Olavi Vauhkonen

Olavi tänään Kalpaa vastaan kehissä!

19 tykkäystä

Niittasi heti maalinkin etukulmasta ranarilla! Osin voi laittaa kyä Kilpeläisen piikkiin mutta pääasia että uppos häkkiin!

Mukaan tarttui myös muutama makoisa kaksinkamppailun voittaminen.

16 tykkäystä

Kiitos Olavin niin Tapparassa on taas 4-ketju joka pärjää kamppailussa.

Toki ensimmäinen peli pitkään aikaan ja tulos alkoi näkyä vasta puolen välin jälkeen.

13 tykkäystä

Ja kohtalaisen tyylikäs maali tuohon vielä päälle :smiley:

3 tykkäystä

Aamulehdestä lainattu syy Olavin pitkään saikkuun;

Kyseessä ei ollut loukkaantuminen, vaan ikävä bakteeri. En halua puhua siitä sen enempää. Onneksi bakteeri saatiin hoidettua hyvin. Kaikki on nyt kunnossa.

37 tykkäystä

Tämän kertaisen Jyskälän reissun valopilkku. Lähes ainoa, jolta irtosi paineja ja röyhkeitä nousuja maalille. Oli kokonsa mukainen röyhijä tänään. Hyvää pelaamista joka vaihdossa, jossa itse miehen havaitsin. On käyttökelpoinen monessa, putki ei niinkään kulje mutta paikkaa muilla avuilla tuon. “Vanhanliiton” Tappara-hyökkääjä, huomasin ajattelevani peliä katsoessani. Jatkaa Ison Kasin perinteitä, jossain määrin. :muscle:

17 tykkäystä

Kaverille enemmän peliaikaa ja kädellisemmät ketjukaverit niin voi alkaa tapahtua.

14 tykkäystä

Näkemistäni Vauhkosen peleistä Tapparassa tämä oli ensimmäinen jossa Tuhma tuotti omilla yksilösuorituksillaan maalipaikkoja. Joku voi tietysti näsäviisastella että näkyikö tämä tulostaululla, mutta se ei ole olennaista.

Tuli useamman kerran vastustajasta ohi ja maalille puhtaasti vääntövoimalla. Lisäksi pelasi useamman kerran kiekon omille ja ajoi tämän jälkeen itse maalille. Nelosketjussamme on valitettavasti turhaa odotella maila pystyssä että joku syöttää paikan one-timerille, mutta tällaisilla keinoilla niitä paikkoja voi syntyä.

Ehdottomasti alkaisi olemaan aika kokeilla ketjussa joka pystyy pitkiin hyökkäyksiin ja kiekon hallintaan. Esimerkiksi Karjalainen voisi hyvin pelata 4. ketjun + YV roolissa.

20 tykkäystä

Vauhkonen ei mielestäni ole edes 3-4 kentän mies lähtökohtaisesti. Oli kuitenkin Sportissa kultakypärä. Muutenkin omaa sellaisia ominaisuuksia, jota kaivataan. Tässä vaiheessa kautta, ja sairastelun takia 3-4 kenttä on ymmärrettävää. Yv aikaa vaan lisää!

Pelimies. Kädet käy, pelisilmä hyvä ja kuti lähtee, mutta on kyllä armottoman kankeen hidas, varsinkin alaspäin.

Minä tuota toivoin otteluseurannassa, eikä kyseessä ollut mikään näsäviisastelu vaan ihan vilpitön toive, että hyvät otteet tuottaisi palkintoja.

Joo, minä toivon myös, että pääsisi näytönpaikkaan kädellisempien ketjukavereiden kanssa.

On käsiä ja hyvä laukaus, mutta on kyllä patalaiska luistimilla.

4 tykkäystä

En kyllä ymmärrä tätä hankitaa jos puhe oli nopeuttaa joukkuetta ja Jukkakin sen sanoi, että ollaan nopeampia. Ikävä kyllä ei Olavi eikä off topic Jakke tätä ole.

Pakko joukkueessa olla myös voimaa, esim. ylivoimapelissä maalinedessä. Tänäänkin oli hyvä siinä maalinedustalla, saa vain ylipäänsä todella vähän vastuuta.

2 tykkäystä

Sai vähän vastuita kyllä, mutta kokoisekseen on vähän lapanen, tai sitten ei käytetä hänen vahvuuksiaan oikein. Menee vähän kyllä signauksena kategoriaan, ei toimi meillä mutta muualla, valitettavasti.

Vauhkosta vaan ylempiin kenttiin varsinkin nyt kun loukkia ja pelikieltoja napsuu päälle. Eihän Olavi mikään 4 kentän ukko ole.

1 tykkäys

Ei ole 4. kentän ukko. Noilla jaloilla nykypäivän kiekossa 5. kentän pellaaja.

1 tykkäys

Onnittelut Vauhkoselle perheenlisäyksestä:

https://www.aamulehti.fi/a/b93304d4-c31f-4737-be64-26d28ce59101

Terve poika oli 5,1-kiloinen ja 56-senttinen.

– Se oli ihan uskomaton hetki. Hienoin asia, mitä minulle on tapahtunut, Vauhkonen kuvaili.

Esikoisen syntymä aiheutti suurempia tunteita kuin mikään voitto tai maali.

– Tämä oli jotain vielä enemmän. Jääkiekko on kuitenkin vain ammatti.

Pojan maailmaantulo osui sopivasti vapaapäiväksi.

– Olin hälytysvalmiudessa jo tiistaisen pelin aikana, kun vaimo oli viimeisillään. Ajoitus meni nappiin, Vauhkonen iloitsi.

47 tykkäystä

Onnittelut koko perheelle!

Vauvoista en hirveästi tiedä, mutta eikös tää ole aika iso? Ja jos yhdeksässä kuukaudessa kasvaa 56-senttiseksi, niin olis vissiin sitten tässä lähivuosina parimetrinen?

Massaa junnut tietysti aina tarttee, mutta kai tuon voi salille laittaa heti kun osaa istua eli aika pian?

Sitä vaan että olisko tässä aineksia raamikkaaksi sentteriksi piakkoin?

18 tykkäystä