Tapparan Oiva Keskinen joutuu kurinpidon syyniin. Keskinen löi maalineduskahakassa Jukureiden Severi Immosta päähän. Rikkeestä ei tuomittu Keskiselle rangaistusta.
Joo, näytti lähetyksessä, että Oiva iski vihua päähän tuossa tilanteessa.
Onhan toi pelikiellon arvoinen teko, mailalla kaulaan vastustajaa.
Kyllä ensiviikon pelit taitaa jäädä väliin.
Hienosti Oiva. Toisaalta en tiedä menetetäänkö tässä pelillisesti mitään.
Ei prkle toi menee kurinpitoon ja tekoa en puolusta..Miksei Mattilan telojan mennyt kurinpitoon???
Tuosta maksimi on kakkonen. Jukurien pelaaja on korkeassa polviasennossa.
Irvokkaaksi menee, jos tuosta löydetään pelikieltoa ja Mattilan tilanne on pelaajan vastuulla.
Se todistaa että Tappara pelaajaa saa rikkoa ilman rangaistusta mutta toisinpäin ei saa
Jos yhtään ymmärrät, edes vähän, jääkiekosta, niin tämä ja Mattilan tilanne ovat aivan erilaiset. Kannattaa lopettaa tämä salaliittoteoriointi Tapparan kohdalla, niin helpompi seurata pelejä.
@Kukka95 eli jos pelaaja on korpossa, niin sitä saa vetää poikkarilla päänseudulle? Anna mun kaikki kestää. Pelikieltoa ja ansaitusti tästä muutama peli.
Koska mielivaltaisesti tulkitset..melkein kuin Liigan tuomari. Sallinet minun tulkita samalla tavalla..
Sinun mielestäsi jääkiekossa ei koskaan tule tilanteita, missä tapahtuu sääntöjen vastainen(sia) teko(ja) vahingossa?
Keskinen yrittää saada mailaansa vapaaksi riuhtomalla ja vastustaja on ”korpossa”, mistä syystä maila osuu ylös.(taitaa osua ensimmäisenä hartiasuojaan) ei tarkoitusta vahingoittaa vaan saada maila vapaaksi.
Tämä menee tutkintaan..
Mutta puolen kaukalon vauhdeilla selkään, kun pelaaja on 2-3 metriä laidasta on vastaanottajan vastuulla. Nyt selvittiin ” ”pienellä” vammalla, mutta ainekset melko paljon vakavampaan oli olemassa..
Mailahan ei ollut oikeestaan missään vaiheessa mitenkään vastustajan pihdeissä ja lyöntihetkellä täysin Keskisen hallussa. Osu ensin panssariin tai ei, niin et sä vedä poikkarilla rinnan yläpuolelle missään tilanteessa! Pari peliä huilia sanon minä!
Okei. Nyt oli melkoinen tulkinta. Mennään sillä, että sinä ymmärrät ja minä en.
Ps. Oiva ei todellakaan riuhdo mailaa yhtään mistään.
No oli kyllä typerä temppu, varmaan ihan aiheellisesti tuosta joku pelikielto tulee. Saisi alkaa pelaamaankin välillä tällaisten sijasta, anti kaukalossa ei kummoinen ole ollut. Sentteritilanne muutenkin huono, niin tällainen sitten täytyi suorittaa.
Vaarallinen teko Oivalta ja olis pitänyt lähteä jo eilen videoiden kautta päätyovista pihalle.
Ansaitusti tulee pari peliä kakkua.
Uhrautuminen kannattaa aina ![]()
Minä en ymmärrä sitä miksi sääntökirjaa tulkitaan kirjaimellisesti, kun Tapparan pelaaja rikkoo ja kun Tapparan pelaajaa rikotaan voidaan tulkintaa käyttää..
Pohjois-Amerikassa minne Keskinen tiettävästi on matkalla tämä on 0-2minuuttia ja sakkoja. Nyt tehdään kauhea haloo tilanteesta mitä tulee vastaan, joka kierroksella.
En mä uhriudu, en vaan jaksa keskustella tästä asiasta enempää. Sulla on näkemys ja mulla on näkemys. Ja mitä oon tilanteesta jutellut, en ole näkemykseni kanssa yksin.
Yksi selitteinen tuomio että hyvä kun meni Jatko käsittelyyn, ei tuollainen kuulu jääkiekkoon että aletaan takoa mailalla toista päähän/kaulaan on sitten kyse minkä tahansa joukkueen pelaajasta. Täällä tuntuu olevan joillakin sellainen mielikuva jääkiekosta että Tapparan pelaaja saa perseillä mutta jos onkin ottavana osapuolena niin silloin alkaa ulina että miksei vastusta saa pelikieltoa.
No ei nyt sentään.
Muutamia tapauksia per kausi ja niistä ansaitut pelikiellot.
Täälä kyllä omia lytätään kun vähän antaa takasin. Helvetin hyvin pitää Immosen kurissa ja antaa molkelle rauhan.
Okei ehkä hieman yli arvioin.. eihän noita taida olla kuin 5 koko kaudella tähän mennessä.
Jos linjassa pysytään ja miksei pysäyttäisi niin Keskinen huilaa kaksi peliä. Sitä en muista onko aikaisempaa historiaa.. jos on, tuleeko enemmän ![]()
Vaikealta näyttää ensi viikko 3/5 sentteristä sivussa paikallisessa putki jatkunee👍