Käyppä katsomossa millaisia näkemyksiä jaetaan Pohjois-Amerikassa Mikko Rantasen taklauksesta ja mitä mieltä ollaan poikittaisista.
Mitä tulee näihin täällä tapahtuneisiin tilanteisiin.. Mattila on ”sivussa pitkään” ja Keskisen ”törkeän teurastuksen” kohteeksi joutunut Jukurien pelaaja pelasi seuraavalla vaihto kierroksella.
Eiköhän pelikieltoa tule ja ansaitusti. Jääkiekossa poikittaista mailaa saa muutenkin käyttää vähän liikaa. Säännöissä se kuitenkin on kiellettyä niin en ymmärrä miksi sitä ei tehokkaammin kitketä pois? Sitten tapahtuu näitä aivopieruja kun pelitilanteessakin saa surutta jakaa poikkaria toisten selkiin.
Ruma poikkari – peli tai kaksi kuuluu tulla kieltoa.
Toivottavasti Oiva saa pelinsä kuntoon. En pidä siitä, että Keskinen on nyt heitetty monen toimesta bussin alle. Vaikeat ajat, mutta kannustusta tuo nuori mies tarvitsee, eikä bussia päällensä.
Jännittävää että, samanlainen taklaus on muualla (sarjoissa) tai muissa peleissä(sama sarja) on törkeintä mitä kentällä voi tehdä (tätä mieltä oli myös meidän päävalmentaja) ja sitten tämmöinen poikittainen maila mistä pitäisi selvitä 0 minuuttisella on täällä pelikiellon arvoista
Säännöissä poikittainen maila on rangaistava teko. Sitten sillä vielä lyödään pään/kaulan alueelle. Väännäppä nyt rautalangasta, miksi siitä pitää selvitä ilman rangaistusta? Äläkä perustele sitä sillä, mitä jossain muualla tehdään. Mielestäni teko on rangaistava kerran kerrasta, on tekijänä kuka tahansa.
Puhutaanko nyt siitä alkukauden tilanteesta, jossa laitettiin poikkari päin näköä (ei jäähyä eikä kurinpitoa) vai tähän taannoiseen selästä ajamideen (2min, ei kurinpitoa)?
Edit: @Jussip95 pitäisiköhän näissä kuitenkin olla joku linja? Miksi meidän pelaajia saa painaa poikkarilla naamaan ilman seuraamuksia?
Varmaan minun vastauksen tiedät kysymättäkin. Vai meinaatko, että olen valmis tuomitsemaan oman pelaajan tästä tempusta ja sitten kun Tapparan pelaajalle tehdään sama, olen toista mieltä?
Muuten olen täysin väärä henkilö vastaamaan tuohon. Voin sen verran paljastaa, että en ole erotuomari tai istu kurinpitoporukassa.
Kaiketi näissä pitäisi joku linja olla. Itse tulkitsen sen alkukauden Mattilaan kohdituneen linjan perusteella, että näistä ei kuulu antaa rangaistuksia. Näin niin pitkään, kunnes Liiga nostaa itse pöydälle nämä tilanteet ja nostaa esille tuomareiden aiemman virheen (jos ja ehkä kun se sellainen oli).
Täysin samaa mieltä olen. Linja pitää olla. Se, että ei ole rangaistu, on väärä linja. Espoolainen lensi eilen pihalle kun vetäs ipalaista päähän poikkarilla. Kaverini K-E takissaan ei kyllä puolustellut yhtään.
Kunnon rankkua vaan pitää antaa jos/kun mailalla lyö päähän, jos se ei ole hyvästä nyrkillä lyödä niin vielä vähemmän mailalla. Raukkamaista ja ajattelematonta toimintaa.
Tapahtui tällä kaudella. Tilanteesta tuli pelissä 2 min ja jälkipostissa yksi peli. Oivalle 0–1 peliä, jos linja on tämä. Joskushan linja oli tiukempi, kun pääosumasta tuli suoraan 4 vai 5 peliä.
Oivalle 1 peli varomattomuudesta mailan kanssa ja toinen peli tuosta tumput kädessä läpsimisestä. Jos turhauttaa, kuten usein tässä vaiheessa kautta käy, niin päästä se ulos. Kunnon myllyt voisivat vapauttaa peliä.
Keskisen poikkari vahvasta käännöstä Immosen kanssa maalin edessä. Immonen ensiksi antaa poikkaria ja Keskinen ihan oikein antaa kovuutta maalilla takaisin. Siinä tietty vähän pettää harkinta, kun Immonen menee polvilleen ennen kuin Oivan poikkari tulee ja Oiva tyhmästi antaa sen loppuun asti. Selkeä pelikiellon paikka. Viisaammat määrittää kuinka paljon.
Case Mattila: Mielestäni Mattila luistelee kiekko tavoittamaan ja vastustaja antaa selkään tönäisyn noin kolme metriä irti laidasta ja mielestäni Mattilan ei välttämättä tarvitse sellaiseen olla valmiina, mutta kai sen sitten tuomarit tietävät paremmin.
Erona näissä tapauksissa on, että toisessa pelaaja loukkaantui ja toisessa ei, mutta se ei tietenkään saa olla mikään määrittävä tekijä, mutta kertoo tietenkin jotain myös rikkeestä.
On linjassa juurikin Intosen kanssa.. K-Espoon Stevens tekee vielä rajumman ja rumemman tempauksen Ilvestä vastaan eikä saa edes pelikieltoa. Lentänyt muuten nyt peräkkäisissä otteluissa ulos poikkarista.
Katsoin tuon Stevensin kumautuksen ja en kyllä ymmärrä miten Oiva saa pelikiellon, jos Stevens pääsee ilman. Edelleen arpakone jakaa pelikieltoja. Molemmille olisi kuulunut se yksi peli.