Oletko maistanut elämää suurempaa olutta?

Muuten… tietääkö paikalliset valmistetaanko juti olutta vielä ?
Tuli kaikki tuhottua. Olis voinu yhen iskemättömänkin jättää.

Tapparaanhan olut ei varsinaisesti liity, mutta Jutia pannaan kausiluonteisesti erä kerrallaan… Ehkä taas kiekkokauden alkajaisiksi voisi kuvitella, että markkinoita olisi Tapparassakin pelanneen kuuluisan numero 7 oluelle?

Ps.
Ipan kannattajayhdistyksen vastaavassa kuka on pelannut numerolla 45?

#45 on käyttämätön numero

1 tykkäys

Kysyn aivan odottamattoman ja häkellyttävän kysymyksen… Onkos kukaan maistanut alkoholittomia oluita? Varmaan tulee, ettei ne ole oluita lainkaan. :wink:

Olen maistanut. Edellisestä kerrasta taitaa olla parikymmentä vuotta. Kyllä niitäkin paremman puutteessa voi juoda mutta en usko, että ostaisin itse. Jotain keinotekoista on koko ideassa alkoholittomasta oluesta. Koskahan aletaan myydä alkoholitonta vodkaa? :thinking:

1 tykkäys

Koffin Crispit toimivat mielestäni ihan hyvin janojuomina. Miksei myös esim. Beck’s.

Maanantaina Prahaan, siellä saattaa olla jokin juotava olut…

4 tykkäystä

Praha - tuo olutmatkailun Mekka. Mahtavaa olutta halvalla lähellä keskustaakin. Pienpanimoita siellä täällä ja tuotteet kyllä mahtavia.

2 tykkäystä

Poljettiin rouvan kanssa torstaina Teurastamolle Street Food tapahtumaan, ja ostin siellä Venezuelalaisen safkan kyytipojaksi Vallilan Panimon Sauna nimistä I-olutta. Ajattelin ensin, että sillä lailla, ykköstä tässä nyt litkitään. Täytyy sanoa, että oli todella positiivinen yllätys. Makua oli saatu yllättävänkin paljon, ottaen huomioon, että voltteja oli bissessä 2,4.

Kannattais kokeilla pitkästäaikaa. On nimittäin tapahtunut selvää kehitystä. Ei tarvitse kuin katsoa esim. Turtolan Sittarin hyllykköä. Valikoimaa on! Itse kun olen tottunut olueeseen päivittäisenä ruokajuomana, niin en todellakaan kaipaa aina A-olutta. Äiti opetti penskana kotikaljaan, kun aina en ollut niin kova syömään. Lisäsi hieman ruokahalua. Toinen ruokajuoma minulla oli piimä. Se on nyt jäänyt kokonaan ja tilalla usein vesi tai mehu. Maito ja mustamakkara, ne on yhteenniitattu. :wink:

Yllättäen olen huomannut useamman tuttuni siirtyneen kotioloissa alkoholittomaan olueeseen. Kun näistä kuulin, olin ensin jopa yllättynyt. Lisäksi minusta on ihan hyvä, että alkoholittomien oluiden hinnat kaupassa ovat kohtuullistuneet. Ovat jopa edullisia. Voisin muutamaa suositellakin, jos vaan kiinnostusta on. Mutta paljon on tapahtunut aivan viimevuosina. Rohkeesti ainakin Crispiä kokeilemaan!

3 tykkäystä

Vähän on kokemusta,mutta kuitenkin sen verran,että Lasso Zeroa on tullut käytettyä ihan ruokajuomana jonkin verran.

Edit: ai niin, ihan kelpo juotavaa

1 tykkäys

Tykkään myös että se Heineken 0,0 on jano- ja ruokakaljaksi yllättävän hyvä.

1 tykkäys

Eilen tuli oltua auton kanssa liikkeellä ja poikkesin ravintola Tampellan terassilla. Tuommoinen Heineken tuli juotua ja oli ihan ok.

