Tappara.infon arkistot on nyt avattu osoitteessa old.tappara.info. Kaiken pitäisi toimia kuten ennenkin, mutta kirjoittaminen ei tulisi olla mahdollista millekään foorumin alueelle.
Yksi tiedossa oleva tekninen rajoite on tässä vaiheessa. Palstan sisäiset http://tappara.info -alkuiset linkit kirjoituksissa eivät toimi, koska ne eivät uudelleenohjaannu old. alkuisiin osoitteisiin. Tämä on käsin korjattavissa lisäämällä old. -etuliite osoitteeseen. Jos yhteisössämme on MySQL / MariaDB osaamista, niin voitaisiin pohtia tietokanta-ajoa, jolla vanhat linkit korjattaisiin (find & replace).
Kokeilkaa, testatkaa ja ystävällisesti raportoikaa jos löydätte jotain ongelmia tai odottamatonta arkiston käytössä.
Näköjään file permessiot ei ole ihan kohdallaan, mutta se ei haittaa .infon lueskelua. Tuunailen myöhemmin, niin saadaan beta-ilmoitus ja pari muutakin juttua säädettyä.
@ozzi Ei pitäisi olla www alkuisia, koska varhaisessa vaiheessa konffattiin ensisijaiseksi kirjoitusmuoto tappara.info
Ilmeisesti arkisto pelittää oletetusti ja voin ajaa alas varsinaisen Tappara.info serverin? Viimeinen mahdollisuus ilmoittaa, jos jotain hälyyttävää on ilmennyt. Omassa käytössä tuo on ollut OK.
Näköjään vanhalle palstalle voi rekisteröityä uusia käyttäjiäkin. Mulle tuli eilen ehtoolla yksityisviesti vanhalta palstalta 30.4.2016 rekisteröityneeltä käyttäjältä #29 Laine. Onko muille tullut viestejä “haudan takaa” vanhalta puolelta?
Joo, mulle tuli sieltä viesti nimimerkiltä Birger Calonius. Viestissä luki “Onnea, hienoa että homma jatkuu juuri niin kuin ajattelimme. Uutta ei perustettu, jaos jatkoi työtämme.”
Vähän aikaa ihmettelin että mitä tää on, mutta sitten pienen salapoliisityön jälkeen selvisi, että samanniminen kaveri oli Tbk:n perustajäseniä.
Tulkitsen viestin siten, että “klubben” on antanut hyväksyntänsä haudan takaa, olemme heidän aitoja jälkeläisiään. Nyt saattaa jäädä iltalenkki Kalevankankaalla vähäksi aikaa tekemättä.
Tämmönen oli viesti:
“no taidat olla nyt eri mieltä. vai barkov täyttä timanttia, ja Laine ei mitään :DDDDDD”
Muistelin etten Lainetta ole dissannut, enkä kyllä löytänyt äkkiseltään raskauttavia todisteita itseäni vastaan. Barkovia toki olen kehunut, ja 2014 syksyllä olin rintamassa varoittamassa Sashaan vertaamista, koska Sasha dominoi 16-vuotiaana.
Tiedä näistä.