Otto Somppi

Kyllä. 5 pinnaa edelliseen 4 peliin mitä pelannut.

Tekee sitä näkymätöntä työtä mitä Patrik Virtakin teki. Ja ollut helposti tehokkaampikin mitä viime kauden Virta.

3 tykkäystä

Eikä ota niitä tyhmiä hyökkäyspään jäähyjä mitä Virta otti alvariinsa, mielestäni kuitenkin upgrade vaikkei mikään näyttävä pelaaja olekkaan. Toki ei Virtakaan ollut.

10 tykkäystä

Somppi on ja joutuu tämän sentteri “ongelman” uhriksi tässä. Ei nyt ihan 2 sentterin tasoinen kuitenkaan Tapparassa. En kuitenkaan lähtisi luopumaan hänestä vaan ensikaudella 3-4 rooliin ja siinä on liigan yksi parhaista.

1 tykkäys

Itse olen viimeaikaisten otteiden perusteella valmis lyömään hänet 2 sentterin rooliin, ei vielä 1, mutta hyvä 2, loistava 3-4 sentteri.

Ei nykyinenkään sentteristö huono ole missään nimessä. En pahastu silti lisähankinnasta. Katsotaan miten käy.

Joo kyllä minäkin tuohon yhden sentterin haluan. Nimenomaan sen the ykkössentterin. Ja silloin kyllä Somppi on liipaisimella.

Näimpä näimpä. Rotaatio lienee mahdollinen sen jälkeen ja jopa suotavaa. Näen kuitenkin asian näin, että meidänkin on sentteristöä vahvistettava mikäli Ilveskin niin tekee. Mutta se siitä, ettei liikaa eksy aiheesta.

1 tykkäys

Eihän tässä mitään ongelmaa ole. Somppi ja Rauhala ovat puolustavien ketjujen sentterit. Liedes ja Konna sitten hyökkäävissä ketjuissa.

Sompin rooli on toki pitkin kautta ollut väärä, kun senttereitä on puuttunut hyökkäävistä ketjuista. Hän niitä hommia puolihyvin ja puolihuonosti paikannut.

Eiköhän Liedes ole laidassa ja Oiva keskellä. Toki onko Konna Ja Keskinen riittävät kärkisentterit, niin siitä en tiedä.

1 tykkäys

Kummallista ajattelua. Itse en usko minkään THE ykkössentterin tuloon, mutta jos semmoinen tulisi, niin Liedes väistää laitaan.

Ei vaikuta yhtään mitään Somppiin, koska roolit on eri. Nimenomaan hyökkäävän sentterin lisäys vahvistaisi Sompin tilannetta omaan sopivimpaan rooliinsa puolustavissa kentissä.

Ei vaikuta? Mistä olet sen keksinyt, että Liedes pelaisi keskellä kun tähänkin asti vain tuuraillut siinä?

4 tykkäystä

Siitä olen keksinyt, että Liedes pelaa aika paljon keskellä. Grönborgi sen sinne laittaa.

Ok. Itse pitäisin sitten ennemmin sen Konna - Keskinen kaksikon, mutta mielellään Konna - x. Somppi ja Keskinen kisaa sitten kolmossentterin paikasta.

Ei Liedes laiturina mihinkään väisty.

Ilman uutta hankintaa:

Kontiola-Somppi-Keskinen-Rauhala

Mahdollisen hankinnan kanssa:

X-Kontiola-Keskinen-Rauhala

Eihän tuosa ole Liedekselle tilaa kuin loukkaantuessa. Grönborg joutunut pakon edessään niin peluuttamaan Liedestä, kyllä hänen paikka on laidassa.

1 tykkäys

En jaksa mitenkään uskoa, että kevään peleissä valinta on Keskinen ennen Somppia. Lisäksi Sompilla taitaa olla rooli alivoimalla ja toisen ylivoiman maalin edustalla.

4 tykkäystä

Voi olla myös, olisi ainakin optimumirooli.

Kevään kivikovissa peleissä Keskinen voi olla ihan hyvin 13.hyökkääjä ja Tappara pelaa kuudella pakilla.

Hyvä neuvo kaikille yleisesti: Älkää aina tehkö kaikesta ongelmaa, nähkää enemmän mahdollisuuksia.

Ja aina kun tästä teoreettisestä parhaasta mahdollisesta rosterista keskustellaan, niin joku ehtii loukkaantumaan, ennenkuin sitä koskaan päästään ees kokeilemaan.

Savinainen sieltä tulee kohta takaisin… ja läpystä vaihtona joku loukkaantuu tilalle. Koska semmosta tällainen kontaktiurheilu vaan on.

Ja ihan hyvin saa kaikki pelata hyviä määriä pelejä ja minuutteja. Ennen pleijareita, ja pleijareissa.

5 tykkäystä
27 tykkäystä
19 tykkäystä

Rehdin ja rehellisen oloinen nuori mies. En tiennytkään, että hänkin on Sipoon Susia, kuten Sami Moilanen.

12 tykkäystä