Oletko maistanut elämää suurempaa olutta?

Itse en ole ollut olut-miehiä pitkään aikaan, kunnes maistoin Olvin IPAa. On kyllä hyvä juotava. Siihen asti paras kun maistoin Fat Lizardin IPAa. Suomalaisen panimon tuote. Kannattaa ehdottomasti maistaa.

1 tykkäys

Hyi saatura. Ahneena ostin CM:stä hetki sitten
Weidmann Weissbier olutta. Parasta ennen ensi kuussa,mutta maksoi vain euron tölkki. Hyi,mikä maku. Juu tämä on elämää ja mulla loma.

3 tykkäystä

Veikeän näköiset ainakin nuo olut-tölkit. Eipä ole tullut vastaan missään.

https://www.aamulehti.fi/a/nsedi00119548

Tultiin mökille ja avasin Plevnan Siperia stoutin 8 volttista. Huh huh-

Pitäskö sitä laimentaa?

2 tykkäystä

Jos Räsäsen Päivi saisi päättää, niin pitäisi.

6 tykkäystä

Ai niin oli mulla aiheeseenkin jotain. Kovasti hyviä oli paikalliset oluet Münchenissä, onnistuin jopa välttämään vehnäoluet tuolla reissulla.
Ekalla lounaalla tehtiin kyllä perusvirhe kun tilattiin isot oluet muistamatta, että ne tuppaa olemaan litraisia tuolla…

2 tykkäystä

Siperiahan taisi päätyä Michael Jacksonin (ei sen laulajan) johonkin teokseen varsin ylistävin lausunnoin. Omasta mielestänikin se on varsinainen timantti olueksi.

Taidan kokeilla laimentamista.

Laimennan sen Oiva Toikka tuoppiin, jos maistuisi nostalgisemmalta.

Nyt on hyvää. Hiukan kuin tumma Kozel

Mitä noita IPA oluita tässä olen maistellut muutamia kymmeniä erilaisia, niin Laitilan oranssi Kukko IPA on varsin kelvollinen tapaus.

Insel Brauerein Baltic Ale on ihan ok kokelas. Eli saksalainen IPA ja jonkun direktoraatin määrittelemä IPA-voittaja.
Jos tykkää vähemmän kitkerästä IPA-oluesta niin kannattaa kokeilla.

1 tykkäys

Lidlitä löytyy nykyään kaupan oma alkoholiton IPA, on tullut ostettua jo useamman kerran.

Jonkinlainen arvostelu löytyi tuolta:
https://olutkellari.blogspot.com/2019/01/lidl-perlenbacher-ipa-non-alcoholic.html

Hinta pantteineen alle euron. Maku on mielestäni erittäin OK. Ehdottomasti hintansa väärti.

1 tykkäys

Jaipur IPA on paras IPA jonka itse tiedän. Vaalea, suodatettu ja ei liian äkäisesti humaloitu. :+1:

3 tykkäystä

Tässä viimestä olvipurkkia juon kasipäkistä, en voi suositella kenellekkään.

1 tykkäys

Nyt en lainkaan ymmärrä, että mikä tässä se virhe oli? :smiley:

1 tykkäys

Ei se varsinaisesti ollutkaan kun ei ollut mihinkään kiire, mutta lounaalla oli ideana ottaa vain sivistyneet maistiaiset paikallisesta tarjonnasta. :slight_smile:
Lisäksi toi litran stobe on jo sellanen, että se ehtii väljähtyyn, varsinkin kun mälvää safkaa samalla.

Olutketju mutta suosittelen lonkeroa!

Laitilan mustikkalonkero nimeltään Taskumatti on oikeesti todella jees! :ok_hand: Mustikan ystäville iso suositus!

Nimi on perujaan Finnish nightmares-nimisestä sarjakuvasta.

4 tykkäystä

https://laitilan.com/tuote/taskumatti-mustikkalonkero/

Täytyykin tutustua jossain vaiheessa.:+1:t2:

2 tykkäystä

Vaikuttaa aika sokeriselta. Muuten voisi kokeillakin.

1 tykkäys

Menee kyllä omaan TOP 5:seen tämä olut. Suosittelen maistamaan.

1 tykkäys

Tsingtao Strong oli jopa hämmästyttävän hyvää. Perusversio on maultaan melko mietoa. Vaikka olut on todella vahvaa 8.9%, alkoholin maku ei mitenkään hyppää esiin. Jopa sopii luontaisen maun tueksi. Positiivinen yllätys ja ehdottomasti yksi parhaista vahvoista oluista.

3 tykkäystä