Lähtökohtaisesti Metsola tai Rubin. Mutta vain lähtökohtaisesti. Ensi kausi näyttää.
Tämähän on oikein hyvä juttu muiden kannalta ![]()
![]()
Karhun sopimuksesta sytyin, tästä stretsin one more year ilmoituksesta… Noo mun porukat opetti joskus mulle, että on parempi olla hiljaa jos ei oo mitään hyvää sanottavaa, joten olen siis hiljaa ![]()
Laittakaas joku palstan Kärpistä hahmotelmaa tulevan kauden ketjuista jos luppoaikaa sattuu löytymään. Ainakin näin sivusta vilkuillen alkaa näyttämään todella hyvältä toi hyökkäys, terävyyttä ja laajuutta löytyy neloseen asti?
Virta, 28, on solminut seuran kanssa yksivuotisen sopimuksen. Kärppien urheilujohtajan Mikko Myllykosken mukaan Virta on monipuolinen sentteri, joka on voittanut urallaan mestaruuksia.
Minulla ei ole mitään tietoa miten valmennus näkee ketjut, mutta itse pyörittäisin näin:
Turunen - Kovarcik - X
Tardif - “Kemppainen” - Gardiner
Antti-Roiko - Virta - Alasiurua
Nikupeteri - Korpimäki - Anttila
Rotaatio: Hermonen, Yliniemi, Matikainen, Heikkala
Tiedossa on vain, että Kärpät hakee yhtä sentteriä joka on joko Kemppainen tai joku muu. Kepu vielä miettii, että jatkaako uraa vai lopettaako. Omasta mielestä olisi loistava tuohon kahden kanukin väliin tekemään heille tilaa kentällä. Ykköseen hakisin jotain voimahyökkääjää ehkä. Kolmosessa lupaavia junioreita Virran kera. Nelosketju voi olla mielenkiintoinen; Korpimäki on lähes identtinen Hyryn kanssa ja Nikupeteri vasta 21v mutta silti jo 134 SHL pelin kokemus vaikka ei paljoa pisteitä ole siellä tehnyt, ja Anttila pitämässä pojista huolta ![]()
Pakisto on tismalleen sama kuin viime kaudella eli:
Koivisto - Berglund
Ohtamaa - Jandus
Kivistö - Paaso
Juusola - Pieniniemi(?)
Tähän toivoisin Berglundin ulostusta ja jotain oikeasti kärkipakkia tilalle. En vaan tiedä onko tämä enää tässä vaiheessa realistista.
Maalivahdit: Karhunen - Westerholm - Vedenpää
Mutta joo, jos Kärpät haluaa mestaruudesta pelata, niin näkisin että vielä Kepun/sentterin lisäksi 1-2 laituria ja tuo Berglundin ulostus.
Markus Loposelle tuli varauskin samana päivänä, kun soppari julkaistiin. Ihan kiva kesäkuun loppu.
https://www.instagram.com/p/C-F67OjsGuB/
Kapteeni vaihtuu tälle kaudelle:
C Anttila
A Ohtamaa
A Koivisto
A Kivistö
A Turunen
Anttilan ja Ohtamaan mietteitä lyhyesti:
Itse snadisti ajattelin, että Oulussa oltais valittu seuraavaks vähän nuorempaa soihdunkantajaa kapteenistoon.
Milloinhan Kärpät julkaisee lisää pelaajia? Terävän kärjen jälkeen on pelkkiä kysymysmerkkejä joukkue täynnä. On taidettu vähän liian isoa kalaa hakea ja jäädä lopulta ilman.
Missä natsagate-otsikot???
Se on totta että Kärpät on ollut vähän liian kovien pelaajien perässä. Manninen ei vielä halunnut palata Liigaan ihan ymmärrettävästi, Ruohomaan kanssa olisi kuulemma ollut jo esisopimus, mutta lähes piste per peli Frölundassa niin teki jatkot sinne ja Are Ruotsalaisen kanssa käyty keskusteluja toukokuussa.
Sitten myös luu jäänyt käteen ainakin Otto Koivulan, Joona Luodon, Patrik Puistolan,
ja Ondrej Kasen kanssa. Kasesta ei varmaa tietoa, mutta Jatkoajan puolella näin joku
kovasti väitti.
Markkinoilla ei tällä hetkellä ole kuin sekundaa tarjolla. Kemppainen ei myöskään vielä tiedä lopettaako peliuraansa vai ei. McTorsosta voi olla montaa mieltä, mutta onhan hän hyvin perillä Kärppien asioista, ja on kertonut että budjetissa on vielä tilaa kahdelle 300k hyökkääjälle.
Ei noita pelaajia pakko ole nyt saada kun Kärpillä ei ole CHL pelejä, ja kyllä tuo rosteri alkukauden pärjää junnujen kanssa.
Eiköhän training campeilta irtoa jonkinlaisia pelaajia viimeistään verorajalla.
Toki jos jouluun mennessä ei ole vahvistuksia tullut, niin sitten kaikille kenkää jne.
Isot pisteet siitä Kärpille, että on yrittänyt näitä mainittuja pelaajia Liigaan, vaikka ymmärrettävästi tarvittaisiin jonkinlainen ihme, että he Liigassa pelaisivat.
Kärppiin julkaistaan huomenna oikealta ampuva sentteri klo 12. Lähteenä Kärppien Facebook.
Josh Melnickin nimi pyörii huhuissa?
Ja sieltä varmistus tälle hankinnalle.
Joukkue on nyt valmis, eli Kemppaista ei odotella?
Jatkoajassa oltiin myös hieman huolissan Kärppien pakistosta. Kuitenkin jatkojan keskusteluissa Kärpät sijoitellaan sinne top 4 osastoon. Onko tämän palstan Kärppäkannattajilla samat ajatukset?