Otto Mäkinen

EliteProspects.com pelaajakortti:

Pelaajan ketju Tappara.info:ssa
N/A.

Otto Mäkisen ketju.

1 tykkäys

Arvostetut NHL Central Scoutingin puolivälilistat on julkaistu eilen. Otto on rankattu hienosti Euroopassa pelaavien kenttäpelaajien listalla 13:nneksi. Ottaen huomioon, missä suhteessa pelaajia varataan Euroopasta ja Pohjois-Amerikasta historiallisesti, tuo vastaisi kakkoskierroksen lopun tai kolmoskierroksen alun varausta.

NHL:n varaustilaisuus 2016 ketjussa nousi taas esille Otto Mäkisen suhteellisen mukava ranking.

Kertokaas nyt mikä ja millainen mies tämä on, kun on jäänyt itselle täysin vieraaksi? Mikä on potentiaalin taso, ketä muistuttaa tyyliltään ja ominaisuuksiltaan? Tehot A-junioreissa näyttävät olleen 11+19, joka on hyvä saldo nuorelle miehelle, mutta ei kuitenkaan ihan totaalista dominointia.

@Messi varmaan ainakin tietää jotain?

Joo, tuutu mies. Pelasi joukkueessa -98, jossa olin 3 vuotta mokkevalkkuna. Otto on mielestäni hyvällä asenteella pelaava fiksu poika, joka on aika monipuolinen. Hyvä tekniikka, hyvä luistelutaito sekä hyvä pelislmä. Kaikki edellytykset vaikka mihin.

1 tykkäys

Tasainen ja monipuolinen kuvaa aika hyvin. Tosin ei menneen kauden joukkueessa erityisemmin erottunut Niinkuin ei oikein kukaan muukaan. Otto kuului kuitenkin siihen joukkoon, joka sai jatkuvaa vastuuta ja luottoa. Jäi vahva käsitys, että pojasta pelimies tehdään ja potentiaalia on.

Otosta. Vierestä seurannut kymmenkunta vuotta kutein jotain muitakin. Todellinen piilevä monipuolinen huippupelaaja, joka nyt Laineen varjossa saanut kehittyä rauhassa ja hyvä niin. Tässäkin pelaaja, josta Tappara saa olla jo nyt ylpeä.

Tässä hyvä kuvaus hänestä

2 tykkäystä

Ottokin kutsuttiin NHL-testeihin.

1 tykkäys

Otto lähdössä OHL:ään?

https://twitter.com/MakinenOtto98/status/747815868407525376

Ja just tuli Jatkiksen juttu asiasta…

Seuraava osoite Sault Ste. Marie Greyhounds.

Oton terveiset:
“Tosi hyvin olen viihtyny ei oo kyllä kaduttanu et lähin. Ja peleissä oli vähän käynnistymisvaikeuksia mutta sitte vaikeen alun jälkee on lähteny paremmi rullaan! Ja kokonaisvaltasesti tuntuu et on kaikessa menty eteenpäin”

22 tykkäystä

Isot kiitokset tiedotuksesta jäsen @Messi. Jännä nähdä palaako Mäkinen meille vielä. Lienee kuitenkin hieman “pienempi” lupaus kuin esim. Räsänen ja Jokiharju.

Itse asiassa ei ole, ainakaan minun mielestä. Minä toki tunnen vain Aapelin ja Oton, enkä Jokiharjusta voi sanoa juuta en jaata. Otto on mielestäni tosi tasapainoinen nuori mies, ja hänellä on oikeanlaista suhtautumista moneenkin asiaan. Hän on ominaisuuksiltaan hyvin monipuolinen pelaaja, joka sopii moneen. Hän on taitava, tarvittaessa röyhkeä, hyvä luistelija, hyvä laukomaan ja ennen kaikkea hyvä tekemään maaleja. Uskon tähän poikaan.

2 tykkäystä

Sekin pitää kyllä mainita, että jo viime kaudella nuorten sm-liigassa Luoto oli näistä jokaista edellä.

2 tykkäystä

Voi olla näinkin. Mun tiedot perustuu lähinnä junnujen MM-kisoihin viime vuodelta. Mäkisen rooli jäi vähän kahta muuta pienemmäksi. Jos NHL kaukaloita ajatellaan, niin pitäisikö kuitenkin olla jokin erityisominaisuus. Jokin missä on todella hyvä. Monikäyttöisyys on toki plussaa, mutta hyviä all around pelaajia on aika paljon. Tietty, jos on kaikessa tosi hyvä, niin aina parempi. En toki tiedä onko muilla mainituilla Tapparakasvateilla Mäkistä enempää noita erityistaitoja.

1 tykkäys

Kyllä noin on. Nuo kaikki, joista tänään on puhuttu, ovat vielä aika nuoria, joten suunta ei vielä ole selvillä. Mielellään sitä näkee nuo pojat positiivisesti, vaikka NHL:n supertähtinä, kun ovat vielä suunnilleen omia Tapparan poikia.

Juuri julkistettu paluu. Hyviä pelejä toivotellen. :slight_smile:

E: joku päällikkö vois ton ex-jipon poistaa.

4 tykkäystä

Kuinka monta näitä Otto Mäkisiä kiekkoilee, eikös jokereissa/K-Vantaassaki ole O.Mäkinen, vai oliko se Atte, ei liene sukua Atte Mäkiselle jonka veli Otto Mäkinen? :smile:

K-Vantaassa kiekkoilee Mäkisen veljekset Miro&Atte.

Vantaalla on Atte Mäkinen. Kukaan näistä kolmesta eivät ole sukua toisilleen.

Melko pitkälle sai selata pelaajat-osiota ennenkö löytyi tämä herra. Merkattu kokoonpanoon Ässiä vastaan Jasun tilalle.

3 tykkäystä