Otto Rauhala

Oton kentälle lisää peliaikaa, kun on ainut, mikä saa jotain aikaan.

Totta helvetissä Otto ottaa steppiä. On ottanut ja ottaa lisää. Seuratkaa vaan. Katsokaa mitä kirjoitin kesällä. Aika puusilmä, jos ei näe potentiaalia, mutta sen on kuvakollaaseistakin huomannut.

1 tykkäys

Kyllä. Nuoretkin pelaajat ovat fyysisesti eri tilanteissa, Otto on fyysisesti montaa saman ikäistä jääkiekkoilijaa edellä. Mitä Oton fysiikka mielestäsi tarvitsee kesällä erityisesti lisää, että hänestä on ottamaan tulosyksikön sentterin rooli?

Se on vaan hassua että nuorilla janttereilla nopeus, räjähtävyys, vääntövoima yms nousevat kunnon kesätreenin jälkeen, esim. Hannu Lautalan valmentama pumppu

Aivan varmasti. Ei ole kyse siitä, etteikö Rauhala voisi olla parempi, vaan mitä häneltä puuttuu ollakseen tulosyksikön sentteri jo nyt?

Edit. ja Lautala tuntematon. Rautalan maineen tunnen.

Lautala on suomen fysiikkavalmennuksen Grand Old Daddy jonka mukana Rasmus Ristolainen, Mikko Rantanen,Mikael Granlund ja muuan Patrik Laine kesäisin harjoittelevat Turussa

Ei tällä hetkellä, tässä Tapparassa 17-18 puutu mitään jos vertaa muihin oman joukkueen sisällä.

Mutta hiukan pelikäsitystä, ja enempi vielä peliälyä sekä pelisilmää voisi kohentaa.

1 tykkäys

lopetetaan tämä keskustelu tähän. Piste

Laitetaas tähän nyt Lajusen saappaista höpäjäville semmoinen väite, että Otto on jo kotvan aikaa ollut parempi pelaaja kuin diesel-Jani kuunaan.

1 tykkäys

17.2.2017 olen kirjoittanut noin.

Metsään olen mennyt siinä, että en uskonut Oton olevan tällä kaudella vielä tuloskentän mies. Kehitys on jatkunut isommalla harppauksella kuin osasin kuvitella.
Tulevaisuuden Lajunen, jopa parempi, siihen uskon vahvasti edelleen.

Mutta, kaavailtiinko Rauhalaa edes seuran sisällä kahteen ensimmäiseen ketju. En usko.
Menee enemmän rosteriketjun puolelle, mutta kyllä minä ja luultavasti moni muu + Seura odotti Järvisiltä enemmän.

Ensi kaudellahan Otto vetääkin lopullisen läpimurron.

Kuinka sattuikin vastaukset samalla sekunnilla veli Oijennuksen kanssa. Mun mielestä Otto oli viime sesongilla=Lajunen, nyt selvästi parempi.

2 tykkäystä

Ei sanaa veli, pyydän.

Kyllähän Lajunen kuitenkin oli ja on edelleen askeleen edellä Rauhalaa. Paljon heissä on samaa, mutta yhdessä asiassa pidän Rauhalaa parempana. Pelisilmä ja kiekollinen peli. Rauhala kun tuosta vielä varmasti kehittyy, niin ehkä pääsee jopa Etelän mediaan.

4 tykkäystä

Mutta, siskot, näettekö järkeä siinä, että Ottoa kokeiltaisiin Lajusen saappaissa YV:lla maalin edessä?

Ei vissiin sitten pelisilmä ja kiekollinen peli riitä moiseen. En ihan kyllä ymmärrä millä tavoin Lajusen kiekollinen peli on Rauhalaa edellä.

En minäkään. Yritin pilkkoa vain vertaamista Lajuseen. Kuuselan ja Zaborskyn välissä voisi Otto-poikaa koittaa, on hyvä poika.

Tottakai. Tämä menisi nyt enemmän taas ylivoimaketjuun, mutta hyvinkin voisi vetää tuota tonttia esim. M. Järvisen tilalla.
Tuossa ykkösylivoimassa kuitenkin suurin ongelma on Karjalaisen surkeat onetimerit. Neliön keskellä ei ole uhkaa.

Kuka on tuollaista väittänyt?

2 tykkäystä

No joo, mutta pohjoisen media kiinnostuu kanssa, nimittäin pohjois-amerikan. Ei pelaa sopimustaan loppuun liigassa.

3 tykkäystä

Huupsista, huonoa lukemista, pe-ilta… muttamutta, mites vaikka toi jalkavuus, olisko Rauhala kumminkin siinäkin vähän edellä?

1 tykkäys

Veli siellä ei nähnyt, minä näin. Veljien kanssa sikäli eri mieltä, että minusta pistepussi ja yv-minuutit pitäisi Otolla olla tukevammassa kunnossa. Lähinnä Tapparan hyökkäyspelillinen jumi on tehnyt sen, ettei Otto puhjo tällä kaudella 50 pinnan rajaa. 40 pinnaa jää haaveksi veli Jukan puusilmäisen peluutuksen takia.

@Labrys Noinpa. Kuten isä-Stubb, vai oliko JalosJukka, sanoi, ei lätkää voi pelata salaa hyvin.

5 tykkäystä

Jalkavuus on niin hankala mitata lopulta katseella. Ehkä ekat potkut, mutta Lajusen ulottuvuus tuo myös jalkavuuteen kuin myös kaikkeen muuhun taas uuden katsontakannan.

Hyviä ovat molemmat ja ehkä turhaa vertailua (Vaikka aloitin itse), mutta jotain samaa noissa on.

3 tykkäystä