Otteluseuranta: Tappara - Saipa 04.10.2016 (ti) El CHLassico

Dodii! Taas käynnistyy CHL ja Bonsakin palaa sairaslomilta kokoonpanoon… isona miinuksena Vellu on telonut itsensä harjoituksissa ja on poissa kokoonpanosta :sob: Saipalla myös jonnin verran loukkaantumisia listoillaan.

Linkkiä Tapparan sivuille ja sieltä kokoonpanouutisiin.

Tässä illan pelin kokoonpanot:

25 Henrik Haapala - 24 Jani Lajunen - 26 Jere Karjalainen
61 Juhani Jasu - 22 Arttu Ilomäki - 81 Jukka Peltola
27 Martin Røymark - 44 Jan-Mikael Järvinen - 17 Teemu Nurmi
15 Manu Honkanen - 42 Otto Rauhala - 51 Miika Heikkilä
(87 Tomi Peltonen)

23 Aleksi Elorinne - 13 Valtteri Kemiläinen
47 Alexander Bonsaksen - 52 Otso Rantakari
74 Tapio Sammalkangas - 9 Aleksi Salonen
6 Pekka Saravo

35 Teemu Lassila
(49 Dominik Hrachovina)

SaiPan kokoonpano:

Hamilton-Koskiranta-Kuronen
Strömberg-Koski-Leivo
Virkkunen-Salminen-Vainikainen
Maalahti-Kettunen-Mäkinen

Sneck-Carson
Taipalus-Lappalainen
Savilahti-Backman

Olkinuora (Ruokonen)

Chattiketju on palstaperinteiden mukaisesti otsikoitu Tapparan peliin, mutta saa toki tykittää kommenttia koko CHL-kierroksesta, jos siltä tuntuu. Tiedoksi mm. @terppp @nuti.

2 tykkäystä

Xavin poissaolosta huolimatta on meillä pienet mahkut. Elmeri näyttäisi puuttuvan Saipan kokoonpanosta.

4 tykkäystä

Jos Xavin poissaolo näyttää heti sen, kuinka ohut materiaali meillä on hyökkäyksen osalta (Jasu kakkosen laidassa!!) Niin on tuo SaiPankin rosteri viimekausiin nähden aika ohkaisen näköinen.

Tässä olisi ollut hyvä sauma antaa vaikka Heikkilälle näytönpaikka ylemmissä kentissä. Mutta mennään näillä nyt sitten.

4 tykkäystä

Tämä on ikävä tosiasia tällä hetkellä, että heti jos joku meidän ykköshyökkääjistä tippuu niin taso tippuu paperilla aika paljon. Sitten, jos vielä tippuu toinen tai kolmas niin ollaan jo aika samassa tilanteessa kuin Kärpät viime viikolla. Toki Tapparalla on pelitavallinen vahvuus ja kokonaismateriaali on hyvä, mutta itse kaipaisin yhden kovan ukon hankintaa jo syyskaudella tuonne hyökkäykseen (siis lähtökohtaisesti sellaista pelaajaa, joka pystyisi pelaamaan 1-2 ketjussa, voisi ottaa paikkansa toki myös kolmosketjusta, mutta tarvittaessa pystyy pelaamaan myös korkeammalla.)

Kokonaisuudessaan odotan kyllä, että Tappara pystyy tämän pelin hoitamaan tyylikkäästi, mutta koskaan ei voi olla varma, mitä urheilussa tapahtuu. Hallille menen kausikorttini turvin ja kaveri mukaan vielä viereen istumaan niin saadaan sitä relationship marketingia mukaan. Hienoa nähdä Bonsa takaisin. Itselleni tuli mieleen, että nyt kun noita puolustajia on enemmän olisihan sitä voinut ottaa 7. pakkia peliin mukaan ja pistää vaikka Rantakarin laiturina kokeilemaan. Mutta eipä siinä, eiköhän valmennus tiedä paremmin kuin minä.

Ehkä olisin toisaalta ennemmin jättänyt Jasun paikoilleen, nostanut Heikkilän kolmoseen ja laittanut Miksan Vellun tilalle laituriksi. Rauhala sitten neloseen laidalle ja Honkanen toiselle.

1 tykkäys

Ei varmaan kannattaisi Otsoa heitellä ihan uudelle pelipaikalle kun on sen verran ollut silminnähden hakemista vielä omallakin tontilla :slight_smile:

Jos minä olisin ollut Tapola, niin olisin minuna laittanut Hegen laitaan kakkoseen, mutta minä olen minä, joten mennään Jussi tuolla. :smiley:

Lähes totaalisen evvk peli etenkin tämän yhteistulossysteemin takia, että nyt koetellaan todella fanien uskollisuutta saapua hallille. Pahaa pelkään, että tulee todellinen läpsyttelypeli viime perjantain Tepsi-pelin tapaan. Savinainenkin otti omaa lomaa tämän pelin :wink:

Onneks ne jätti Elmerin pois kokoonpanosta.

1 tykkäys

Tai sitten ne vaan juksaa ja päästää Emen Tapparan pahaksi onneksi irti viime hetkillä. Toivotaan Tapparan kannalta parasta.

Saipan kokoonpano on aika vitsi. 10 hyökkääjää, joista kahdelta voi realistisesti odottaa tehoja. Lisäksi näyttäisi olevan 8 puolustajaa ja Markkasen tilalla joku farmin farmista hommattu maalivahti.

Ja jälleen kerran Markkanen ei pelaa Tapparaa vastaan. Tosin nyt ei kakkosveskanakaan.

Hiukan kyllä eri mieltä Heikkilän nostosta ylempiin kenttiin. Yksi loistava syöttö Rauhalalle ei riitä noston perusteeksi, muuten divarimaista menoa fyysisesti, taidollisesti ja pelikäsityksellisesti.

1 tykkäys

Ei haittaa, saa sitä olla eri mieltä ja tuollaiset erimielisyydet ovat ihan ok. Minua ottaa päähän silloin kun tingataan pelin “lainalaisuuksista”. Ja niihin yleensä tuleekin täältä kommentti että tässäpä tämä oli. :smiley: tai täältä tähän :smiley:

Hei, moneltako peli alkaa?

Ne nyanssit Messi, pelit pienet nyanssit :wink: :joy_cat:

Klo 19.00

Niin minunhan olisi pitänyt laittaa tuo kysymys Krobben noppeihin :smiley: Rizka vastasi oikein.

1 tykkäys