin yritän olla vertaamatta omia pelaajia keskenään.
Mitä Oivaan tulee toivon, ja uskon, että kutsu käykin vetten taa. Sitä toivovat muutkin täällä. Älä epäile sitä. Ugh
Ainakin tällä hetkellä Keskisen taso on sitä luokkaa, että ei ole tarvetta hahmotella ulos kokoonpanosta. Tasaisella tahdilla 38 pinnan vauhdissa ja pelaa alivoimaa, muttei ylivoimaa, jääaikaa vajaa 12 min peliin. Ihanteellinen kolmossentteri tällä hetkellä.
40-45 peliä ja 20 pinnaa olisi jo todella kova suoritus tälle kaudelle suoraan A-junnuista.
Keskisen kohdalla kannattaa myös muistaa, kuinka tuli lähes kaikille palstalaisille puskista. Kuinka valmista peliä pystyy esittämään ensimmäisissä Liigapeleissään. Uskon ja luulen, että Grönborg ollut paljon paremmin kartalla jo viime kauden aikana tapahtuneiden vierailujensa takia. Ollut aikaa tutustua pelaajiin ja nähdä näitä. Ja useammassa pelissä kehunut nuoria pelaajia, puheiden lisäksi se näkyy peluutuksessa. Hienoa työtä puolin ja toisin.
Ei Grönborg kyllä Keskistä ole haistanut, sehän kommentoikin että ilahduttavasti nuoret ottanut ruutua. Ei ole ollut tiedossa mm. Tanuksen puuttuminen.
Eiköhän Vähä-Ruoholalle ja muulle valmennukselle voi antaa myös krediittiä. Tuskin ne silmät ummessa on omia junnuja seurannut.
Kaikille lienee yllätys miten hyvin sopeutunut miesten peleihin. Eikä toi ketjukemia ainakaan haittaa.
Palstalle tuli isona positiivisena yllätyksenä. Ei oo palstan “sentteriketjut” enää ollut niin kuumina.
Totta kai seurassa pidempään työskennelleet olleet paremmin kartalla. Ja voinut tulla Grönborgillekin yllätyksenä, kuinka valmis Keskinen on. Mutta eiköhän se sen takia ole mukana alusta asti ollut, kun Grönborgkin nähnyt hänessä sitä jotain ja on antanut vastuuta. Vähä-Ruohola ei Liigapeluutuksista vastaa.
Tapparan sentterin hankkimatta jättämisessä on kyllä nyt traaginen lopputulos.
Sarjaa johdetaan ja junnut kehittyi. On tämä rankkaa fanillekin.
Eihän Euroopan Mestari voinut näin tehdä, mutta niin se vaan teki.
Harvoin olen ollut yhtä varma ottaa esille mahdollisuus tulevaan tähteen kun Oiva Keskisestä puhutaan. Täytyy mennä Laineeseen asti. Näen suunnatonta hyökkäyspelin tilannenopeutta ja pelisilmää.
No jäitä hattuun vaan sillä pitää olla omassa päässä valmis fyysiseen peliin ja aloitusympyrässä kaapia mahdottomiakin voittoja vasta sitten puhutaan tähdestä jos puhutaan. Iso potentiaali kuitenkin
Kukas omaa torveaan puhaltaa ellei kissa itse, niin pitää kertoa, että pari viikkoa vajaa tasan vuosi sitten ylistin parin U20-pelin perusteella, että tää Esa Keskisen veljenpoika on junnuista mun suosikki ja liiga-ainesta. On whatsapit todisteena! Silloin heitin tarkenteena, että ehkä liigaa ajatellen pitäisi olla “yritteliäämmän näköinen”, eli käytännössä häseltää enemmän sen sijaan että käyttää pelipäätään, mutta eihän se miesten peleissä ole ollut edes näennäissilmäinen ongelma.
Näiden oivakeskisten takia mun mielestä on helkkarin hienoa käydä junnupeleissä, koska joskus saa tietää enemmän kuin moni muu!
Aivan huikea esitys Oivalta, kuuluu Liigamiehistöön!
Aivan jäätävä vielä toi syöttö Rautiaisen maaliin, kiekko totteli tänään kauniisti!