Lidliin on tullut uusi alkoholiton pullo-olut (0.5 l) Premium Weissbier Patronus. Kannattaa kokeilla, mutta juoda oikeanlämpöisenä (6-10 astetta). Hinta hyvin kohtuullinen vähän toista euroa. Sen verran tukeva olut että menee pihvinkin kanssa. :slight_smile:

1 tykkäys

Mitä tulee alkoholillisiin, niin kävin tuossa joku viikko takaperin Luulajassa ja paluumatkalla Systembolagetissa. Silmäni avautuivat. Otin setin kaikkia vahvoja ruotsalaisia, osa pienpanimoja. Nämä “peruskurat” Falconit ja Norrlands Gulditkin ovat aidossa vahvuudessaan varsin maukkaita perus-lagereita. Crocodil…ja hinta on edullinen Suomeen verrattuna. En perusta mistään viinaralleista, mutta meinasi sellainen mania iskeä, ostaa kaikkea mahdollista. No pariin pussiin tyydyin ja olen niitä tässä hiljakseen 1-2 tissutellut silloin tällöin illassa.

2 tykkäystä

Itsekin olen etsiskellyt hyvää holitonta ja tämä toistaiseksi paras. Karhu oli paha pettymys.

Tossa viime viikolla törmäsin kyseiseen lähikaupassa https://sinebrychoff.fi/tuotteet/karhu/karhu-tumma-i/ eli kyseessä karhun tumma lager I-oluena 2,8 prosenttisena.
Oli oikein maittava omaan suuhun I-olueksi ja nyt niitä on tullu osteltua kaappiin kylmenemään.

1 tykkäys

Virossa käydessä kannattaa kyl ostaa Tõmmy Hiidiä. Omaan makuun kyllä erittäin hyvää tummaa olutta. Saa ostettua myös Alkon puolelta mukaa jos haluu. Sit toine olut mistä tykkäsin erittäin paljo ku asuin Tartos oli Püssika punane. Se on vaa sellane olut että sitä sai Püssirohu Kelderistä, joka on vanhaa ruutikellarii tehty pubi ja siin olues on punaviiniä ja A.Le Cogin olutta sekasi. Kannattaa maistaa noita ku menee Viros ja etenki Tartos käymää.

Tuossa Turtolan Sittarissa kun oon käynyt, niin pari holitonta joita ainakin kannattaa kokeilla: Ukko-Pekka lager ja Bavaria. Molemmat 0.5 l tölkissä ja jälkimmäinen yllättäen hollantilaista. Varsinkin hintaansa nähden ok, kun itse nautiskelen noita harvase päivä. Tulee kokeiltua edullisempiakin eikä aina niitä 3 euron juttuja. Testaamaan vaan rohkeasti, kerran se vain kirpaisee. Jos silloinkaan. :wink:

2 tykkäystä

Alkoholittomia oluita on ollut nyt joitain testissä. Koffin Crispistä en pitänyt. @Hakkuri Mutta tänään oli saunakaljanani alkoholiton Velkopopovicky Kozel (alkoholia <= 0.5 til-%) ja se oli mielestäni ihan juotavaa ja muistutti jo oikeaa olutta. Saatan ostaa sitä joskus toistekin.

1 tykkäys

Täällä Saksassahan oluita löytyy mieletön määrä ja aina kausittain eri oluita tulee osteltua. Tänään totesin Schneider Weissen tupla-bock vehnäoluen olevan ihan maittavaa. Tap 6 on tuon hananumero.

Belgiassa Brüsselissä on sellainen klassikkopubi kuin Delirium (mielenterveyteen tai äärimmäiseen humalaan viittaava nimi), josta löytyy hanasta erikoisia oluita. Tuo Brüsselin pubi takasi päälle 2000 eri olutmerkkiä löytyvän ja hanassakin on pitkälti toistakymmentä olutmerkkiä saatavilla. Löysin sitten saman nimisen pubin täältä Kölnistäkin ja olihan sielläkin tarjolla vaikka mitä. Hanassa oli tusinan verran valittavana ja pulloissakin löytyi todella paljon eri merkkejä.

2 tykkäystä

Eilen tuli poikettua kaupungilla Villisiassa ja kipattua Heineken 0.0 ylikypsän villisika-annoksen kanssa. Hyvin passas, vaikka äkkiseltään luulis tuommoisen sapuskan kanssa tarvittavan vahvempaa olutta. On kyllä tuo Crisp ja Heineken aika erilaisia. Itsellä menee molemmat, mutta laitan kyllä Heinekenin paremmaksi. Joskus tässä ostin jonkun Olvin 0.8% 0.5 l tölkissä. En osaa sitäkään moittia. Pitäis ihan vertailla peräkanaa, jotta erot tulis selvemmin esille. Valikoimaa kyllä alkaa jo olla aika mukavasti.

2 tykkäystä