Ei minulla ainakaan. Sijoitan Kärpät top 3:een.
Juu, Kärpät eivät odotelleet Kemppaista, mutta jos hän vielä päättää jatkaa uraa, niin kyllä rosterista löytyy tilaa. Silloin Melnick tai Virta siirtyy pelaamaan laitaan.
Pakistosta olen itse hieman huolissaan. Joo toki sama pakisto pääsi pronssille, mutta varsinkin Pelicansia vastaan välierissä oli tuo pakisto koko ajan ongelmissa. Berglundia on koitettu myydä kesällä, mutta kukaan ei ole halunnut ostaa kallista sopimusta ulos. Kiitos tästä Aholle ja Kukkoselle. Toki Kärpillä on vielä hyvin budjettia jäljellä esim verorajalla hommata kärkipakki, toinen asia on että löytyykö mistään enää semmoista.
Olettaen että valmennuksella homma toimii, niin uskon kuitenkin top 3 sijoitukseen. Hyökkäys on sen verran vahvistunut viime kaudesta.
Valmennusta mitataan Kärpissä nyt erilailla, kuin viime kaudella. Kesken kerran jo hävityn kauden, on helpompi tulla puikkoihin, kuin olla siinä koko kausi. Nyt lisäksi odotukset ovat alusta asti kovat valmennukselle ja joukkueelle, viime kaudella Havu Mäntymaalle kaikki oli plussaa.
Markus Loponen siirtymässä Kanadan juniorisarja WHL:ään.
Jutun otsikko taas ampuu yli!!
Kärpissä Anttila pelannee vielä hyvinkin isossa roolissa.
– Toivottavasti näytöt antaa ison roolin. Mulla kun on C-kirjain rinnassa, niin pitää hoitaa myös paljon muuta kuin kenttärooli. Pitää olla joukkueesta kiinnostunut ja auttaa sitä. Haluan vastuuta, ansaita sitä ja olla johtavassa päässä pelaajistoa.
– Yksi asia mitä haluan on se, että haluan nauttia täysin siemauksin. Viime kaudella se onnistui ihan hyvin, ”Mörkö” miettii.
Onko nyt aika syöstä Tappara vallasta?
–Toivottavasti joku syöksee ja toivottavasti se ollaan me.
Kärppiin ja Anttilaan liittyvä hassutus on tämäkin:
Maajoukkueen lisäksi Anttila oli aiemmin ehtinyt olla hetken Jokerien kapteenina KHL:ssä, mutta nyt hän on ensi kertaa urallaan kapteenina myös SM-liigassa. Kärpät ilmoitti muutoksesta kesällä. Toinen leijonakonkari Atte Ohtamaa C-kirjaimen Anttilalle.
”Valmennus teki päätöksen. Haluamme kääntää kaikki kivet. Tämä on tietenkin suuri kunnia.”
Onko mulla vaan huono muisti, vai oliko tollanen vakiintuneen kapteenin vaihtaminen toiseen valmennuksen päätöksellä joku vuosi sitten vielä huono juttu, jopa kriisin paikka, josta maalailtiin peikkoja vielä keväälläkin playoffien kynnyksellä? Muistanko tosiaan niin väärin että media käyttäytyi silloin ihan toisin?
Reid Gardinerilla on ollut kova alku Kärpissä - häkki on heilunut:
Oulun Kärppiä edustavan Gardinerin 11 maalia kymmenessä ottelussa on varsin harvinainen tahti, kertoo Liiga sivuillaan.
Liigan historiassa kaikkiaan 23 pelaajaa on yltänyt vähintään 11 maaliin kauden kymmenen ensimmäisen ottelunsa aikana.
Turusen eilinen loukkaantuminen pitää miehen sivussa ainakin joulukuuhun.
Nämä on itse Teemu Turuselle, Kärpille, mutta myös Liigalle surullisia uutisia.
Reid Gardiner painoi KalPaa vastaan kaksi maalia ja kokonaismaalimäärä nyt 16. Aivan pimeä tahti, kun pelattuna on 14 peliä. Päälle vielä 8 syöttöpistettä ja pistepörssin kakkossija heti Lehterän perässä.
Vetänyt useamman kovan kauden Liigassa ja mitään totaalista hyytymistä vaikea ennustaa. Kärppien onneksi sopimus on myös ensi kaudelle, mutta ihme on, jos siellä jatkaa.
Tämä toistaiseksi vanhentunut hyvin. Vaikeaa on nyt löytää uskoa Mäntymaahan Oulussa, eikä ihme.
Tais se taika olla Mannerissa eikä Mäntymaassa. Metsään menin tämän kanssa. Mieluusti
Tiedä siitäkään. Se on helpompaa valmentaa kerran jo kauden hävinnyttä joukkuetta. Etenkin Kärppien tasoisella rosterilla. Nyt olis pitänyt suorittaa heti, valtavasti hävittävää. Ei välttämättä kauaa ole aikaa Havu Mäntymaalla.
Edit. Eikä siis ollut tarkoitus sinulle kuittailla. Nostaa vaan tuota ”pelastajan” roolia vs. kauden aloittava päävalmentaja.
En ole Kärppien pelejä seuraillut, mutta heidän ero 4. sijaan on 5-10 pistettä riippuen pelimääristä. Turusen poissaolo ei helpota joukkueen tilannetta, mutta on hieman liian aikaista painaa paniikkinappia. Eräskin mestari viime kaudella taisi hävitä melkein 10 peliä putkeen kevättalvella ja Pelicans aloitti kauden kunnon tappioputkella.
Kausi on alussa ja runkosarja piinaavan pitkä, joten kaikkea ehtii tapahtua. Toki on selvää, että kurssin on pakko kääntyä aika pian. Itseäni Kärppien ”konttaaminen” ei haittaa yhtään …
Oulun Kärppien valmennus on puntarissa. Ville Mäntymaata ylistettiin viime kaudella, kun Mamba oli kakkosena.
Ei Kärpillä vielä mitään hätää oo. Runkosarja on vasta potkaistu käyntiin. Kaikille tulee vielä heikkoja jaksoja ja silloin pelit menee ihanasti ristiin. Tammi- Helmikuussa voi vähän huolestua, jos ei oo pääsemässä edes 12 parhaan joukkoon
Kärpät on valmentajaratkaisuissa ollut varsin pitkämielinen!
Uskoisin että nytkin ensin vahvistetaan joukkuetta tai vähintään odotellaan Turusta takaisin riveihin.
Jos sittenkään kurssi ei oikene, niin voi valmentajavaihdoskin toteutua. Itse en siihen usko.
Edit. Kirjoitusvirheet
Ilmeisesti Kärpiltä peruttu aamujäät tänään ja joukkueelle kerrottu Havun potkuista. Tämä Oulusta kuultua ja on tulossa julkiseksi tiedoksi iltapäivän aikana.
Rehellisesti en ymmärrä tätä ratkaisua jos pakisto ja Maalivahtiosasto on todella surkea ja hyökkäyskin yhden ketjun varassa niin siinä ei Mäntymaalla paljoo oo mahollisuuksia